Gå til innhold

Hvem ligger barnet på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av at alle sier han ligner på den og den, noen sier meg og andre sier faren osv.

Hvorfor er det så forbanna viktig? Helt siden han kom har alle sagt noe om det, spurt hvem jeg synes han ligner på og jeg skjønner det ikke? Han ligner jo på seg selv? Jeg synes det blir så tåpelig.. Vi er jo foreldrene og han er han, uansett hvem han ligner på.

Anonymkode: 75180...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig er det vel ikke, men noe skal man jo si for å vise interesse for babyen og for de fleste andre enn de nærmeste er familielikheter et mer engasjerende emne enn spise- og bæsjevaner. Det er baby-versjonen av å snakke om været når det gjelder small talk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en måte for dem å vise interesse på? Selv om han er sin egne lille person, er han jo 50% mor og 50% far, så det kan være morsomt å sammenligne likheter. Dette gjør jeg også hver gang noen bekjente har fått et nytt barn, og ingen av disse har reagert negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av at alle sier han ligner på den og den, noen sier meg og andre sier faren osv.

Hvorfor er det så forbanna viktig? Helt siden han kom har alle sagt noe om det, spurt hvem jeg synes han ligner på og jeg skjønner det ikke? Han ligner jo på seg selv? Jeg synes det blir så tåpelig.. Vi er jo foreldrene og han er han, uansett hvem han ligner på.

Anonymkode: 75180...339

Det er veldig vanlig å spørre om det da :) Alle kan vel ligne på seg selv, men noen babyer ligner også på en onkel eller grandonkel, og ikke alle som kommer på besøk klarer å se det :) Min nevø f.eks. han ligner på pappaen og morfaren sin, men noen sier også at han ligner søstra til mammaen sin. Altså både fra farssiden og fra morssiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...