Milio Skrevet 10. juli 2018 #5121 Skrevet 10. juli 2018 2 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Diskuter gjerne ammedebatten i egen tråd😁 Sålenge Pilotfrue fremmer og reklamerer for ammesjal, som hun gjorde i sitt siste innlegg, så er det helt klart relevant for tråden. Når det er sagt velger jeg å tro det ble brukt i forbindelse med reklamen, som på snap var umerket.. 7
cassio Skrevet 10. juli 2018 #5122 Skrevet 10. juli 2018 15 minutter siden, Milio skrev: Ser jo at ammedebatten bør komme opp i dagslys igjen når man leser her inne. «Ikke at jeg syns det er feil men» - JO, tydeligvis er det fortsatt et problem med offentlig amming hvis man føler man må unnskylde seg med sjal, enten det er for blikk fra andre eller egen usikkerhet. Sjal er fint for baby som er ufokusert, men vær da ærlig.. De fleste gjør det fordi de vil unngå en ubehagelig situasjon. Som ei sier over her: Ingen ser på dama i undertøy på reklameplakat, men med én gang man vipper ut puppen så baby skal få mat, DA skal det stirres. Noe sier meg at puppen bør henge ute oftere, slik at folk blir like herdet av å se babyer som ammes som damer i undertøy. Det er forskjell på bilder og levende mennesker. Hvis dama i undertøyet på reklameplakaten satt ved nabobordet på en restaurant, hadde hun garantert fått like mange blikk som ammepuppen. 12
Malum Skrevet 10. juli 2018 #5123 Skrevet 10. juli 2018 Jeg tenker ikke umiddelbart negativt om at frua reklamerer for et ammesjal. Jeg er selvsagt for at man skal kunne amme offentlig, og uten å måtte dekke seg til, men personlig var jeg aldri komfortabel med det. Og det handlet ikke om hva andre eventuelt måtte mene om saken, men mer om min egen blygsel. Jeg foretrakk å gå for meg selv, fordi jeg ellers ikke greide å slappe av i situasjonen. Å sette meg litt unna og dekke meg til litt var et alternativ om jeg ikke kunne gå til et annet rom. Enhver gjør jo det som føles mest naturlig og komfortabelt for en selv. Å presentere ammesjal som et slags muste have for nybakte mødre synes jeg ikke noe om, men jeg kan ikke se at Julianne har gjort det. 8
Milio Skrevet 10. juli 2018 #5124 Skrevet 10. juli 2018 6 minutter siden, Malum skrev: Jeg tenker ikke umiddelbart negativt om at frua reklamerer for et ammesjal. Jeg er selvsagt for at man skal kunne amme offentlig, og uten å måtte dekke seg til, men personlig var jeg aldri komfortabel med det. Og det handlet ikke om hva andre eventuelt måtte mene om saken, men mer om min egen blygsel. Jeg foretrakk å gå for meg selv, fordi jeg ellers ikke greide å slappe av i situasjonen. Å sette meg litt unna og dekke meg til litt var et alternativ om jeg ikke kunne gå til et annet rom. Enhver gjør jo det som føles mest naturlig og komfortabelt for en selv. Å presentere ammesjal som et slags muste have for nybakte mødre synes jeg ikke noe om, men jeg kan ikke se at Julianne har gjort det. Nei, heldigvis ikke, for det gjorde fotballfruen! 3
J.. Skrevet 10. juli 2018 #5125 Skrevet 10. juli 2018 Nei ikke vippestol men amming.. Kan ikke dette tas en enn plass. I mangel på faktisk innlegg er det jo bare avsporing etter avsporing.. 5
Christy89 Skrevet 10. juli 2018 #5126 Skrevet 10. juli 2018 27 minutter siden, J.. skrev: Nei ikke vippestol men amming.. Kan ikke dette tas en enn plass. I mangel på faktisk innlegg er det jo bare avsporing etter avsporing.. Enig. 3
Birdo Skrevet 10. juli 2018 #5127 Skrevet 10. juli 2018 55 minutter siden, Milio skrev: Ser jo at ammedebatten bør komme opp i dagslys igjen når man leser her inne. «Ikke at jeg syns det er feil men» - JO, tydeligvis er det fortsatt et problem med offentlig amming hvis man føler man må unnskylde seg med sjal, enten det er for blikk fra andre eller egen usikkerhet. Sjal er fint for baby som er ufokusert, men vær da ærlig.. De fleste gjør det fordi de vil unngå en ubehagelig situasjon. Som ei sier over her: Ingen ser på dama i undertøy på reklameplakat, men med én gang man vipper ut puppen så baby skal få mat, DA skal det stirres. Noe sier meg at puppen bør henge ute oftere, slik at folk blir like herdet av å se babyer som ammes som damer i undertøy. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 5
Frkwitch Skrevet 10. juli 2018 #5128 Skrevet 10. juli 2018 26 minutter siden, Birdo skrev: 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Nå hadde du nok reagert om ei dame i bikini hadde kommet og satt seg ved siden av deg på kafé eller restaurant du også.. Ammende får gjøre som de akkurat vil det,skjule eller ikke skjule er opp til enhver. Jeg likte ikke å sitte helt åpenlyst ut med puppen og dekket meg litt til,helt greit det akkurat som det å ikke dekke seg til er helt greit. Men det går jo ant å ta litt hensyn som med alt annet 6
Birdo Skrevet 10. juli 2018 #5129 Skrevet 10. juli 2018 14 minutter siden, Frkwitch skrev: Nå hadde du nok reagert om ei dame i bikini hadde kommet og satt seg ved siden av deg på kafé eller restaurant du også.. Ammende får gjøre som de akkurat vil det,skjule eller ikke skjule er opp til enhver. Jeg likte ikke å sitte helt åpenlyst ut med puppen og dekket meg litt til,helt greit det akkurat som det å ikke dekke seg til er helt greit. Men det går jo ant å ta litt hensyn som med alt annet Vet du? Jeg hadde kanskje sett litt ekstra i et par sekunder, men så hadde jeg gått tilbake til meg og mitt. Jeg har ikke noe særlig interesse av å bry meg med andres liv jeg😊 2
Marleah Skrevet 10. juli 2018 #5130 Skrevet 10. juli 2018 For min egen del var det å dekke meg til noe jeg gjorde for at min sønn skulle finne roen og noe vi også gjorde hjemme. Han likte også å ha en gasklut over/ delvis over ansiktet når han skulle sove. 1
Birdo Skrevet 10. juli 2018 #5131 Skrevet 10. juli 2018 2 minutter siden, Marleah skrev: For min egen del var det å dekke meg til noe jeg gjorde for at min sønn skulle finne roen og noe vi også gjorde hjemme. Han likte også å ha en gasklut over/ delvis over ansiktet når han skulle sove. Men det er noe helt annet og ikke det vi diskuterer her i det hele tatt. Poenget er at folk må få gjøre det som er mest komfortabelt for de selv, uten at noen skal fortelle andre hva som er akseptabelt og ikke. 8
H@nna30 Skrevet 10. juli 2018 #5132 Skrevet 10. juli 2018 Angående dette at hun presiserer besteforeldres tittel.... Gjetter at hun gjør det fordi hun er ufattelig stolt? Og det forstår jeg, i så fall, godt :). 5
Christy89 Skrevet 11. juli 2018 #5133 Skrevet 11. juli 2018 10 timer siden, Birdo skrev: Jeg har ikke noe særlig interesse av å bry meg med andres liv jeg😊 Men du diskuterer jo i bloggtråder, så da bryr du deg om andres liv, eller? 16
J.. Skrevet 11. juli 2018 #5134 Skrevet 11. juli 2018 Da var del 4 ute.. Bildene er vel private synes jeg,men ellers hyggelig nok tekst.. Alle som har fått barn forstår følelsen hun beskriver ihvertfall. 2
Birdo Skrevet 11. juli 2018 #5135 Skrevet 11. juli 2018 7 timer siden, Christy89 skrev: Men du diskuterer jo i bloggtråder, så da bryr du deg om andres liv, eller? Ser du ikke forskjellen på en offentlig person som lever av å brette ut livet sitt og en hvemsomhelst på en restaurant? 5
Gjest Trynefaktor Skrevet 11. juli 2018 #5136 Skrevet 11. juli 2018 20 timer siden, Milio skrev: Ser jo at ammedebatten bør komme opp i dagslys igjen når man leser her inne. «Ikke at jeg syns det er feil men» - JO, tydeligvis er det fortsatt et problem med offentlig amming hvis man føler man må unnskylde seg med sjal, enten det er for blikk fra andre eller egen usikkerhet. Sjal er fint for baby som er ufokusert, men vær da ærlig.. De fleste gjør det fordi de vil unngå en ubehagelig situasjon. Som ei sier over her: Ingen ser på dama i undertøy på reklameplakat, men med én gang man vipper ut puppen så baby skal få mat, DA skal det stirres. Noe sier meg at puppen bør henge ute oftere, slik at folk blir like herdet av å se babyer som ammes som damer i undertøy. Ja! Ut med ammepuppen💪🏼
Christy89 Skrevet 11. juli 2018 #5137 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, Birdo skrev: Ser du ikke forskjellen på en offentlig person som lever av å brette ut livet sitt og en hvemsomhelst på en restaurant? Nei jeg gjør tydeligvis ikke det 🙄 4
Kleenex Skrevet 11. juli 2018 #5138 Skrevet 11. juli 2018 På 9.7.2018 den 11.02, Sanandrea skrev: Nå spurte jeg hva hun må gjøre, ikke hva hun ikke må gjøre. Dere blir jo ikke fornøyd uansett hva hun gjør. Men hvorfor leser dere bloggen hvis dere misliker hvordan de gjør ting? Jeg svarer igjen. Fruen må droppe reklame med arvingen... Det er mitt gode råd. Alle med litt innsikt holder arvingene unna rampelyset. 4
LeilaS Skrevet 11. juli 2018 #5139 Skrevet 11. juli 2018 2 timer siden, Birdo skrev: Ser du ikke forskjellen på en offentlig person som lever av å brette ut livet sitt og en hvemsomhelst på en restaurant? Men du sa du ikke brydde deg om noens liv, men du gjør jo tydeligvis det 6
Birdo Skrevet 11. juli 2018 #5140 Skrevet 11. juli 2018 5 timer siden, LeilaS skrev: Men du sa du ikke brydde deg om noens liv, men du gjør jo tydeligvis det Går fint an å diskutere aktuelle saker i sosiale medier uten å bry meg nevneverdig om personens liv👍🏻 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå