Gå til innhold

Venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 15 år å går siste året på ungdomsskolen.
Jeg føler at vennene mine bruker alltid meg som et andrevalg. Om du FKS  trenger hjelp, så hjelper jeg de men om jeg derimot trenger hjelp er det vanskelig å få noe svar. De spør meg liksom bare om jeg kan være med de å finne en lærer osv. Jeg ser også veldig ofte på Snapchat at hele gjengen er sammen uten meg(jeg har ikke blitt inviter egganh) en gang når de var på kino sa de dagen etter at de hadde glemt å invitere meg. Når det er gruppearbeid på skolen vil de ikke være med meg om de andre i gjengen er det. Jeg føler at jeg alltid blir brukt som et andre valg . Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon ?

Anonymkode: c13d4...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå 15 år å går siste året på ungdomsskolen.
Jeg føler at vennene mine bruker alltid meg som et andrevalg. Om du FKS  trenger hjelp, så hjelper jeg de men om jeg derimot trenger hjelp er det vanskelig å få noe svar. De spør meg liksom bare om jeg kan være med de å finne en lærer osv. Jeg ser også veldig ofte på Snapchat at hele gjengen er sammen uten meg(jeg har ikke blitt inviter egganh) en gang når de var på kino sa de dagen etter at de hadde glemt å invitere meg. Når det er gruppearbeid på skolen vil de ikke være med meg om de andre i gjengen er det. Jeg føler at jeg alltid blir brukt som et andre valg . Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon ?

Anonymkode: c13d4...4aa

Bare lev med det.

Det endrer seg mest sannsynlig på vgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Bare lev med det.

Det endrer seg mest sannsynlig på vgs

Nei, ganske normalt at folk er venner med kun hjernen din der også skal jeg si deg. 

Anonymkode: b6ad4...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe likende da jeg var 13 år. Ble hold utenfor av de som jeg anså som vennegjengen min da. Fikk et god råd av min mor og det var at jeg måtte finne meg noen andre å være med som satte pris på meg for den jeg var. Selv om jeg var sjenert og veldig usikker på den tiden, valgte jeg å gå aktivt inn for å finne noen andre å være med. Brukte sosiale medier og friminuttene på skolen til å prøve å prate med folk jeg kjente litt, for å se om jeg fant noen som jeg matchet bra med. Etter å ha stiftet en del nye venner på skolen, fant jeg noen som virkelig passet meg. I dag, 12 år senere, er de fremdeles mine nærmeste venner. Vil også bemerke at da jeg begynte på VGS var det mye lettere å få seg flere venner. På min skole var de fleste åpen for nye bekjentskaper og jeg fikk mange nye venner da, som jeg hadde i tillegg til de nye jeg fant meg på ungdomsskolen. Lykke til! Håper det ordner seg for deg :) 

Anonymkode: c103c...500

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...