Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men tror kommentarfeltet blir mye bedre hvis folk må kommentere under fult navn. Selvfølgelig kommer noen fortsatt til å være frekke, men flere vil ikkje tørre det. Helt hårreisende å fatshame en gravid kvinne! :(  Motbydelig!

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 22.2.2018 den 17.30, Norabora skrev:

Er helt enig med blogger i å kjøpe alt nytt og arve/få av familie. Gjort det samme selv. Hadde ikke vært aktuelt med brukt vogn, brukt seng/madrass, osv, av ukjente mennesker. Eller uansett. Har man ikke råd til å kjøpe inn til babyen, så bør man ikke få barn. 

Handler da ikke om å ikke ha råd men å bruke hodet

• Liker 11
Skrevet
16 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun vurderer å stenge kommentarfeltet sitt igjen fordi hun tar seg nær av enkelte kommentarer. De styggeste slipper hun kanskje ikke gjennom sensuren. Hun kunne jo gjort som f eks Tone Damli som har koblet til Facebook slik at alle må stå frem med fullt navn når de kommenterer. 

Jeg synes at kommentarfeltet gjør en blogg mer levende, og noen ganger kan det være «hovedattraksjonen» på en blogg. Det synes jeg det er på Pilotfuens blogg for jeg sjekker den kanskje flere ganger ila en dag for å få med meg friske meninger av ulike slag. Hun svarer jo ikke selv der og det synes jeg er negativt hvis det er forholdsvis enkle spørsmål.

Helt enig med deg at kommentarfelt gjør en blogg mer levende. Men nå tenker jeg hun har inngått et kompromiss etter den ble åpnet igjen- svarer ikke mer der, men samler alt til ukens spørsmål. Helt ok det for min del! 

• Liker 1
Skrevet
På 22.2.2018 den 16.32, Kollontaj skrev:

Å kjøpe klær og utstyr/møbler brukt kan føre til at folk bruker pengene annerledes og andre næringer vokser i stedet: reise, kultur, kunst, opplevelseskonsepter, restauranter osv. Bare nevner det. 

Jeg støttet kritikk av bloggernes oppfordring til overforbruk, men det ikke mer bærekraftig at folk sparer inn på shopping og bruker pengene sine på flyreiser i stedet. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, kvinneguide skrev:

Jeg støttet kritikk av bloggernes oppfordring til overforbruk, men det ikke mer bærekraftig at folk sparer inn på shopping og bruker pengene sine på flyreiser i stedet. 

Nevnte jeg flyreiser? 😏 (burde spesifisert, ser den, jeg tenkte mer på turer generelt.)

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Orly skrev:

Handler da ikke om å ikke ha råd men å bruke hodet

Ja. De pengene man sparer kan gå til mye annet nyttig. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nevnte jeg flyreiser? 😏 (burde spesifisert, ser den, jeg tenkte mer på turer generelt.)

Nei, men reiser innebærer for de fleste en flytur :) 

Det jeg vil frem til er at det å leve bærekraftig er ikke så enkelt som å handle litt brukt nå og da. Jeg har sett meg lei på alle artiklene som florerer om folk som påstår at bærekraft er såå viktig for dem. Disse har totalrenovert en leilighet som i utgangspunktet var grei, men ikke helt deres stil, handlet masse møbler som matcher og pyntet det hele med et par smarte kjøp fra FINN og et arvet skap.

Da liker jeg bedre Julianne som hvertfall er ærlig!

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, kvinneguide skrev:

Nei, men reiser innebærer for de fleste en flytur :) 

Det jeg vil frem til er at det å leve bærekraftig er ikke så enkelt som å handle litt brukt nå og da. Jeg har sett meg lei på alle artiklene som florerer om folk som påstår at bærekraft er såå viktig for dem. Disse har totalrenovert en leilighet som i utgangspunktet var grei, men ikke helt deres stil, handlet masse møbler som matcher og pyntet det hele med et par smarte kjøp fra FINN og et arvet skap.

Da liker jeg bedre Julianne som hvertfall er ærlig!

Helt klart ikke bare enkelt å leve bærekraftig. Svært få klarer det i Norge. Bevissthet rundt forbruk er likevel utrolig viktig og noe innsats klarer de fleste; mindre rødt kjøtt, færre flyreiser, kjøpe ting og klær som holder. Gjenbruk! 

• Liker 6
Skrevet

Noen siden foran i tråden ( s 170) så er det noen som håper hun ikke tar med seg de gamle møblene til det nye huset fordi de er gammeldagse, så her snakker vi ta vare på miljøet - og noen andre hyler over seg av nytt babyutstyr lengre bak i tråden.

Jeg kan ikke annet enn le.

Skrevet

Ja, tenk at Tråden ikke er enig med seg selv. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror ikke blogg.no-platformen har en FB-plugin. 

Skrevet
1 time siden, Touchy skrev:

Noen siden foran i tråden ( s 170) så er det noen som håper hun ikke tar med seg de gamle møblene til det nye huset fordi de er gammeldagse, så her snakker vi ta vare på miljøet - og noen andre hyler over seg av nytt babyutstyr lengre bak i tråden.

Jeg kan ikke annet enn le.

:opplyser: Et diskusjonsforum består av mange ulike mennesker som diskuterer med hverandre.

• Liker 16
Gjest Gillians
Skrevet

Har ikke lest denne bloggen noe særlig, men var innom nå og må si hun virker utrolig mye mer sympatisk og ærlig enn en viss annen frue...

Skrevet

Vet noen hvilket hus de har kjøpt? Prøvde lete kjapt gjennom siste sidene her om det stod noe

Skrevet
18 timer siden, Gillians skrev:

Har ikke lest denne bloggen noe særlig, men var innom nå og må si hun virker utrolig mye mer sympatisk og ærlig enn en viss annen frue...

Fotballfruen bruker tid på å svare leserne i kommentarfeltet, mens Pilotfruen ikke gjør det. Førstnevnte bruker nok mye mer tid på å snekre sammen innlegg. Synes ingen av dem virker særlig sympatiske gjennom bloggen. 

• Liker 15
Skrevet
20 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Vet noen hvilket hus de har kjøpt? Prøvde lete kjapt gjennom siste sidene her om det stod noe

Linken til huset er lagt ut flere ganger i denne tråden, det er bare å bla seg bakover.

Huset er utrolig flott. 

Skrevet
10 minutter siden, Touchy skrev:

Linken til huset er lagt ut flere ganger i denne tråden, det er bare å bla seg bakover.

Huset er utrolig flott. 

Jeg gjorde det som sagt, men fant ikke. Hvor langt må jeg bla liksom

Skrevet
3 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Jeg gjorde det som sagt, men fant ikke. Hvor langt må jeg bla liksom

Side 160

Skrevet

I dag har hun kommet med gode og reflekterte tanker. Tommel opp!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...