AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg vet at dette må virke forferdelig barnslig. Kan vel først starte med å fortelle at jeg er 3 år eldre enn venninna mi. Vi har vært venninner i ca ett år og på et punkt er vi rake motsetninger: Venninna mi elsker å lage mat og lager gjerne mat fra bunn av. Jeg liker ikke å lage mat og lager kun enkle retter, gjerne av Toro. Dette syntes hun er veldig morsomt og snakker om dette i sosiale sammenhenger, jeg får inntrykk av at hun liker å gjøre dette for å "opphøyne" seg selv og få frem hvor flink hun er. Kan finne på og si "(Mitt navn) kan jo ikke lage mat". Jeg ler bare med, men må innrømme at jeg nå begynner å bli litt lei. Dette skjer blant annet på hver eneste fest. Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 84411...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. november 2016 #2 Del Skrevet 28. november 2016 Da ville jeg svart noe sånt som; "Ja, det er jo ikke alle som kan være Martha Stewart slik som du er" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Del Skrevet 28. november 2016 "Det er ikke alle som har husmor-genet i seg" - hva tenker du om den, da? Anonymkode: c5636...54b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Del Skrevet 28. november 2016 Hun er yngre enn deg, og derfor trenger hun å hevde seg litt, helt normalt. La nå henne få de 5 sekundene med fame, ser virkelig ikke problemet. Og de over her som foreslår bitching i stede? Hva er er det godt for? Er det virkelig verdt å miste en god venn fordi man er for surmaga til å ta en liten vits og litt tøys. Anonymkode: 4a9be...02b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 28. november 2016 #5 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg har en bedre vei til mannens hjerte, og det er ikke gjennom magen for å si det sånn om du vil ta den litt frekke. Hold kjeft din kjerring, jeg er drit lei av at du skal opphøye deg selv. Kan også funke Men aller helst kn du bare si at du ikke deler hennes entusiasme for å stå på kjøkkenet, men at du har kvaliteter hun ikke har, og er det ikke greit at folk har forskjellige interesser? Evt den politiske: Om alle skulle stå på kjøkkenet å lage mat hadde flere fabrikkarbeidere i Bergen blitt arbeidsledige og det vil ikke du ha på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Del Skrevet 28. november 2016 Kaller du min og @hjertesukka's kommentar for bitching? Wow, da har du nok ikke vært vitne til hva bitching virkelig kan være Anonymkode: c5636...54b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. november 2016 #7 Del Skrevet 28. november 2016 Be henne slutte med ertingen. Synes ikke du har rett til å klage, siden du ikke har sagt ifra til henne, men fortsetter å le. Da tror hun at du også synes det er morsomt. Si ifra, så slutter hun nok. Slutter hun ikke, så er det bare for å skryte av seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg gidder ikke slike venner, men du kan jo si noe slikt som: "Det er godt vi er forskjellige og at jeg kan komme til deg og få maten ferdig servert! " Anonymkode: 95e73...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbefrøken Skrevet 28. november 2016 #9 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) 10 minutter siden, Evilposelos skrev: Be henne slutte med ertingen. Synes ikke du har rett til å klage, siden du ikke har sagt ifra til henne, men fortsetter å le. Da tror hun at du også synes det er morsomt. Si ifra, så slutter hun nok. Slutter hun ikke, så er det bare for å skryte av seg selv. Sier meg enig med evilposelos her. Om du ler og spiller med tror jo venninna de at det er god stemning. Kanskje hun tror dette er noe dere tuller om sammen, som dere begge to finner artig, nettopp fordi det egentlig ikke betyr noe? Kanskje liker hun å bli tulla med på samme måte med noe uskyldig? Jeg kan se at det kan bli slitsomt etterhvert om du syntes dette er litt sårt, om hun har en nedlatende holdning, eller om det skjer hele tiden, men da må du slutte å sende positiv tilbakemelding til henne med å le, for å så klage til andre. Edit: Om det ikke kom tydlig frem.. Det kan selvfølgelig hende hun bare ønsker å henge deg ut og for alt jeg vet, men det finner du ikke ut av ved å fortsette å le. Endret 28. november 2016 av Labbefrøken 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. november 2016 #10 Del Skrevet 28. november 2016 Siden hun er så god til å lage mat så kan hun komme til deg og lage din middag og servere deg hver dag også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #11 Del Skrevet 28. november 2016 Det er viktig å huske på at man må føle seg krenket Anonymkode: 60893...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supersol Skrevet 28. november 2016 #12 Del Skrevet 28. november 2016 Huff, jeg leste feil igjen....trodde det sto "venninne som liker å henge seg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hytteost Skrevet 28. november 2016 #13 Del Skrevet 28. november 2016 Det er ikke sikkert hun gjør det for å erte deg, men heller for å dra deg inn i samtalen. Kanskje hun syns du er litt vel stille i sosiale sammenhenger, eller er redd for at du skal falle utenfor? Hvis du ikke forteller henne at det er ubehagelig, men alltid ler med, så har du faktisk bare deg selv å takke. Det er fullt mulig at hun bare prøver å være morsom, og ikke skjønner at du misliker det. Ta ansvar selv, og fortell henne det på en ordentlig måte. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #14 Del Skrevet 29. november 2016 Ville bare ledd av det og gjerne spilt videre på det. Rett og slett gjøre det kjedelig for venninnen din å gjøre narr av deg. Hvis du er med på "spøken" blir det sjeldent gøy dersom hun er ute etter å drite seg ut. Anonymkode: 37bb0...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #15 Del Skrevet 29. november 2016 deg* Anonymkode: 37bb0...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. november 2016 #16 Del Skrevet 29. november 2016 På Monday, November 28, 2016 den 20.01, Labbefrøken skrev: Sier meg enig med evilposelos her. Om du ler og spiller med tror jo venninna de at det er god stemning. Kanskje hun tror dette er noe dere tuller om sammen, som dere begge to finner artig, nettopp fordi det egentlig ikke betyr noe? Kanskje liker hun å bli tulla med på samme måte med noe uskyldig? Jeg kan se at det kan bli slitsomt etterhvert om du syntes dette er litt sårt, om hun har en nedlatende holdning, eller om det skjer hele tiden, men da må du slutte å sende positiv tilbakemelding til henne med å le, for å så klage til andre. Edit: Om det ikke kom tydlig frem.. Det kan selvfølgelig hende hun bare ønsker å henge deg ut og for alt jeg vet, men det finner du ikke ut av ved å fortsette å le. Ts risikerer at venninnen blir sur og bitcher om at hun må jo tåle en spøk eller herregud så teit du er som blir sur for dette osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #17 Del Skrevet 29. november 2016 På 28.11.2016 den 18.19, AnonymBruker skrev: Jeg vet at dette må virke forferdelig barnslig. Kan vel først starte med å fortelle at jeg er 3 år eldre enn venninna mi. Vi har vært venninner i ca ett år og på et punkt er vi rake motsetninger: Venninna mi elsker å lage mat og lager gjerne mat fra bunn av. Jeg liker ikke å lage mat og lager kun enkle retter, gjerne av Toro. Dette syntes hun er veldig morsomt og snakker om dette i sosiale sammenhenger, jeg får inntrykk av at hun liker å gjøre dette for å "opphøyne" seg selv og få frem hvor flink hun er. Kan finne på og si "(Mitt navn) kan jo ikke lage mat". Jeg ler bare med, men må innrømme at jeg nå begynner å bli litt lei. Dette skjer blant annet på hver eneste fest. Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 84411...261 Ja. Jeg har opplevd en sånn venninne. Den samme vitsen går igjen og igjen. Jeg tok meg aldri nær av det, men jeg ble dritt lei av det. Det komiske var når jeg var hypokonder, noe jeg ikke er, da hun renner ned legekontorene og søker uføretrygd. Snakk om å ha lite selvinnsikt, og hva var morsomt med det? Vi var ungdomsvenner, men vi har bare sporadisk kontakt, men det er fordi vi har glidd i fra hverandre. Jeg har hørt om en annen venninne da hun gjorde narr av henne med disse vitsene sine, hun konfronterte vedkommende og det bedret seg, men så skjedde det igjen. enda en konfrontasjon, tredje gang: Konfrontasjonen ble såpass at man ikke tok kontakt på halvannet år, men etter halvannet år så fikk man en melding om at hun hadde flyttet, noe som var vanlig den gang - det var hennes måte å spørre om man skulle ta opp kontakten igjen. Hun sier unnskyld, men da sier denne tredje venninnen at en unnskyldning holder ikke nå. Etter at disse to traff hverandre igjen, så har ting gått veldig bra. Så det går an å prøve å ta det opp å se hvordan reaksjonen bli. Det kan ikke bli verre enn det er nå. Anonymkode: 8c12e...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbefrøken Skrevet 29. november 2016 #18 Del Skrevet 29. november 2016 3 timer siden, Maleficenta skrev: Ts risikerer at venninnen blir sur og bitcher om at hun må jo tåle en spøk eller herregud så teit du er som blir sur for dette osv. Ja det er jo alltid en risk, men ts trenger jo ikke å bli sur heller? Hun kan jo bare forholde seg forholdsvis nøytral, og uttrykke at hun finner samtalemenet kjedelig og si noe som at jada, jeg vet jeg ikke er noe flink på kjøkkenet... En slik måte å svare på ville ialleall gi hennes venninne et signal om at dette ikke er like morsomt for henne, samtidig som at hun ikke trenger å lage noen sak ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå