AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #21 Del Skrevet 2. desember 2016 På Tuesday, November 29, 2016 den 17.03, AnonymBruker skrev: Det er en person jeg er nødt å omgås i mange timer daglig, og jeg holder på å bli sprø.. Jeg har aldri møtt noen som snakker så høyt, og jeg får rett og slett skikkelig vondt i hodet og ørene av henne. Har sagt fra til henne både på en ordentlig måte og jeg har tullet med henne om det, men det går rett og slett ikke inn. Hun hører rett og slett ikke selv hvor høyt hun snakker i forhold til alle andre, og jeg er lei av å si det til henne hele tiden fordi det skaper dårlig stemning og vi er egentlig nødt til å komme overens med hverandre. Noen tips? Anonymkode: 0503e...05e 1. Det er en (u)vane å prate høyt. Man hører det ikke selv. 2. Uvanen kan komme av nedsatt hørsel (permanent?) Eller en periode ved f.eks. forkjølelse, ørebetennelse el. Da blir høytprating etatblert. Anonymkode: 3ff4b...8a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #22 Del Skrevet 2. desember 2016 Jeg har et par kollegaer, begge damer, som dessverre snakker høyt og mye. De er hyggelige og greie, så det er ikke det. Begge begynte på jobben for rundt 1 år siden, og det har ført til at andre også må snakke høyere på pauserommet for å ha en sjanse om å bli hørt. Støynivået har blitt et problem, og mange orker ikke oppholde seg på pauserommet i lunsjen mer, inkludert meg. Begge to sier de er meget klar over at de snakker høyt, og prøver å dempe seg, så det går seg vel til etterhvert. Anonymkode: 1db82...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #23 Del Skrevet 2. desember 2016 Jeg snakker høyt, og jeg har kroniske problemer med dotter i ørene, så selv om selve hørselen min er god, hører jeg ikke meg selv så godt og det varierer veldig. Jeg setter pris på at folk minner meg på at jeg må dempe meg. "Nå snakker du veldig høyt." er en grei ting å få høre (for jeg er jo ikke klar over det selv når jeg gjør det, jeg glemmer meg eller vet det rett og slett ikke). Anonymkode: 4e1ef...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DizzyRonson Skrevet 2. desember 2016 #24 Del Skrevet 2. desember 2016 Disse er fine til både de med dårlig hørsel og de med frykt for hørselen https://www.felleskjopet.no/butikk/jakt-og-friluft/gps-og-jaktradioer/hoerselvern-sordin-supreme-pro-50242004/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkIA Skrevet 27. desember 2016 #25 Del Skrevet 27. desember 2016 På 2.12.2016 den 9.26, Browncoat skrev: Det kan være utrolig slitsomt med folk som snakker veldig høyt mye. Greit nok at man kan glemme seg i blant, men å forvente at alle andre skal tilpasse seg og overse det blir dumt. Å bli glefset til eller kjeftet på er selvfølgelig ikke hyggelig, men man må kunne si ifra på en grei måte uten at det blir tatt som en fornærmelse. F.eks. "nå snakker du for høyt" uten "jekk deg ned" er vel ikke ille? Eller ta en hvit løgn "jeg har litt vondt i hodet i dag, kan du prøve å snakke litt lavere?". Og i TS sitt tilfelle er det ikke en løgn heller, hun får faktisk vondt i hodet av det. Og siden du har en tendens til å snakke høyt, kan det godt hende at du har en høyere toleranse for støy og det derfor er enklere å ignorere når hun kollegaen din bruker høy stemme. For andre går det kanskje utover konsentrasjonen, trivselen og effektiviteten deres på jobb. Hadde du sagt "jekk deg ned" til meg hadde jeg blitt utrolig lei meg og såret. Jeg snakker jo ikke høyt med vilje. Du kan godt le og si "nå snakker du veldig høyt altså", da tar jeg meg ikke nær av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 27. desember 2016 #26 Del Skrevet 27. desember 2016 36 minutter siden, FrkIA skrev: Hadde du sagt "jekk deg ned" til meg hadde jeg blitt utrolig lei meg og såret. Jeg snakker jo ikke høyt med vilje. Du kan godt le og si "nå snakker du veldig høyt altså", da tar jeg meg ikke nær av det. Det var det jeg mente da jeg skrev " F.eks. "nå snakker du for høyt" uten "jekk deg ned" er vel ikke ille?". Jeg synes det er en uting å kjefte på folk uansett hva det er, og er veldig for at man sier fra på en grei måte, og gjerne med litt humor også slik at budskapet kommer frem på en måte som ikke er for streng eller ydmyker den andre personen. Det eneste jeg mente med posten min var at det er måten man sier fra som betyr noe, ikke om man sier fra eller ikke. Noen ting (som høyt støynivå på arbeidsplassen) kan være viktig å si ifra om. Man skal ikke måtte tåle alt fordi man er redd for at andre skal ta konstruktive tilbakemeldinger personlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkIA Skrevet 27. desember 2016 #27 Del Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, Browncoat skrev: Det var det jeg mente da jeg skrev " F.eks. "nå snakker du for høyt" uten "jekk deg ned" er vel ikke ille?". Jeg synes det er en uting å kjefte på folk uansett hva det er, og er veldig for at man sier fra på en grei måte, og gjerne med litt humor også slik at budskapet kommer frem på en måte som ikke er for streng eller ydmyker den andre personen. Det eneste jeg mente med posten min var at det er måten man sier fra som betyr noe, ikke om man sier fra eller ikke. Noen ting (som høyt støynivå på arbeidsplassen) kan være viktig å si ifra om. Man skal ikke måtte tåle alt fordi man er redd for at andre skal ta konstruktive tilbakemeldinger personlig. Helt enig i at man skal si ifra, men i tilfellet med hun jeg jobber med tror jeg vi da hadde sagt ifra 20-30 ganger om dagen.. tror rett og slett ikke det kan gjøres koe med😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #28 Del Skrevet 27. desember 2016 Kjipt med folk som har slike uvenner. Jeg jobber med ei som sier HÆ hver gang noen snakker til henne. Konsekvent og hver gang. Anonymkode: eb1dd...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #29 Del Skrevet 27. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjipt med folk som har slike uvenner. Anonymkode: eb1dd...592 *uvaner Anonymkode: eb1dd...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå