Gå til innhold

Pappa lar seg overkjøre av dama og jeg vet ikke hvor jeg skal feire jul hen :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Cermet skrev:

Jeg merker at jeg har mye innestengt som jeg nå lever ut i denne tråden her. Jeg er ikke ferdig med å være åtte år. Skulle ønske du hadde en hustelefon med ledning, så du kunne HAMRE røret på hundre ganger, og at hun fikk VONDT i ørene av det. Jeg skulle også ønske faren din også hørte samtalen mellom dere. 

Jeg får seriøst tannpine av den tråden her, for jeg gnisser tenner, jeg blir så forbanna. 

Håper juletreet deres råtner, at gavene deres tar fyr, og at NOEN med samvittigheten på rette sted får høre om dette og at de lager et HELVETE på dine vegne! Tenk om kjæresten til noen av disse sønnene er på KG? Hæ? PLEASE! Det er mitt største ønske til jul! At du skal komme dit, og bli bedre kjent med familien til kjæresten din, og så hører du at han der nissen av en far har en datter. Så spør du hvor hun er. Nei, det vet de ikke? De hadde jo ikke plass. Og så KASTER du krystall-hvanåenn i veggen, så det spruter av konjakk og glassbiter over alt (helst i øyet til den onde stemoren) og skriker "HÆ?! SKULLE HUN VÆRT HER, MEN SÅ HAR DERE LIKSOM IKKE PLASS?! DA HAR DERE VEL IKKE PLASS TIL MEG HELLER, DA! UDUGELIGE DRITTMENNESKER!" Så tar du med alle gavene (som ikke brant opp i min forrige fantasi) til fattighuset, eller enda bedre, til GAMLEHJEMMET, der TS feirer en skikkelig koselig jul, også blir dere bestevenner for alltid. 

Takk for meg. 

Å herreg...som jeg har ledd av deg :skratte:

Jeg er så enig så enig og du skrev det jeg tenkte så fantastisk billedlig. Håper jula til disse menneskene blir skikkelig :fart2:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Cermet skrev:

Jeg merker at jeg har mye innestengt som jeg nå lever ut i denne tråden her. Jeg er ikke ferdig med å være åtte år. Skulle ønske du hadde en hustelefon med ledning, så du kunne HAMRE røret på hundre ganger, og at hun fikk VONDT i ørene av det. Jeg skulle også ønske faren din også hørte samtalen mellom dere. 

Jeg får seriøst tannpine av den tråden her, for jeg gnisser tenner, jeg blir så forbanna. 

Håper juletreet deres råtner, at gavene deres tar fyr, og at NOEN med samvittigheten på rette sted får høre om dette og at de lager et HELVETE på dine vegne! Tenk om kjæresten til noen av disse sønnene er på KG? Hæ? PLEASE! Det er mitt største ønske til jul! At du skal komme dit, og bli bedre kjent med familien til kjæresten din, og så hører du at han der nissen av en far har en datter. Så spør du hvor hun er. Nei, det vet de ikke? De hadde jo ikke plass. Og så KASTER du krystall-hvanåenn i veggen, så det spruter av konjakk og glassbiter over alt (helst i øyet til den onde stemoren) og skriker "HÆ?! SKULLE HUN VÆRT HER, MEN SÅ HAR DERE LIKSOM IKKE PLASS?! DA HAR DERE VEL IKKE PLASS TIL MEG HELLER, DA! UDUGELIGE DRITTMENNESKER!" Så tar du med alle gavene (som ikke brant opp i min forrige fantasi) til fattighuset, eller enda bedre, til GAMLEHJEMMET, der TS feirer en skikkelig koselig jul, også blir dere bestevenner for alltid. 

Takk for meg. 

Litt OT, men: Jeg lo så høyt av dette. Måten du beskriver det, det herlige utbruddet av følelser. Som å se en film!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sulosi skrev:

Å herreg...som jeg har ledd av deg :skratte:

Jeg er så enig så enig og du skrev det jeg tenkte så fantastisk billedlig. Håper jula til disse menneskene blir skikkelig :fart2:

1 time siden, Tash skrev:

Litt OT, men: Jeg lo så høyt av dette. Måten du beskriver det, det herlige utbruddet av følelser. Som å se en film!

Hahahaha, tusen takk, dere! :essen2: (det er oss i en koseiskrem, den har julesmak. Med mindre dere ikke liker julesmak, da har den ikke det. Jeg er nederst, dere ser toppen av hodet mitt der) 

Ikke OT: Jeg håper du oppdater oss, TS! Jeg heier skikkelig på deg, som du kanskje har merket i mine subtile innlegg. Vi feirer gjerne jul sammen med deg gjennom tråden din! Du er også med i koseiskremen. Du er kjeksen som holder oss alle sammen. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kvinnfolk som kjæresten for det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

Anonymkode: 8c12d...b2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering her. Jeg ringte likeså godt dama. For jeg VET dette er hennes verk. Samtalen var sånn her

Meg: Jeg hører det ikke er plass til meg hjemme hos dere?

Hun: Nei, det er dessverre ikke det. Sønnene mine skal ha gjesterommene.

Meg: kan ikke de dele rom, så kan jeg ta det minste gjestrommet? 

Hun: kjæresten til eldstemann skal overnatte her, så det går ikke. 

Jaha det har ikke jeg blitt informert om av pappa. 

Meg: Jeg kan ta med en madrass og ligge på inne på kontoret til pappa. Det blir litt trangt, men det får gå.

Stille fra henne i et par sekunder 

Hun: Jeg vil ikke at mine gjester skal sove på et kaldt kontor på en vond madrass. Du kan heller komme etter jul.

Da fikk jeg nok

Meg: Det er helt greit! Jeg forstår at jeg ikke er velkommen i det hele tatt. Jeg tar hintet. Mamma skal til NY,så jeg får sitte alene på julaften da. Håper dere får en fantastisk jul. 

Hun: Men nå må du forstå .......

Jeg la på

Anonymkode: 1851a...d6f

Nei fy,søren..

Om du bor i Vestfold er du velkommen til å feire med oss. Klarer å gjøre plass til en til. 🎅🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
4 timer siden, Cermet skrev:

Takk for meg. 

Åh,jeg liker deg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.11.2016 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Dropp faren din. For alltid. Og feir jul med venner, eller hos venners familie. Senere vil du kunne feire jul hos svigers og etterhvert egen familie.

Det kan være vanskelig i starten, men etter to-tre år går det greit. Snakker av erfaring. Har selv droppet all kontakt med foreldrene mine og har ikke hatt kontakt med noen av de siden jeg var nitten år. 

Det er 22 år siden og mine barn har heller aldri møtt besteforeldre på min side. 

Anonymkode: 98c06...66d

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg, TS! Du er utrolig tøff som turte å ta den samtalen. Og jeg kan ikke forstå at de ikke har lyst til å feire jul med en så oppegående, fornuftig og tøff jente. Deres tap! 

Anonymkode: 69bcc...faa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sint på dine vegne TS. Hadde klart mista besinnelsen her, og da hadde nok hele historien havna på facebook. Kan tenke meg at stemor er av typen som elsker å vise et polert ytre og hadde hata å få en skramme. Hadde ikke gjort meg det dugg å lufte skittenvaksen offentlig. Hadde dog ikke skrevet den stygt, men heller som et spørsmål om noen hadde plass til en til på julaften. 

"I år hadde jeg en avtale om å feire jul hos pappa, siden det ikke gikk ifjor for da var stebrødrene mine der og det var ikke plass. Desverre brøyt pappa avtalen da stebrødrene og utvidet stefamilie skal være der i år. Da min mamma er bortreist og jeg ikke har noe sted å være i år lurte jeg på om noen hadde plass til meg på julaften?"

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en gang feire nyttåraften hos pappa, det ble veldig kastet på kvelden  før. Fordi jeg hadde opplevd vold fra samboer, så pappa sa jeg kunne komme dit og i tillegg flyttet jeg inn der sånn for en periode helgen etter. det var jo en krisesituasjon.

Da merket jeg godt at stemor ikke ville ha meg der. Hun pratet og var hyggelig med alle utenom meg. Hun møtte aldri  blikket mitt, svarte kort på tiltale og ble veldig irritabel rundt meg. Skjønte jo at dette passet dårlig for henne. 

Anonymkode: b3bc5...edc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du fremdeles har planer om å gi far og stemor julegave så ville jeg ha gitt dem laken eller sengtøy med masse melkepulver på. Etter bruk ville hele rommet ha luktet sur melk. Til pass for dem :jolie:

Anonymkode: 664ad...729

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Har nå pratet med gamlehjemet og skal feire der. Fikk også lov til å ta med hunden min siden hun er rolig og ikke vil være i veien. Jeg orker ikke å styre med dette. Jeg får sikkert en koslig jul. Der er jeg i alle fall velkommen om ikke annet. Jeg kommer ikke til å gi de julegave eller noen ting.  Pappa sa jeg kunne komme en tur etter jul, men det gidder jeg ikke. Jeg har hvert fall ikke lyst til å se heksa. Hun fikk det som ville i år og :dry:

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Cermet skrev:

Du er seriøst den kuleste på kåge, jeg lo så jeg sikla.

Til TS: Jeg håper du får en kjempefin jul sammen med mormor, og hun blir sikkert utrolig glad for å ha deg der! Kutt ut de andre idiotene i livet ditt, og skap din egen lykke :-) Jeg heier på deg!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Har nå pratet med gamlehjemet og skal feire der. Fikk også lov til å ta med hunden min siden hun er rolig og ikke vil være i veien. Jeg orker ikke å styre med dette. Jeg får sikkert en koslig jul. Der er jeg i alle fall velkommen om ikke annet. Jeg kommer ikke til å gi de julegave eller noen ting.  Pappa sa jeg kunne komme en tur etter jul, men det gidder jeg ikke. Jeg har hvert fall ikke lyst til å se heksa. Hun fikk det som ville i år og :dry:

Du vil få en topp jul, det er jeg sikker på:) Bedre å være der en er velkommen enn å sitte å føle på en trykket dårlig stemning.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Så fantastisk bra. Når alt blir galt så blir dette iallefall bra og du vet at her kommer ditt nærvær til å glede MANGE spesielt når du har hund med.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marillia

Jeg synes du var tøff som sa i fra helt klart og tydelig, håper du får en flott julefeiring og at du virkelig koser deg. Dette blir nok en annerledes julaften, men garantert en flott opplevelse ❤️

Ps, hadde det vært meg hadde jeg ikke svart på tlf/mld eller tatt kontakt med far før laaaaangt på nyåret.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foresten, fikk høre av bror i går kveld at pappa, heksa og hennes to gullunger pluss dama til den ene gullungen skal til Thailand i februar. Jeg er ikke det spytt overasket at jeg ikke er invitert. Viser jo bare hvem som styrer båten her. Jaja har ikke lyst til å dra på tur med de uansett. Da må jeg sitte å høre hemningsløst skryt og babbel om hennes perfekte sønner, så nei takk!

Ts

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får helt vondt i sjela av denne tråden.. Og jeg undres på hvor mange som har det slik på grunn av "ny"-familier.

Stor klem fra meg, som skulle ønske du slapp å oppleve dette! :troest:

Endret av Calleia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Har du snakket med faren din og sagt at du blir ALENE på julaften? Endrer han seg ikke da hadde jeg aldri tatt kontakt igjen.

Anonymkode: b2648...421

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...