Gå til innhold

Trodde jeg kunnne fylle mitt sosial behov på jobb.

Gjest insta72

Anbefalte innlegg

Hvis du bor i Oslo-området så har Outlands en bokklubb der de diskuterer Scifi/Fantasy.  Jeg har aldri fått vært med selv, men det er godt mulig du finner noen likesinnede der.  Ev sjekke om de andre Outlands-butikkene har noe liknende hvis du bor nærmere en av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være vanskelig å finne noen på jobb som er som deg hvis du har en litt generell jobb, og ikke er veldig åpen. Dvs. det kan godt hende at noen har samme interesser som deg, men at dere aldri oppdager hverandre så lenge dere ikke er åpne om det. Da blir det som regel de som liker å snakke om vær, unger, hytte, fotball, farmen og strikketøy som finner hverandre. Også de som røyker, da. Det er også lettere å finne venner på jobb, om du har en jobb hvor du driver med noe du brenner for.

Ellers så vil jeg anbefale å snakke om vær og vind på jobb, og så heller se om interessene dine har noen klubber el.l. i nærheten av der du bor. Det er lettere å holde ut dagen, om du har venner utenom. Med mindre du ønsker å ha fritiden hjemme, at det var derfor du ønsket å sosialisere på jobb. Du sa du hadde ansvar hjemme. Siden du ikke nevnte barn, så tør jeg gjette at det dreier seg om dyr? Eller noen pleietrengende?

Og det er vel som å banne i kjerka, men i starten kan du jo få dekket det sosiale litt på nett. Der er det ihvertfall lettere å finne likesinnede. Kanskje du finner likesinnede som bor i nærheten av deg?

Og beklager at jeg bringer det opp, men du nevnte det med rutiner osv, hvis du har asperger eller lignende, så finnes der gjerne treff i ditt område. Kanskje du finner noen som kjemien passer med og som har like interesser og som er like lite glad i overfladisk smalltalk som deg. Hvis du ikke har det, så bare se bort i fra siste avsnittet.

Anonymkode: 360de...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...