AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Del Skrevet 30. november 2016 En jeg kjenner, som ditchet meg i høst, har 360kr som hun skylder meg. Jeg har dårlig økonomisk råd og selv om 360kr ikke gjør stor forskjell vil jeg ha tilbake de pengene, mest fordi det irriterer meg at hun har noe som egentlig er mitt (Hun fortjener ikke pengene). Det var ikke sånn at jeg ga pengene til henne som gave, var mer som et lån (Kan ikke gå mer inn på det for vil ikke bli gjenkjent). Greia er at jeg vi har mange felles bekjente og jeg er ikke akkurat den meste populære, men det er hun. Kjenner jeg henne rett kommer hun til å fortelle folk at jeg krevde å få tilbake 360kr av henne. Jeg vil ikke virke grådig eller gnien eller hva man kaller det, men samtidig irriterer hun meg så grenseløst... Hva tenker dere? Skal jeg bare la det gå? Anonymkode: bd8af...ddb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Del Skrevet 30. november 2016 Tror du det vil gjøre mer godt enn vondt om du spør om pengene? Anonymkode: c91e9...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Del Skrevet 30. november 2016 Send henne en melding og be om å få tilbake pengene hun lånte. Hvor gammel er du? Enten låner du bort penger og sørger for å få pengene tilbake eller så gir du bort penger. Er ingen av delene aktuelle, så låner du aldri mer bort penger. Anonymkode: d4ec2...b80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Del Skrevet 30. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du det vil gjøre mer godt enn vondt om du spør om pengene? Anonymkode: c91e9...01f Nja... Blir nok mer vondt enn godt... 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send henne en melding og be om å få tilbake pengene hun lånte. Hvor gammel er du? Enten låner du bort penger og sørger for å få pengene tilbake eller så gir du bort penger. Er ingen av delene aktuelle, så låner du aldri mer bort penger. Anonymkode: d4ec2...b80 Jeg er 18 år. Greia er at det egentlig ikke var et lån, men jeg vil ikke si hva det var for å ikke bli gjenkjent, så det er liksom det nærmeste. Planen var uansett at hun skulle betale tilbake. Anonymkode: bd8af...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Del Skrevet 30. november 2016 Skriv til henne det du skriver her; nemlig at du har dårlig råd og at det vanligvis ikke ville gjort så mye om du ikke fikk pengene igjen, men nå som du behøver dem så må du da altså også be om dem tilbake. Anonymkode: 4d2e2...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Del Skrevet 30. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja... Blir nok mer vondt enn godt... Jeg er 18 år. Greia er at det egentlig ikke var et lån, men jeg vil ikke si hva det var for å ikke bli gjenkjent, så det er liksom det nærmeste. Planen var uansett at hun skulle betale tilbake. Anonymkode: bd8af...ddb Da synes jeg du heller skal snakke med de voksne hjemme hos deg, enn å holde på her inne. Anonymkode: d4ec2...b80 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Del Skrevet 30. november 2016 Siden du er bare 18 så er det vel innenfor, 360kr kan være mye penger for ungdom. Eller så kan du heve deg over henne å si alt ved henne hører til fortiden. Anonymkode: 35b8b...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Del Skrevet 30. november 2016 La det fare. Jeg forstår at det er kjipt og at 360 kr er mye for deg, men bruk heller energien din på å se fremover. At du ikke krever pengene tilbake trenger ikke å bety at du synes det er OK at hun ikke betalte deg tilbake, men at du velger dine kamper her i livet. Anonymkode: 2a598...ee1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Del Skrevet 30. november 2016 Antar at det var sånn at du spanderte (konsertbillett? byen?) på henne, og så skulle hun betale neste gang? Og siden dere nå er uvenner, blir det ingen neste gang fordi hun aldri kommer til å gjøre gjengjeld? I så fall ville jeg IKKE bedt om pengene tilbake. Hvis det ikke var avtalt som et lån og at du skulle ha cash tilbake ville jeg droppet det. Om situasjonen er slik jeg tror, virker du veldig smålig om du krever penger av henne.... Og det kan virkelig ødelegge veldig mye for deg, du framstår både som gjerrig og som hevngjerrig. La det gå! Anonymkode: 351af...082 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Del Skrevet 30. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Antar at det var sånn at du spanderte (konsertbillett? byen?) på henne, og så skulle hun betale neste gang? Og siden dere nå er uvenner, blir det ingen neste gang fordi hun aldri kommer til å gjøre gjengjeld? I så fall ville jeg IKKE bedt om pengene tilbake. Hvis det ikke var avtalt som et lån og at du skulle ha cash tilbake ville jeg droppet det. Om situasjonen er slik jeg tror, virker du veldig smålig om du krever penger av henne.... Og det kan virkelig ødelegge veldig mye for deg, du framstår både som gjerrig og som hevngjerrig. La det gå! Anonymkode: 351af...082 Skulle ønske det var situasjonen, men det er altså ikke sånn. Jeg var egentlig aldri venn med henne, men vi har en felles venninne og sånn ble jeg kjent med henne. Uansett, så tror jeg du har rett i at jeg kan virkeveldig gjerrig, og at det er bedre å la det gå. Er bare så lei av å bli tråkket på gang på gang, mens den som dolker meg i ryggen går fra uten problemer. Syns det er urettferdig. Hadde i grunn ikke tenkt på å få tilbake pengene før nå, for jeg er i en liten krise hvor jeg trenger penger, men selvrespekten er kanskje litt viktigere enn penger nå... Anonymkode: bd8af...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Del Skrevet 30. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske det var situasjonen, men det er altså ikke sånn. Jeg var egentlig aldri venn med henne, men vi har en felles venninne og sånn ble jeg kjent med henne. Uansett, så tror jeg du har rett i at jeg kan virkeveldig gjerrig, og at det er bedre å la det gå. Er bare så lei av å bli tråkket på gang på gang, mens den som dolker meg i ryggen går fra uten problemer. Syns det er urettferdig. Hadde i grunn ikke tenkt på å få tilbake pengene før nå, for jeg er i en liten krise hvor jeg trenger penger, men selvrespekten er kanskje litt viktigere enn penger nå... Anonymkode: bd8af...ddb Det er nok lurt Får ønske deg prngrr til jul! Anonymkode: 351af...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Del Skrevet 30. november 2016 Hvorfor spør du om råd, om du ikke kan informere om den viktige delen? Det var egnelig ikke lån, men du vil ha tilbake pengene? Sorry, men med så vage svar, så kan vi ikke hjelpe. Spør mor og far. Anonymkode: 764e4...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Del Skrevet 30. november 2016 Bare krev pengene tilbake du. Stå på det som er riktig og drit i alle som dolker deg. Heretter støtter du deg kun til de som viser deg at du er deres venn. Jeg har forresten vært i lignende situasjon. Bare at jeg lånte. Og hun ville ha pengene tilbake mye tidligere enn avtalen var. Jeg sa nei og mista vel noen venner pga det fordi de syns det var frekt svar. Uansett så fikk hun pengene tilbake nøyaktig på dato. Og da var det ei som så veldig flau ut og det var ikke meg for å si det slik. Vennene fordufta uansett. Men jeg svarte frekt den gangen fordi hun påsto at det var min skyld om hun var død uken etter. Noe sånt snakk ville jeh ikke ha noe av så jeg sa det var ikke mitt problem. Hun var den typen man måtte være direkte imot skulle hun skjønne at hun dret seg ut. Hun skulle ha pengene til alkohol. Og det visste jeg. Så jeg sa det var ikke mitt problem. Anonymkode: 60adb...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 1. desember 2016 #14 Del Skrevet 1. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja... Blir nok mer vondt enn godt... Jeg er 18 år. Greia er at det egentlig ikke var et lån, men jeg vil ikke si hva det var for å ikke bli gjenkjent, så det er liksom det nærmeste. Planen var uansett at hun skulle betale tilbake. Anonymkode: bd8af...ddb Om det ikke var et lån så skjønner jeg ikke at vedkommende skulle betale tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #15 Del Skrevet 1. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja... Blir nok mer vondt enn godt... Jeg er 18 år. Greia er at det egentlig ikke var et lån, men jeg vil ikke si hva det var for å ikke bli gjenkjent, så det er liksom det nærmeste. Planen var uansett at hun skulle betale tilbake. Anonymkode: bd8af...ddb Når det ikke egentlig var et lån, så tenker jeg det er vanskelig å kreve pengene tilbake uten å virke smålig. Skjønner at du er irritert, men om du ikke hadde bedt om pengene tilbake om dere hadde en god tone, så blir det feil å kreve pengene tilbake nå fordi du ikke unner henne dem. Anonymkode: 28cb0...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå