LoveTrain Skrevet 24. januar 2019 #6801 Del Skrevet 24. januar 2019 11 timer siden, Glorious skrev: Det er anbefalt å begynner med leggerutiner og fast leggetid fra 3 mnd. At mange velger å finne sin egen greie er helt OK så lenge det fungerer, men når man har en baby som sliter med søvn mener jeg man bør følge anbefalingene/søke hjelp. Du kan jo ikke vite om de har rutiner eller ei. Det er ikke slik at alle babyer MÅ sove kl 19. De anbefaler rutiner og leggetid, meget mulig gutten har det, bare senere på kvelden enn "normalen". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumrikken92 Skrevet 24. januar 2019 #6802 Del Skrevet 24. januar 2019 10 timer siden, oliviam skrev: Gir han virkelig ungen melk, i dagens episode Jeg fikk SJOKK! De skal være over 10 mnd før du skal innføre melkeprodukter. Ulrik bare hiver bort litt havregryn og kumelk han, ikke rart han gulpa over hele etasjen etterpå. Forventet at hun skulle reagere på det, men det gjorde hun absolutt ikke. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 24. januar 2019 #6803 Del Skrevet 24. januar 2019 Litt urovekkende at Ulrik er pilot, da han sliter med og manøvrere bilen, fordi han blir distrahert av at ungen griner 🙄 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 25. januar 2019 #6804 Del Skrevet 25. januar 2019 20 timer siden, Rosmarin(ert) skrev: For øvrig: Hvis jeg noen gang begynner å omtale meg selv som "pumpemamma" eller "ammemamma", så håper jeg mannen min fillerister meg til hjernen faller tilbake på plass. Du er mor, du mater barnet ditt, det skulle faktisk bare mangle, samme om du ammer, pumper, kjører på med morsmelkerstatning, eller går tidlig til grøten fordi du er desperat etter søvn. 😄😄😄 jeg gav mine barnløse venner en liste over ting jeg ville få beskjed om hvis jeg gjorde når jeg fikk baby (spamming på snapchat, snakke mye om detaljer som vekt og lengde, fortelle om avføringsrutiner osv osv!) og dette var tydeligvis noe jeg glemte å føre på lista 😄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 25. januar 2019 #6805 Del Skrevet 25. januar 2019 18 timer siden, lille pille skrev: Hvorfor bloggen hennes lider under få oppdateringer og middelmådig innhold, har vi kanskje nå fått svar på under siste rundes «spørsmål og svar». Hun skriver at babyen hennes legges mellom kl 21 og 23, og sover til 7/8 på morgenen. La oss si han blir lagt kl 22 og sover til 7.30. Det er til sammen 9,5 timer. I tillegg sover han maksimalt 2 timer i løpet av dagen. Altså, på en veldig god dag sover denne babyen 11,5 timer i løpet av et døgn. På en vanlig dag sover han kanskje bare 10 timer. En baby på hans alder «skal» sove mellom 14-16 timer pr døgn. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de lever med en kronisk, overtrøtt baby. Babyer som ikke får nok søvn blir grinete, kavete og klengete. Dette var ikke ment som mammapoliti - kun en observasjon. Og det kan hende babyen deres trenger 4-6 timer mindre søvn enn gjennomsnittet, selv om det virker litt mye. Jeg har barn selv og det er veldig slitsomt med trøtte babyer. En baby som derimot har sovet nok bruker mye tid til selvstendig utforsking på dagtid, og man får dermed også en del tid til seg selv som mamma. En baby som er trøtt krever derimot mye oppmerksomhet. Jeg har tenkt en den av det samme. Min baby er omtrent like gammel som hennes, og sover 11-12 timer på natta og kanskje totalt 3-4 timer på dagen fordelt på 2-4 lurer alt etter lengde. De andre på barselgruppa har det ganske likt. Det er også det jeg leser er vanlig for den alderen. Jeg mener likevel hun har skrevet et sted at han stort sett er i godt humør da? Jeg klarer bare ikke la være å tenke på en ting helsesøster snakket om: at TV er ganske uheldig for babyer. Hun sa babyer absolutt liker TV, men de blir gjerne litt "avhengig" av at det må "skje" så mye, og de blir overeksponerte. Derfor kan det være en bjørnetjeneste å la babyer se en del på TV, ettersom de da gjerne ikke er fullt så tålmodige til å ligge og leke på gulvet. For ca 7 mnd er for mange en ganske "enkel" alder å ha baby da de koser seg mye med å leke og bevege seg på gulvet, og kan gjerne underholde seg selv litt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. januar 2019 #6806 Del Skrevet 25. januar 2019 10 timer siden, Trude.lutt skrev: Er så enig med deg! Alt kan/må kritiseres.😖 Seriøst? Er dette noe å kritisere? Du vet jo vi er på KG, da er ikke noe bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 25. januar 2019 #6807 Del Skrevet 25. januar 2019 9 timer siden, snusmumrikken92 skrev: Jeg fikk SJOKK! De skal være over 10 mnd før du skal innføre melkeprodukter. Ulrik bare hiver bort litt havregryn og kumelk han, ikke rart han gulpa over hele etasjen etterpå. Forventet at hun skulle reagere på det, men det gjorde hun absolutt ikke. Gav de han KUMELK.? Hun som pumper seg ? Trodde det var det som var i flasken i bilen på IG? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 25. januar 2019 #6808 Del Skrevet 25. januar 2019 Nå må vi ikke overdrive helt her. Han ga S litt havregryn med melk som han selv spiste. Var ikke som at han kjørte i ungen masse melk 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Daisy_B Skrevet 25. januar 2019 Populært innlegg #6809 Del Skrevet 25. januar 2019 ... Og dermed vil de neste 3-4 sidene handle om hva vi har hørt fra våre egne helsesøstere om å gi kumelk til babyer, hvor lenge vi ventet med å gi våre barn kumelk, og hva som skjedde da venninnen vår og naboen hennes ikke ventet lenge nok med å gi deres barn kumelk. Igjen - diskusjonen kan og burde holde et høyere nivå enn dette, folkens. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 25. januar 2019 #6810 Del Skrevet 25. januar 2019 11 minutter siden, Daisy_B skrev: ... Og dermed vil de neste 3-4 sidene handle om hva vi har hørt fra våre egne helsesøstere om å gi kumelk til babyer, hvor lenge vi ventet med å gi våre barn kumelk, og hva som skjedde da venninnen vår og naboen hennes ikke ventet lenge nok med å gi deres barn kumelk. Igjen - diskusjonen kan og burde holde et høyere nivå enn dette, folkens. Det er lov å ikke følge tråden 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 25. januar 2019 #6811 Del Skrevet 25. januar 2019 28 minutter siden, Takida skrev: Nå må vi ikke overdrive helt her. Han ga S litt havregryn med melk som han selv spiste. Var ikke som at han kjørte i ungen masse melk Jeg har ikke sett episoden, men hvis det er som du sier så er jeg helt enig med deg! Grunnen til at babyer under 10 mnd ikke skal ha melk er fordi det inneholder svært lite jern og kan "fortrenge" jernrike matvarer. Ergo er det ingen stor krise om babyen får i seg noen dråper melk dersom han spiser variert og jernrikt ellers, det er ikke akkurat gift jeg skjønner at anbefalingene bør være som de er, og det er en fin hovedregel å unngå melk helt før 10 mnd, jeg mener bare at Ulrik ikke trenger halshugges for dette, det går nok fint med babyen likevel 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 25. januar 2019 #6812 Del Skrevet 25. januar 2019 He he, denne tråden hører vel mer hjemme under «Barn og familie» enn under «Rampelyset» 😝 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 25. januar 2019 #6813 Del Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, Lidis88 skrev: Det er lov å ikke følge tråden 😊 Det er lov å forvente en saklig diskusjon også, uten stadige avsporinger om hva alle og mora deres gjør i alle tenkelige situasjoner. Tråden skal vel forestille å handle om bloggeren. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 25. januar 2019 #6814 Del Skrevet 25. januar 2019 14 minutter siden, Daisy_B skrev: Det er lov å forvente en saklig diskusjon også, uten stadige avsporinger om hva alle og mora deres gjør i alle tenkelige situasjoner. Tråden skal vel forestille å handle om bloggeren. Syns det er et veldig oppheng i hva de gjør 'feil'med denne ungen. alt blir overdrevet og sammenlignet. Ingen er perfekte, og utifra denne tråden har jeg lært at alt er galt, fra vippestol til tv til smaksprøver til søvn til det ene og det andre.. Hva syns folk om podcasten da? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 25. januar 2019 #6815 Del Skrevet 25. januar 2019 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moi04 Skrevet 25. januar 2019 #6816 Del Skrevet 25. januar 2019 5 timer siden, Takida skrev: Syns det er et veldig oppheng i hva de gjør 'feil'med denne ungen. alt blir overdrevet og sammenlignet. Ingen er perfekte, og utifra denne tråden har jeg lært at alt er galt, fra vippestol til tv til smaksprøver til søvn til det ene og det andre.. Hva syns folk om podcasten da? Som å overhøre noens samtale på cafe. Et eneste stort snork og endel minutter jeg aldri får tilbake, fikk i det minste tatt oppvasken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 25. januar 2019 #6817 Del Skrevet 25. januar 2019 7 minutter siden, Moi04 skrev: Som å overhøre noens samtale på cafe. Et eneste stort snork og endel minutter jeg aldri får tilbake, fikk i det minste tatt oppvasken. Enig.. Jeg hørte bare halve, utrolig kjedelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crêpes Skrevet 25. januar 2019 #6818 Del Skrevet 25. januar 2019 Spent på innholdet i podcasten fremover, for denne episoden var tynn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. januar 2019 #6819 Del Skrevet 25. januar 2019 20 timer siden, nicecar skrev: Jeg skjønner liksom ikke helt meningen med at annenhver setning hun skriver er et spørsmålstegn til leserne a la «eller hva?», «er dere ikke enige», «burde det ikke vært sånn?» +++ som om folk har noe mulighet til å svare når kommentarfeltet er stengt. Sikkert for at innleggene skal få litt lengde.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #6820 Del Skrevet 25. januar 2019 10 minutter siden, Crêpes skrev: Spent på innholdet i podcasten fremover, for denne episoden var tynn Syntes hun virket avslappet jeg, det var litt forfriskende. Hun er så stiv og oppsatt på TV og til dels bloggen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå