vscare Skrevet 30. november 2016 #1 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Jeg har en venninne som tydeligvis ikke evner å se at ønskelistene hun presenterer oss venninnene med til jul hvert år er helt hinsides. Vi er studenter alle sammen (økonomien er altså så som så, spesielt da bare et par av oss jobber ved siden av studiene) og gavene vi gir hverandre er stort sett mer symbolske enn noe annet. Det går i små, koselige gaver som tekrus, kosesokker, kaffebønner, godteri, små pocketbøker og slike ting, altså ting man bruker, men ikke noe av stor verdi eller noe man noensinne tenker aktivt over at man ønsker seg. Likevel får vi hvert år en ønskeliste av denne venninnen og hvert år står det ting som iPad, ny telefon, headset, klær (spesifikke plagg), dyre hudpleie- og sminkeprodukter, møbler (jupp!), flotte satengsengesett, osv. på dem. Aldri noe til under 1000-lappen. Jeg kan jo ikke annet enn å le, for hun må da vite at hun ikke kommer til å få noen av disse tingene av oss Noen andre som har liknende erfaringer? Edit: Jeg trenger ikke råd om hva jeg skal gjøre, for som sagt gjør hun dette hvert år og vi andre har lært oss å bare ignorere det. Jeg ønsket bare å høre om noen hadde liknende erfaringer for underholdningens skyld, fordi jeg rett og slett finner hele situasjonen ganske komisk Endret 30. november 2016 av vscare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Del Skrevet 30. november 2016 Kanskje dere kunne gått sammen om et gavekort på noen hundrede kroner hos KID/annnen butikk som fører slike satengsengesett eller finne et sett på tilbud som dere går sammen om å kjøpe? Anonymkode: 82ed7...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 30. november 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 30. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dere kunne gått sammen om et gavekort på noen hundrede kroner hos KID/annnen butikk som fører slike satengsengesett eller finne et sett på tilbud som dere går sammen om å kjøpe? Anonymkode: 82ed7...a4e Det går jo selvsagt an, men vi mistenker nesten at hun tuller, spesielt siden ny telefon og iPad og klærne hun ønsker seg er priset fra 3000,- og opp Når vi er en vennegjeng på fem, inkludert henne, og vi belager oss på å bruke maks 100,- på hver gave, måtte vi ha vært ganske mange flere i gjengen for å få det regnestykket til å gå opp hahah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Del Skrevet 30. november 2016 16 minutter siden, vscare skrev: Det går jo selvsagt an, men vi mistenker nesten at hun tuller, spesielt siden ny telefon og iPad og klærne hun ønsker seg er priset fra 3000,- og opp Når vi er en vennegjeng på fem, inkludert henne, og vi belager oss på å bruke maks 100,- på hver gave, måtte vi ha vært ganske mange flere i gjengen for å få det regnestykket til å gå opp hahah Jeg forstår. Det kan svært godt hende at hun ville blitt glad for et gavekort på kr 400,- fra dere, og at hun skriver hva hun ønsker seg uten å tenke på hva det koster Anonymkode: 82ed7...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Del Skrevet 30. november 2016 Vel, da jeg lagde ønskeliste, så lagde jeg ikke én for hver person. Jeg lagde én og så la jeg den ut på bloggen min. Men det skal sies at der lå det både dyre og billige ting. Litt rart å bare ha dyre ting på lista. Når noen spør meg om hva jeg ønsker meg nå så svarer jeg bare små ting egentlig, fordi jeg har økonomi til å kjøpe det meste jeg har lyst på. Anonymkode: 79fd1...64d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Del Skrevet 30. november 2016 Har hun spesielle ønsker om farge og eksakt modell på satengsengesettet? Hvis ikke, skal det gå an å finne et fint sett til rundt 400 kr på tilbud eller i en rimelig kjede. Anonymkode: 82ed7...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Del Skrevet 30. november 2016 Her får du nå sateng sengesett helt ned i 250 kroner (halv pris) https://www.kid.no/soverom/sengetoey/ Anonymkode: 82ed7...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Del Skrevet 30. november 2016 Dette feks https://www.kid.no/soverom/sengetoey/tindra-sateng-sengesett/ Anonymkode: 82ed7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Del Skrevet 30. november 2016 Hva tenker du om det settet @vscare? Anonymkode: 82ed7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 30. november 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, da jeg lagde ønskeliste, så lagde jeg ikke én for hver person. Jeg lagde én og så la jeg den ut på bloggen min. Men det skal sies at der lå det både dyre og billige ting. Litt rart å bare ha dyre ting på lista. Når noen spør meg om hva jeg ønsker meg nå så svarer jeg bare små ting egentlig, fordi jeg har økonomi til å kjøpe det meste jeg har lyst på. Anonymkode: 79fd1...64d Ja, det er akkurat det jeg gjør og, også tilpasser jeg selvsagt listene basert på hvem som skal motta dem. Jeg gir fks. ikke samme ønskeliste til min onkel, som jeg vet ikke har det så enkelt økonomisk, som jeg gir til min bestefar, som nærmest blir sur hvis listen han får ikke inneholder noe til over 1500,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Del Skrevet 30. november 2016 Her har jeg sortert satengsengesettene hos KID etter pris (de billigste først) til deg Mange fine https://www.kid.no/soverom/sengetoey/#filters=.av-536174656E67&sort=price Anonymkode: 82ed7...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 30. november 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 30. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hun spesielle ønsker om farge og eksakt modell på satengsengesettet? Hvis ikke, skal det gå an å finne et fint sett til rundt 400 kr på tilbud eller i en rimelig kjede. Anonymkode: 82ed7...a4e 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her får du nå sateng sengesett helt ned i 250 kroner (halv pris) https://www.kid.no/soverom/sengetoey/ Anonymkode: 82ed7...a4e 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette feks https://www.kid.no/soverom/sengetoey/tindra-sateng-sengesett/ Anonymkode: 82ed7...a4e Takk for tips, men hun har dessverre bare veldig spesifikke sett på listen sin og slik prisen er på dem måtte rabatten vært på 90% for at det skulle ha vært mulig for oss å kjøpe dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Del Skrevet 30. november 2016 1 minutt siden, vscare skrev: Takk for tips, men hun har dessverre bare veldig spesifikke sett på listen sin og slik prisen er på dem måtte rabatten vært på 90% for at det skulle ha vært mulig for oss å kjøpe dem Jeg forstår. Gavekort burde være en god løsning da. Anonymkode: 82ed7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #14 Del Skrevet 30. november 2016 31 minutter siden, vscare skrev: Det går jo selvsagt an, men vi mistenker nesten at hun tuller, spesielt siden ny telefon og iPad og klærne hun ønsker seg er priset fra 3000,- og opp Når vi er en vennegjeng på fem, inkludert henne, og vi belager oss på å bruke maks 100,- på hver gave, måtte vi ha vært ganske mange flere i gjengen for å få det regnestykket til å gå opp hahah Har dere 5 snakket om og blitt enige om den summen? I så fall er det litt rart om hun leverer ut ønskelister til dere med kun dyre ting. Snakk med henne igjen, og spør om det er noe hun ønsker seg som koster rundt 100 kroner, eller om hun ønsker seg pengegaver/ gavekort for å spare til å kjøpe seg det som hun ønsker seg Anonymkode: 82ed7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #15 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg tenker at hun mangler ikke akkurat sengetøy, dersom det må være et spesielt sett. Anonymkode: 82ed7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 30. november 2016 Forfatter #16 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Jeg setter pris på innspillene og forslagene her, men når jeg spurte om noen hadde liknende erfaringer mente jeg mest om noen hadde noen historier å fortelle for underholdningens skyld, fordi jeg rett og slett finner dette morsomt Denne venninnen gjør som sagt dette hvert år og vi har lært å bare ignorere ønskelistene hennes, spesielt siden vi aldri har spurt hverandre om ønskelister, det er bare hun som sender disse latterlige listene ut på eget initiativ hvert år. Budsjettene våre er så lave at hvis det er noe noen av oss trenger til den prisen (altså 100,- eller under), så kan vi like så godt kjøpe det selv. Gavene vi gir hverandre er bare små kosegaver for å vise at vi tenker på hverandre ettersom vi er spredd utover halve verden (to av oss i Norge, to på forskjellige kanter av USA og en i Italia) og sjeldent ser hverandre (det blir stort sett bare når vi kommer hjem til jul og ikke alltid da engang). Vi har ikke for vane å gi hverandre praktiske gaver og det kommer vi nok heller ikke til å begynne med før det har gått noen år Endret 30. november 2016 av vscare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 30. november 2016 Forfatter #17 Del Skrevet 30. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hun mangler ikke akkurat sengetøy, dersom det må være et spesielt sett. Anonymkode: 82ed7...a4e Hahah nei, det gjør hun absolutt ikke, det er bare noen veldig eksklusive sett hun ønsker seg fordi... vel, hvis jeg kjenner henne rett er det bare pga. merket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #18 Del Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, vscare skrev: Jeg setter pris på innspillene og forslagene her, men når jeg spurte om noen hadde liknende erfaringer mente jeg mest om noen hadde noen historier å fortelle for underholdningens skyld, fordi jeg rett og slett finner dette morsomt Denne venninnen gjør som sagt dette hvert år og vi har lært å bare ignorere ønskelistene hennes, spesielt siden vi aldri har spurt hverandre om ønskelister, det er bare hun som sender disse latterlige listene ut på eget initiativ hvert år. Budsjettene våre er så lave at hvis det er noe noen av oss trenger til den prisen (altså 100,- eller under), så kan vi like så godt kjøpe det selv. Gavene vi gir hverandre er bare små kosegaver for å vise at vi tenker på hverandre ettersom vi er spredd utover halve verden (to av oss i Norge, to på forskjellige kanter av USA og en i Italia) og sjeldent ser hverandre (det blir stort sett bare når vi kommer hjem til jul og ikke alltid da engang). Vi har ikke for vane å gi hverandre praktiske gaver og det kommer vi nok heller ikke til å begynne med før det har gått noen år Jeg forstår Håper at andre deler lignende historier Anonymkode: 82ed7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 30. november 2016 #19 Del Skrevet 30. november 2016 Ha-ha. Synd mennesker man er glad i kan gjøre seg så blinde. Jeg har et familiemedlem som spesifikt ønsket seg en form for hjemmelagd gave (ønsker ikke å gå i detalj, det er litt spesielt) som har tatt mye tid å få ferdig, og innkjøpte verdier som gikk med er et sted mellom 300 og 500. Jeg tenkte OK, når det er det hun vil ha så la gå. Ønsker jo å gi henne noe hun virkelig vil ha. Hun proklamerte på Facebook her om dagen at årets julegaver er unnagjort. Alle voksne i hennes familie og vennekrets er "inkludert" i en donasjon til en veldedig organisasjon. Må si jeg har litt blandede følelser nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #20 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg kjenner noen som kun ønsker seg opplevelser. Fordi de er imot materialisme, og vill ikke ha ting. Jeg synes dette er kjempevanskelig. Har gitt kinokort i noen år på rad nå, fordi det ikke trenger å være så dyrt. Men jeg kan jo ikke kjøpe en teaterbillett, eller en tur med danskebåten, når hun har mann og barn... Vinsmaking/ølsmaking/Spa/champanjelunsj etc... ting som dette koster fort opp mot tusenlappen, og vi gir hverandre gaver for ca 200. Det blir vin i år, til alle som ønsker seg opplevelser. Jeg er så lei av å gruble og stresse og tenke barnevakt til barna deres, etc etc. Eller lete etter noen å spleise med. Nå får de ta seg en tur ned i vinflaska og se hvilke opplevelser som venter dem der. Anonymkode: f5200...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå