AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #41 Del Skrevet 29. november 2016 Har din far foreldre som er i live og ved noenlunde god helse? søsken? Jeg synes du bør høre om du kan få feire jul hos dem, samtidig får du outet hans ufyselige oppførsel. og så synes jeg du bør sende et brev i julegave slik det ble foreslått over Anonymkode: 69bcc...faa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #42 Del Skrevet 29. november 2016 Jeg trodde faktisk ts var rundt 14 år eller deromkring. Både pga måten hun ordla seg og situasjonen som sådan. Når man er 25 så er man faktisk voksen og må stå opp for seg selv. Det er ingen selvfølge at man skal være sammen med foreldrene omtrent som om de fortsatt har en samværsordning. Du høres veldig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 8d449...d6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 Populært innlegg #43 Del Skrevet 29. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde faktisk ts var rundt 14 år eller deromkring. Både pga måten hun ordla seg og situasjonen som sådan. Når man er 25 så er man faktisk voksen og må stå opp for seg selv. Det er ingen selvfølge at man skal være sammen med foreldrene omtrent som om de fortsatt har en samværsordning. Du høres veldig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 8d449...d6b Nei, nå får du gi deg. Det er helt normalt å feire jul med familien i voksen alder og ha en forventning om det. du høres veldig bitter og ensom ut. Anonymkode: 69bcc...faa 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 29. november 2016 #44 Del Skrevet 29. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde faktisk ts var rundt 14 år eller deromkring. Både pga måten hun ordla seg og situasjonen som sådan. Når man er 25 så er man faktisk voksen og må stå opp for seg selv. Det er ingen selvfølge at man skal være sammen med foreldrene omtrent som om de fortsatt har en samværsordning. Du høres veldig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 8d449...d6b Når faren har invitert henne, da er det faktisk en selvfølge. At han avlyser fordi sønnene til dama hans tar opp alt plassen, det er ikke greit. En forelder er en forelder livet ut, ikke bare til barnet er myndig. Jeg hadde reagert helt likt om mine foreldre prioriterte samboerens barn fremfor meg og mine søsken. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #45 Del Skrevet 29. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde faktisk ts var rundt 14 år eller deromkring. Både pga måten hun ordla seg og situasjonen som sådan. Når man er 25 så er man faktisk voksen og må stå opp for seg selv. Det er ingen selvfølge at man skal være sammen med foreldrene omtrent som om de fortsatt har en samværsordning. Du høres veldig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 8d449...d6b Nei, det er heeeelt normalt at 25-åringer ikke er velkommen hos sine egne foreldre på julaften, og må feire alene sammen med en hund. Dette er heeeelt uproblematisk for alle modne 25-åringer. Hvis man blir lei seg over noe sånt som 25-åring, er man skikkelig uselvstendig og patetisk. Anonymkode: efd77...030 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #46 Del Skrevet 29. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er heeeelt normalt at 25-åringer ikke er velkommen hos sine egne foreldre på julaften, og må feire alene sammen med en hund. Dette er heeeelt uproblematisk for alle modne 25-åringer. Hvis man blir lei seg over noe sånt som 25-åring, er man skikkelig uselvstendig og patetisk. Anonymkode: efd77...030 Når man har passert 18, så må man klare seg! Man bare drite i å skulle feire med foreldrene sine. Nei, her må bare ta seg sammen og vokse opp. Anonymkode: 54797...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 29. november 2016 #47 Del Skrevet 29. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har passert 18, så må man klare seg! Man bare drite i å skulle feire med foreldrene sine. Nei, her må bare ta seg sammen og vokse opp. Anonymkode: 54797...293 Fysj, for en holdning du har. Er nok ikke TS som må ta seg sammen. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #48 Del Skrevet 29. november 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde faktisk ts var rundt 14 år eller deromkring. Både pga måten hun ordla seg og situasjonen som sådan. Når man er 25 så er man faktisk voksen og må stå opp for seg selv. Det er ingen selvfølge at man skal være sammen med foreldrene omtrent som om de fortsatt har en samværsordning. Du høres veldig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 8d449...d6b Seriøst? Jeg er for lengst passert grensa for voksen, men jeg er alltid hos mamma og resten av familien på julaften. Blir konsekvent spurt om jeg vil overnatte også, selv om jeg alltid takker nei. Faren min (mine foreldre er skilt) spør hvert eneste år om jeg vil feire hos han og hans kone (med barn) også. Selv om det er blitt en selvfølge, så blir jeg alltid spurt. Det betyr enormt mye å være med familien i jula. Uansett hvor voksen og selvstendig jeg er. Anonymkode: 9dd83...0dc 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #49 Del Skrevet 29. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har din far foreldre som er i live og ved noenlunde god helse? søsken? Jeg synes du bør høre om du kan få feire jul hos dem, samtidig får du outet hans ufyselige oppførsel. og så synes jeg du bør sende et brev i julegave slik det ble foreslått over Anonymkode: 69bcc...faa Pappa er enebarn og begge foreldrene er døde.. Mamma har en mor, men hun bor på gamlehjem. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke lyst til å feire alene, men føler meg overhodet ikke velkommen hos pappa. Jeg tror det bare blir ubehagelig å være der. Anonymkode: 1851a...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 29. november 2016 #50 Del Skrevet 29. november 2016 Det verste med å lese slike tråder er den følelsen av irritasjon og sinne jeg sitter igjen med. Ja, jeg blir faktisk irritert og sint på dine vegne. Jeg har litt lyst til å gi faren din ett klaps på kinnet og fortelle han hva jeg mener om sånne som han. Hadde det vært meg, så vet jeg ikke helt hva jeg ville gjort, ville kanskje fortalt han at han er en idiot, at jeg nå må være alene på julaften, og dersom han da inviterte meg hadde jeg bedt han om å stikke invitasjonen en viss plass. TS- Kan ikke du fortsette å fortelle historien, om du drar til ny eller blir alene, snakker med pappa osv. Del det. Kanskje jeg kan slippe litt av denne irritasjonen over noen foreldre! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #51 Del Skrevet 29. november 2016 11 minutter siden, Epiphany skrev: Fysj, for en holdning du har. Er nok ikke TS som må ta seg sammen. Det var tull. Glemte å ta med ironiflagget Anonymkode: 54797...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 29. november 2016 #52 Del Skrevet 29. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var tull. Glemte å ta med ironiflagget Anonymkode: 54797...293 Trodde du var samme AB som skrev den første kommentaren om at TS måtte ta seg sammen. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #53 Del Skrevet 29. november 2016 "Skjønner at jeg ikke er velkommen hos dere. Hadde der ville hatt meg dere kunne dere vel laget plass. Da feirer jeg alene i år.. God jul" Anonymkode: dc00d...e5f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #54 Del Skrevet 29. november 2016 Hva med å melde deg som frivillig hjelper for en organisasjon for noen som lager jul/julaften for enslige trengende? http://www.alternativjul.no/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/julen/alene-i-kveld/a/10028488/ Anonymkode: 24030...7d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #55 Del Skrevet 29. november 2016 Ikke dra til faren din. Der er du ikke velkommen. La denne julen bli et vendepunkt i livet ditt. Meld deg som frivillig på julefeiring for vanskeligstilte i år. Og sats på å bygge din egen familie etterhvert. Din fars familie fortjener ikke ditt nærvær. La de seile sin egen sjø. Anonymkode: 98c06...66d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #56 Del Skrevet 29. november 2016 Men sånn seriøst, TS, jeg ville faktisk ikke brukt energi på faren min i det hele tatt hvis jeg var deg. Klart du kan skjelle ham ut og lage helvete, og hvis det kjennes godt så synes jeg absolutt du skal gjøre det. Men bare ikke forvent at det skal gå opp et lys for ham. Det kommer til å komme nye skuffelser fra hans kant, om og om igjen. Det er ikke avkommets ansvar å lære foreldrene å bry seg om dem, den kjærligheten skal komme av seg selv. Din far er ikke noen god far, en god far ville aldri ha nedprioritert sin datter for å unngå konflikt med sin nye kone. Det er sånt bare tafatte, udugelige fedre gjør, og hvem trenger dem uansett? Faren din mangler antenner og emosjonell innlevelse, det er best å innse det, og la ham seile sin egen sjø. Fokuser på ditt eget liv, på de menneskene du møter, og de båndene du knytter til venner, fremtidig partner, barn og svigers. Det er mange av oss som har måttet innse at vi aldri ble gitt de foreldrene vi fortjente, og heller har skapt en trygg havn og familie for oss selv som voksne. Jeg har selv kuttet ut julefeiring med mine foreldre for lenge siden, fordi det alltid ble en psykisk knekk for meg. Feiret jul alene da jeg var i slutten av tjueårene, og nå har jeg min egen familie å feire jul med. Folk som elsker meg. Den første julen jeg feiret helt alene var rar, litt ensom, men samtidig en stor lettelse. Julaften var endelig på mine premisser, jeg slapp å liste meg rundt på tå, og være redd for å ikke bli likt eller få kritikk for den minste ting. Jeg har gitt opp å prøve å endre mine foreldre, eller å forklare dem hvordan ting føles for meg. En god venn sa en gang til meg: "du kan forklare dem det til du blir blå i ansiktet, men de kommer aldri til å forstå, for de tenker ikke på samme måte og har ikke følelsesmessig kapasitet til å forstå". Det ble veldig oppklarende for meg. Man kan sjelden endre sine foreldre, bare forsøke å frigjøre seg så godt man kan. Anonymkode: efd77...030 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #57 Del Skrevet 29. november 2016 Så dette er andre jul på rad (siden du uansett skulle være hos moren din i fjor?) at han har droppet deg i siste liten? Ikke hold tilbake på hvor dårlig gjort dette er, du fikk ikke en unnskyldning en gang, "sorry" kan vel ikke kvalifiseres til det. Si det som det er at du ikke kan feire hos moren din og at du derfor blir alene i jula. Og presiser at selv om du kunne ha feiret jul med moren din, hadde det vært dårlig gjort uansett fordi han viser at han ikke prioriterer deg og dropper deg i jula for andre gang. Han har vist at du ikke er viktig i livet hans, det får han ta konsekvensene av. Om det blir slutt med han og dama, eller når han blir gammel, vil han da forvente at du stiller opp og er klart for et nært forhold igjen? Jeg ville droppet kontakten og sagt at når han ikke gjør en innsats for å ha et forhold med deg, da får han ikke noe tilbake heller. Hvis han prøver å komme med unnskyldninger så kan du påpeke at det hadde fint gått an å få plass til deg i tillegg med madrass/sofa/at de andre søsknene delte rom. Det sto ikke på muligheten, det står på viljen. Hvis han da ber deg likevel så sier du at du ikke vil være et sted du vet du ikke er velkommen. Anonymkode: e9462...6a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 29. november 2016 #58 Del Skrevet 29. november 2016 jævlig tafatt mannfolk som svikter sin bio barn for dere kjerringherper. Hva er feil med folk? Jeg er en kvinne, men herregud kvinner er det verste, sjalu-dramaqueen-egoistisk-ødeleggende folk på jordet. TS- hvis jeg kunne ha deg hos meg ville jeg det. Verste, uansett hvor gammel du er, er at foreldrene dine svikter deg, spesielt faren din. Og vet du hva, hvis jeg var moren din, ville jeg sørge for at du feiret med meg HVER JÆVLIG JUL. makan. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 29. november 2016 #59 Del Skrevet 29. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde faktisk ts var rundt 14 år eller deromkring. Både pga måten hun ordla seg og situasjonen som sådan. Når man er 25 så er man faktisk voksen og må stå opp for seg selv. Det er ingen selvfølge at man skal være sammen med foreldrene omtrent som om de fortsatt har en samværsordning. Du høres veldig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 8d449...d6b Herrefred. Les startinnlegget skikkelig før du uttaler deg. TS hadde avtalt med sin far at hun skulle feire julen der. Så kommer faren nå, når alle andre i familien har lagt planer, og sier at hun ikke kan feire hos dem allikevel. Det har ingenting med "14, samværsordning, selvsentrert eller umoden" å gjøre, men faren nok en gang bryter avtaler på forholdsvis kort varsel. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 29. november 2016 #60 Del Skrevet 29. november 2016 Kan du få din bror til å lufte problemstillingen for kona? Tror du ikke hennes foreldre vil gjøre plass til en til hvis de får vite hvor råttent din far behandler deg?:) Får så vondt av deg. Jeg er like gammel som deg og har heller ikke etablert meg med egen familie. Tanken på å bli stengt ute av sin egen forelder på julaften er helt rar. Hadde blitt forferdelig såret. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå