Gå til innhold

Pappa lar seg overkjøre av dama og jeg vet ikke hvor jeg skal feire jul hen :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære ts, nå vet jeg ikke hvor du bor, men vi har plass til minst en til i jula. Bor et stykke nord for Bergen. Hunden er selvfølgelig også velkommen, vi har hund selv :-)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med faren din enda? Skjønner godt at du er såret, synes det er en forferdelig usympatisk oppførsel fra hans side:( Håper du sier ordentlig ifra til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: du har desverre en ikke helt fungerende familie. Og sånn er det med mange, altså. Selvsagt kan du formidle til din far at det er kipt for deg å bli ditcha i siste liten. Via brev eller rett fra levra. Men, la oss være ærlige: med mindre han er helt blåst så vet han jo at han er kip. Han velger å være det likevel. Så det er ikke vits i. Og selvsagt kan du føle deg nedprioritert, både av han og moren din som drar til USA i jula uten å invitere deg med.

Men: du er heldigvis 25 år. Og da kan en snu båten på egenhånd, om en vil. Og du velger jo helt selv hva du vil. Å ringe din bestevenn og feire hos han/henne fremfor din egen familie er helt innafor. Eller du kan feire hos deg selv. Men, ts: dersom du oppriktig har lyst til å feire med din far og to bonusbrødre som kan være gull verdt å ha senere i livet, så ta kontroll over situasjonen. Ikke tigg, vær destruktiv eller furt. Men ta regien. Og ikke bland sammen de to.

Mitt råd er: ring din fars nye samboer. Prat med henne om løst og fast og spør hvordan hun har det og be henne (som påskudd for å ringe) om tips til julegaver hun tror din far kunne ha likt. Takk for tips eller prat og legg på. Be henne gjerne hilse din far, men ikke be om å få prate med han. Så ringer du dine stebrødre. Igjen: løst prat. Etter at du har snakket med de så finner du, på egenhånd, frem telefonnummeret til vertskapet for jula. Når du ringer så presenterer du deg hyggelig og spør hvordan det går og forklarer at din far har invitert deg med på julefeiring til dem sammen med seg og samboer og unger men har formidlet at det er så dårlig plass at du må sove i stua. Dette, må du la det fremgå, gjør deg redd for å være til bry. For du har jo aldri truffet dem og så videre etc, så om det er til bry så må de baaaaare si fra og du kan feire jul hjemme på aldersheimen med din bestemor, eller hvor du nå enn feirer, Ikke fremstill det som et offer, men la det fremgå at du vil feire der du faktisk kommer til å feire om de av-inviterer deg. Vips: du kjenner halve slekta til stemor og de liker deg. Husk å kjøpe med gaver til hele hurven. De liker deg fordi folk elsker gutsy mennesker. Vær frempå. Vil du ha noe? Ta det. Det er ikke din feil at din far er en tøffel, mendet betyr ikke at du ikke kan gjøre noe med situasjonen selv. Gå forbi han og opprett kontakt med desse folka selv. :nigo: 

Anonymkode: 48034...6cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det tror du dama hans går med på? NEVER! Hun hadde klikket og han hadde aldri hatt guts til å gjøre det uansett 

Jeg kan høre med gamlehjemet om jeg kan få være der. Heller det enn å være alene. Så får hunden væreet par timer alene. 

På sykehjemmet kan du sikkert ha med hunden. Vi har vår hund med en gang i uka på besøk til svigermor. Både hun og de andre beboerene elsker å få hundebesøk og hunde elsker all kosen og oppmerksomheten. 

Anonymkode: 7361d...228

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts: du har desverre en ikke helt fungerende familie. Og sånn er det med mange, altså. Selvsagt kan du formidle til din far at det er kipt for deg å bli ditcha i siste liten. Via brev eller rett fra levra. Men, la oss være ærlige: med mindre han er helt blåst så vet han jo at han er kip. Han velger å være det likevel. Så det er ikke vits i. Og selvsagt kan du føle deg nedprioritert, både av han og moren din som drar til USA i jula uten å invitere deg med.

Men: du er heldigvis 25 år. Og da kan en snu båten på egenhånd, om en vil. Og du velger jo helt selv hva du vil. Å ringe din bestevenn og feire hos han/henne fremfor din egen familie er helt innafor. Eller du kan feire hos deg selv. Men, ts: dersom du oppriktig har lyst til å feire med din far og to bonusbrødre som kan være gull verdt å ha senere i livet, så ta kontroll over situasjonen. Ikke tigg, vær destruktiv eller furt. Men ta regien. Og ikke bland sammen de to.

