Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Brielle skrev:

Feiln 🤷🏼‍♀️

Endret av terteskjell
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, terteskjell skrev:

Jeg bagatelliserer ikke dette.  Men mener att alle vi mennesker må gjøre det vi mener er greit.  Om det gjelder hva vi gir barna våre av fast føde eller hva barna drikker.  Ja jeg tok litt rødvin men det er fortsatt mitt valg.  

Jeg er stor motstander av fruas eksponering av sønnen men hva hun gir han av mat og drikke for bli hennes sak.  

Nei. Ikke når det gjelder et lite barn i magen. Du synes kanskje det er greit å drikke i svangerskapet, men babyen som potensielt kan ta stor skade av det, har dessverre ingen ting hen skulle ha sagt.

Hvem sitt liv er det som står i fare for å bli ødelagt, ditt som ikke fikk alkohol på 9mnd eller babyen uten noen stemme?

Makan til egoisme.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta alkohol/babydiskusjonen inn i mammapolitiets dype huler i stedet for å kjede oss andre til døde?

Dette har nada med Pilotfrua å gjøre, og er kjedeligere enn å se maling tørke.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Masuka skrev:

lfeil🙂

Endret av terteskjell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, cassio skrev:

Kan dere ta alkohol/babydiskusjonen inn i mammapolitiets dype huler i stedet for å kjede oss andre til døde?

Dette har nada med Pilotfrua å gjøre, og er kjedeligere enn å se maling tørke.

AMEN 🙏🏻

Trodde seriøst jeg leste i feil tråd. Dørgende kjedelig lesning som vi andre har null interesse for  😴😴😴

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det dessverre blitt i denne tråden. Den er nå som et eviglangt barseltreff med den ene snerpete og belærende kommentaren etter den andre. 

Løsningen er visstnok at man kan slutte å følge tråden, ikke at barseltreffet skal fikse egen tråd på et mer passende underforum. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse unger og ungdom på J sin boklansering.

En 14åring har sikkert kjent på dette med ufrivillig barnløshet ja 😂

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J.. skrev:

Masse unger og ungdom på J sin boklansering.

En 14åring har sikkert kjent på dette med ufrivillig barnløshet ja 😂

Ja, også i hele ETT år, da.... ☹️

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, terteskjell skrev:

Jeg bagatelliserer ikke dette.  Men mener att alle vi mennesker må gjøre det vi mener er greit.  Om det gjelder hva vi gir barna våre av fast føde eller hva barna drikker.  Ja jeg tok litt rødvin men det er fortsatt mitt valg.  

Jeg er stor motstander av fruas eksponering av sønnen men hva hun gir han av mat og drikke for bli hennes sak.  

Du kan gjøre hva du mener er greit. På dine vegne. Ikke på vegne av barnet du har valgt å bærer fram. Stor forskjell! 

Og er det ikke litt dobbel standar? Du kan gjøre hva du vil på vegne av ditt barn, men det kan ikke pilotfrua?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Trude.lutt skrev:

Feil

Endret av terteskjell
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så fascinert av paret når jeg ser de på bloggerne, og kanskje aller mest Ulrik. Han framstår så enkel, eller kanskje folkelig er det rette ordet.  Når de er ute på ribbåten , så klarer han å snakke om nakenhet ?!? 

Mulig  jeg blir så fascinert fordi han er så utrolig annerledes fra de folkene jeg selv omgås :)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrik prater jo så mye og det virker som om han vil ta styringen i det de foretar seg..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt på podcasten nå.

Det var kjedelige greier. Kanskje morsomt for de som kjenner de, men var ganske uinteressant for meg.

Ikke er de morsomme heller, selv om det virker som de tror det selv. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.1.2019 den 12.33, Fatima skrev:

Kumelk inneholder svært lite jern, og det er hovedgrunnen til at det ikke anbefales som drikke til barn under ett år! I små mengder og som tilsetningsstoff er det helt i orden å gi fra barnet begynner med fast føde, så slapp helt av. 

Nei, produkter med melk skal gies fra tidligst 10 mnd ;) det hemmer jernopptaket.  Greit å komme med rett info med det samme du skal kverulere på det jeg sier. Har ingenting med at der er lite jern i å gjøre haha

Endret av Bambi1995
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 12.06, terteskjell skrev:

Er utrolig at mine to er så oppegående og friske når jeg leser alt man ikke skal gi barn.  Mine fikk det vi spiste til middag fra de var 6-7 mnd.  Bare lot være og krydder og moste det godt.  Fikk kjeft av helsesøster da de fikk fisk så små. Men begge er sunne friske ungdom. 

Du ser ikke forskjellen? Er da helt vanlig det du sier. Melkeprodukter er fra 10 mnd da det hemmer jernopptak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 12.13, Glorious skrev:

Hun reklamerer for Synnøve Finden på Instagram og skriver at de serverer gresk yoghurt. Bildet viser en stor porsjon rosa yoghurt og babytøy. Det er ikke den laktosefrie varianten som er avbildet. 

Nestle lager ikke yoghurt til så små. De har noe de kaller yoghurt, men det er ikke yoghurt.

Ja kall meg mammapoliti, men å gå imot helsemyndighetenes anbefalinger for å få penger i kassen er motbydelig. Å late som man går mot anbefalingene for å skape diskusjon rundt eget navn er like motbydelig. 

Hun har garantert mange naive følgerne. Det er ikke anbefalt å gi laktose til så unge barn og da bør hun ikke fronte dette. Hun skrev at de hadde begynt med (blant annet) yoghurt i samråd med helsesøster. Til sammenligning anbefalte vår helsesøster oss Ferber-metoden da barnet vårt hadde seperasjonsangst. Når man blir foreldre mener jeg man plikter til å sette seg inn i ting. Om man velger å gå utenfor anbefalinger og «normalen» er det greit nok, men ikke front ting som går mot anbefalingene for å få klikk i kassa. Hva hadde dere sagt om en blogger la ut at hun drakk alkohol hver dag i svangerskapet? Noen leger mener jo faktisk et et glass ikke er skadelig. 

Alt er til salgs! Men, da får de jo råd til toalettmappe fra LV i det minste. Det er jo mye viktigere enn jernopptak, allergi og intoleranse. 

Mammapoliti out. 

Amen!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Nei, produkter med melk skal gies fra tidligst 10 mnd ;) det hemmer jernopptaket.  Greit å komme med rett info med det samme du skal kverulere på det jeg sier. Har ingenting med at der er lite jern i å gjøre haha

Det hemmer ikke jernopptaket, men kan fortrenge mer jernrik næring. Så det har faktisk med at det har lite jern å gjøre at det ikke anbefales før 10 mnd i Norge. Sverige har ikke samme grense feks. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig av moren å si at Ulrik har vært sammen med så mange at hun begynte å rote med navn... Pluss: veldig merkelig scene når PF(husker ikke navnet hennes nå🤪) ammer og moren og Ulrik er der. PF sier noe ala "vil du smake?" til moren? 😳

Endret av kjøttkaker
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...