Mitt råd er: ring din fars nye samboer. Prat med henne om løst og fast og spør hvordan hun har det og be henne (som påskudd for å ringe) om tips til julegaver hun tror din far kunne ha likt. Takk for tips eller prat og legg på. Be henne gjerne hilse din far, men ikke be om å få prate med han. Så ringer du dine stebrødre. Igjen: løst prat. Etter at du har snakket med de så finner du, på egenhånd, frem telefonnummeret til vertskapet for jula. Når du ringer så presenterer du deg hyggelig og spør hvordan det går og forklarer at din far har invitert deg med på julefeiring til dem sammen med seg og samboer og unger men har formidlet at det er så dårlig plass at du må sove i stua. Dette, må du la det fremgå, gjør deg redd for å være til bry. For du har jo aldri truffet dem og så videre etc, så om det er til bry så må de baaaaare si fra og du kan feire jul hjemme på aldersheimen med din bestemor, eller hvor du nå enn feirer, Ikke fremstill det som et offer, men la det fremgå at du vil feire der du faktisk kommer til å feire om de av-inviterer deg. Vips: du kjenner halve slekta til stemor og de liker deg. Husk å kjøpe med gaver til hele hurven. De liker deg fordi folk elsker gutsy mennesker. Vær frempå. Vil du ha noe? Ta det. Det er ikke din feil at din far er en tøffel, mendet betyr ikke at du ikke kan gjøre noe med situasjonen selv. Gå forbi han og opprett kontakt med desse folka selv. :nigo: 

Anonymkode: 48034...6cd

Ser ikke helt vitsen med at ts skal ringe stemor og være hyggelig?  Hun har ikke lyst til å hatt der. Ts har sagt at det ikke er plass til å være der broren skal være, så jeg ser ingen grunn til hun nærmest skal ringe til en vilt fremmend for å be på sine knær etter broren sa det var fult. Egentlig skjønner jeg ikke helt hva du mener? Hvorfor skulle ts ville kjenne hele slekta til stemor? :klo: For meg virker det som nærmest tigging at ts skal fortelle om sin historie og si hun vil feire med de som inviterer henne. Da gir du jo personen dårlig samvittighet og gir de egentlig ikke så mye valg. Dårlig idé. 

Anonymkode: 54797...293

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.11.2016 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Dama til pappa er kontrollerende og skal bestemme alt. Hun liker ikke meg og setter ALLTID gullungene hennes langt foran meg. Pappa er en tøffel og lar seg kjøre over. For to år siden skulle jeg være hos de på julaften, men sønnene hennes har førsteprioritet på de to gjesterommene i huset. Jeg fikk bare til svar det ikke var plass til meg. Hadde de villet hatt meg der, så hadde de gjort plass. Jeg kunne sove på sofaen, en madrass på kontoret, de to sønnene hennes kunne delt dobbelsenga og jeg tatt det andre rommet eller noe. Tydelig de ikke vil ha meg der. Så jeg måtte være med mamma. Hun ble irritert. Fordi pappa lar seg overkjøre. Jeg spurte pappa for en god stund tilbake om jeg skulle være hos de i år og da sa han ja.

Jeg tok kontakt i går og da fikk jeg bare til svar. "Sorry, men xxxx og xxxxxx skal sove her, så er ikke plass. Du må nok være med mamma" Da ble jeg irritert og gadd ikke å svare. Bror, kona og barn skal feire hos hennes familie i Bergen og der er det fult hus. Mamma, stefar og et vennepar pluss tante og onkel skal feire i NY. Jeg trodde faktisk jeg skulle være hos pappa i år men.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg gidder ikke å be på mine knær og jeg føler meg ikke velkommen til de i det hele tatt. Jeg har liten familie og har ingen å være hos. Jeg har absolutt ikke penger til å dra til NY. Så må vel sitte alene med hund på julaften :( 

Anonymkode: 1851a...d6f

Du får bare slenge deg på julefeiring oss bestemor/bestefar, tanter/onkler. Sikker noen av dem som har plass. Jeg kan forstå litt av hvordan du har det. Har også en stemor min far er gift med som skaper problemer med forholdet mellom min far (jeg har et godt forhold til min far men takler ikke mer enn en dag sammen med han viss hun er tilstede) og meg og mine søsken. Hun har i tillegg greid å få far min til å miste kontakt med foreldrene sine samt sine søsken. Er en veldig komplisert greie så skal ikke si mer. Men jeg hadde iallfall hørt med slekt om jeg kunne feire med dem viss jeg verken kunne feire med mor eller far.

Anonymkode: d89bf...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får bare slenge deg på julefeiring oss bestemor/bestefar, tanter/onkler. Sikker noen av dem som har plass. Jeg kan forstå litt av hvordan du har det. Har også en stemor min far er gift med som skaper problemer med forholdet mellom min far (jeg har et godt forhold til min far men takler ikke mer enn en dag sammen med han viss hun er tilstede) og meg og mine søsken. Hun har i tillegg greid å få far min til å miste kontakt med foreldrene sine samt sine søsken. Er en veldig komplisert greie så skal ikke si mer. Men jeg hadde iallfall hørt med slekt om jeg kunne feire med dem viss jeg verken kunne feire med mor eller far.

Jeg har liten familie og det er ikke bare å slenge seg med noen andre. Eneste jeg kan feire med er bestemor på hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har liten familie og det er ikke bare å slenge seg med noen andre. Eneste jeg kan feire med er bestemor på hjemmet.

Ok ser den, da blir det straks mye vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering her. Jeg ringte likeså godt dama. For jeg VET dette er hennes verk. Samtalen var sånn her

Meg: Jeg hører det ikke er plass til meg hjemme hos dere?

Hun: Nei, det er dessverre ikke det. Sønnene mine skal ha gjesterommene.

Meg: kan ikke de dele rom, så kan jeg ta det minste gjestrommet? 

Hun: kjæresten til eldstemann skal overnatte her, så det går ikke. 

Jaha det har ikke jeg blitt informert om av pappa. 

Meg: Jeg kan ta med en madrass og ligge på inne på kontoret til pappa. Det blir litt trangt, men det får gå.

Stille fra henne i et par sekunder 

Hun: Jeg vil ikke at mine gjester skal sove på et kaldt kontor på en vond madrass. Du kan heller komme etter jul.

Da fikk jeg nok

Meg: Det er helt greit! Jeg forstår at jeg ikke er velkommen i det hele tatt. Jeg tar hintet. Mamma skal til NY,så jeg får sitte alene på julaften da. Håper dere får en fantastisk jul. 

Hun: Men nå må du forstå .......

Jeg la på

Nå er jeg spent på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering her. Jeg ringte likeså godt dama. For jeg VET dette er hennes verk. Samtalen var sånn her

Meg: Jeg kan ta med en madrass og ligge på inne på kontoret til pappa. Det blir litt trangt, men det får gå.

Hun: Jeg vil ikke at mine gjester skal sove på et kaldt kontor på en vond madrass. Du kan heller komme etter jul.

Da fikk jeg nok

Meg: Det er helt greit! Jeg forstår at jeg ikke er velkommen i det hele tatt. Jeg tar hintet. Mamma skal til NY,så jeg får sitte alene på julaften da. Håper dere får en fantastisk jul. 

Jeg la på

Men husk, det er din fars verk også. Han lar henne nekte sin egen datter å komme på julaften. Han tar ikke denne fighten for deg (eller seg selv). Det er like mye eller mer hans skyld, siden det er han som er din far og  han som har invitert. Jeg ville ikke latt ham slippe unna dårlig samvittighet. Men bra at du tok denne samtalen, du er tøff!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett gitt faren beskjed om at nå var strikken strukket langt nok. Lenger prøver man ikke. 
Og at jeg ville ansett meg som farløs fra nå av. 
Om det skal endres blir opp til han, uansett er det for sent i forhold til denne julen. 
Å velge bort egne barn til fordel for andres er helt uforståelig! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lou Salome skrev:

Men husk, det er din fars verk også. Han lar henne nekte sin egen datter å komme på julaften. Han tar ikke denne fighten for deg (eller seg selv). Det er like mye eller mer hans skyld, siden det er han som er din far og  han som har invitert. Jeg ville ikke latt ham slippe unna dårlig samvittighet. Men bra at du tok denne samtalen, du er tøff!

Tro meg,  dette var bare en oppvarming. Han skal få høre det. Virkelig. Jeg vurderer egentlig å si det face to face. Synes tlf blir for lett. Jeg hadde fått kommet, hvis ikke det hadde vært for heksa. Pappa vil kanskje ha meg der, men tør ikke å si fruen imot. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lou Salome skrev:

Tro meg,  dette var bare en oppvarming. Han skal få høre det. Virkelig. Jeg vurderer egentlig å si det face to face. Synes tlf blir for lett. Jeg hadde fått kommet, hvis ikke det hadde vært for heksa. Pappa vil kanskje ha meg der, men tør ikke å si fruen imot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fikk jeg nok

Jeg la på

Det er bra du sier fra TS! Hun ble owned ;)

Anonymkode: 5d50a...c08

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fikk jeg nok

Jeg la på

Unnskyld meg, men hva ER det du liksom må forstå? For en bitch. Etter den tlfsamtalen der, så hadde jeg droppet de gjøkene der. Det er jo helt hårreisende at han velger kjæresten foran deg. Jeg blir så sint!Jeg har droppet pappa av samme grunn og jeg har det mye bedre uten han. Hvorfor skal jeg gidde å ha han i livet mitt når han ikke bryr seg og ikke kan holde avtaler? Du burde gjøre det samme. For guds skyld, ikke ta han inni i varmen igjen hvis de to går fra hverandre. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden ryster meg. Jeg kan ikke fatte og begripe et noen normalt oppegående forelder lar eget barn sitte alene på julaften. Ikke ofte jeg sier det, men han burde skamme seg!

Jeg har ikke noe godt råd til deg TS, men jeg håper det ordner seg på et vis.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feir med din bestemor! Sikkert hyggelig for henne å ha noen å feire med også. Er det en farmor eller mormor egentlig?

..og jeg trodde besteforeldre brukte feire med noen av sine barn da... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...