Gjest insta72 Skrevet 28. november 2016 #1 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Sorry langt å rotete men måtte tømmme hue. Som overskriften sier . Jeg trodde jeg kunne fylle behovet for sosiale kontakt på jobb. Er en sosialt inavent dame. Liker folk liker å snakke. Men opplaget etter en ufrivillige sykemeldig på skade at jeg ikke er noe godt likt. De synes faktisk synd på med å stakaslig gjør meg Altså de liker meg og de snakker med meg Men de glemmer fort meg. Jeg har et privat liv som må holdes litt i faste rammer. (Det blir bedre med årene som går men sitter da fast i rutiner. et stygt brudd med en mann som lot meg sitte igjen med MYE ansvar) har ikke hatt tid til venner. Pluss jeg er sær. Liker ikke normale dame ting. Gi meg star trek og harry potter. Sleng på bøker og fantasi. Liker med på pc og har en "brittisk humor" . Sp hvor i .... skal jeg klare å finne like i dette a4 landet. Ikke ta feil liker norge bsre synes vi er vanskelig å bli kjent med i voksen alder og. Og som aksepter at jeg er litt fast og litt sær. Endret 28. november 2016 av insta72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Del Skrevet 28. november 2016 Hmmm....interessene dine er ikke så sære? Det er vel nesten ingen utenom britene selv som er like glad i britisk humor som oss nordmenn. Damer er ellers generelt "det lesende kjønn", og går du på diverse bokgrupper på fb/boksider på nett er det en overveldene kvinnelig majoritet. Mange liker fantasy! Men jeg får litt følelsen av at det kanskje BARE er fantasy/scifi, at du kanskje ikke er typen til å like nye ting og å utvide horisonten? Videre virker det som om det er et personlighetstrekk her, siden du tenker at det er nok med overfladiske bekjentskaper på jobb og at du ikke trenger ordentlige venner. Samtidig har du opplest og vedtatt at du er rigid og sær. Det er forskjell på å ha litt sære interesser (bikuber, Pessoas forfatterskap, veteranbiler i miniatyr), og å BARE interessere seg for disse tingene. Om du bare interesserer deg for fantasy/sci-fi og ikke kan slå av en prat om reisemål, gode middagsretter, politikk, skole eller hva som helst av generelt småprat, blir det jo vanskelig... Anonymkode: 53b24...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg mistet litt tråden....men det jeg skulle si: MÅ du være rigid og sær? Kan du tenke deg å endre det? Anonymkode: 53b24...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest insta72 Skrevet 28. november 2016 #4 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Vel jeg er ikke 20 år .De som er i min nærhet er mere opptatt av hytte på fjellet og status .jeg elsker å reise men ikke for å shoppe eller drekke . Spiser heller ikke rå fisk for å være moderne. Jeg bor nok på feil sted. Liker mye . Vel liker ikke farmen ol . Men elsker esc. Så er nok litt mere allsidig enn det jeg først gir inntrykk for. Mye ansvar gjør meg litt redd for forandring ikke for min skyld med for de jeg har ansvar for. Men stiv er jeg ikke.. inavent da jeg blir fort sliten og lei av mennesker . sær ja . Sånn er jeg nesten født sånn. Liker og være alene men ikke ensom . Endret 28. november 2016 av insta72 Skrive leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest insta72 Skrevet 28. november 2016 #5 Del Skrevet 28. november 2016 Ps kan små prate men synes det er så innmari kjedelig og sløsing med tid. He he jeg er ikke interessert å høre om det siste innkjøpe av vin og hva fetter til tante sa til broder til svoger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 28. november 2016 #6 Del Skrevet 28. november 2016 Syns du virker for streng mot deg selv. Slapp av og aksepter andre slik de er. Ikke sett de mot deg for å leite etter ulikhet men heller likhet og hvordan du kan trives med dem. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frihetsgudinnen Skrevet 28. november 2016 #7 Del Skrevet 28. november 2016 12 timer siden, insta72 skrev: Sorry langt å rotete men måtte tømmme hue. Som overskriften sier . Jeg trodde jeg kunne fylle behovet for sosiale kontakt på jobb. Er en sosialt inavent dame. Liker folk liker å snakke. Men opplaget etter en ufrivillige sykemeldig på skade at jeg ikke er noe godt likt. De synes faktisk synd på med å stakaslig gjør meg Altså de liker meg og de snakker med meg Men de glemmer fort meg. Jeg har et privat liv som må holdes litt i faste rammer. (Det blir bedre med årene som går men sitter da fast i rutiner. et stygt brudd med en mann som lot meg sitte igjen med MYE ansvar) har ikke hatt tid til venner. Pluss jeg er sær. Liker ikke normale dame ting. Gi meg star trek og harry potter. Sleng på bøker og fantasi. Liker med på pc og har en "brittisk humor" . Sp hvor i .... skal jeg klare å finne like i dette a4 landet. Ikke ta feil liker norge bsre synes vi er vanskelig å bli kjent med i voksen alder og. Og som aksepter at jeg er litt fast og litt sær. Du er ikke alene. Jeg er også slik. Bare at jeg ikke har lyst å bli kjent med nye mennesker. De skuffer alltid. Visste du forresten at "damer over 40 ikke skal like sånne ting" 😂 Gi meg heller en bok enn en ekstrovert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Del Skrevet 28. november 2016 12 timer siden, insta72 skrev: Sorry langt å rotete men måtte tømmme hue. Som overskriften sier . Jeg trodde jeg kunne fylle behovet for sosiale kontakt på jobb. Er en sosialt inavent dame. Liker folk liker å snakke. Men opplaget etter en ufrivillige sykemeldig på skade at jeg ikke er noe godt likt. De synes faktisk synd på med å stakaslig gjør meg Altså de liker meg og de snakker med meg Men de glemmer fort meg. Jeg har et privat liv som må holdes litt i faste rammer. (Det blir bedre med årene som går men sitter da fast i rutiner. et stygt brudd med en mann som lot meg sitte igjen med MYE ansvar) har ikke hatt tid til venner. Pluss jeg er sær. Liker ikke normale dame ting. Gi meg star trek og harry potter. Sleng på bøker og fantasi. Liker med på pc og har en "brittisk humor" . Sp hvor i .... skal jeg klare å finne like i dette a4 landet. Ikke ta feil liker norge bsre synes vi er vanskelig å bli kjent med i voksen alder og. Og som aksepter at jeg er litt fast og litt sær. Bare ett tilfeldig spørsmål: Er forbokstaven i fornavnet ditt H?? Anonymkode: c65f7...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 28. november 2016 #9 Del Skrevet 28. november 2016 Får litt inntrykk av at du føler at du er bedre enn kollegaene dine, så er det noe problem om du ikke får dekket det sosiale behovet ditt der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest insta72 Skrevet 28. november 2016 #10 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) 2 minutter siden, Bokdamen skrev: Får litt inntrykk av at du føler at du er bedre enn kollegaene dine, så er det noe problem om du ikke får dekket det sosiale behovet ditt der? Nei føler meg ikke bedre . Føler meg anderledes og sett ned på. Endret 28. november 2016 av insta72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest insta72 Skrevet 28. november 2016 #11 Del Skrevet 28. november 2016 11 minutter siden, Frihetsgudinnen skrev: Du er ikke alene. Jeg er også slik. Bare at jeg ikke har lyst å bli kjent med nye mennesker. De skuffer alltid. Visste du forresten at "damer over 40 ikke skal like sånne ting" 😂 Gi meg heller en bok enn en ekstrovert! Som jeg ikke vet det. Det virker som man ikke for lov å ha kreativ fantasi etter fyllt 30 egentlig. Spesielt viss du er dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 28. november 2016 #12 Del Skrevet 28. november 2016 Akkurat nå, insta72 skrev: Nei føler meg ikke bedre . Føler meg anderledes og sett ned på. Måten du skriver på kan virke nedlatende ovenfor andre interesser enn dine egne, kan det hende du virker sånn på jobb og? Selv om man ikke er interessert, er det ganske viktig at man kan late som og drive smalltalk. Vet ikke hvor mange uinteressante samtaler jeg har hatt på jobb, men jeg smiler og nikker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 28. november 2016 #13 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg er også kjempe-innadvent og trives godt alene. Men ja, jeg har jo etterhvert erkjent at jeg dessverre er en sosial skapning og at jeg blir ensom til tider. Jeg må bare pushe meg selv til å ta kontakt med folk. Kanskje du også bare må legge fra deg "skallet" og slenge deg uti det? Dessuten, den beste måten å få venner på er å by på deg selv. Ikke vær redd for å snakke om alle de "sære" interessene og egenskapene dine. Folk setter pris på genuine ekte mennesker. Du sier du ikke liker sushi. Hva med å invitere kollegaene dine hjem på en skikkelig god kjøttmiddag? Og det med smalltalk... Det må du bare øve deg på. Det er som et spill: de som er god i det elsker det, og de som er dårlige hater det. Men øvelse gjør mester. Har blitt mye flinkere på det selv de siste årene. EN annen ting som er viktig: spør folk! Vær nysgjerrig på hva de driver med. Det dukker alltid opp minst én ting dere har felles og som kan bli grunnlaget for videre vennskap. Også må du kanskje vurdere omgangskretsen din. Høres ut som om du har havna i et dårlig matchende miljø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #14 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg synes ikke interessene dine virker spesielt sære. Heller svært vanlige. Du er nok langt mer A4 enn du anser selv. Anonymkode: ec57b...af0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest insta72 Skrevet 28. november 2016 #15 Del Skrevet 28. november 2016 1 minutt siden, Bokdamen skrev: Måten du skriver på kan virke nedlatende ovenfor andre interesser enn dine egne, kan det hende du virker sånn på jobb og? Selv om man ikke er interessert, er det ganske viktig at man kan late som og drive smalltalk. Vet ikke hvor mange uinteressante samtaler jeg har hatt på jobb, men jeg smiler og nikker Å jeg er flink til å smile å nikke. Jatte med . Men jeg blir fryktelig sliten av det. Bakdel av det å være inavent. Det lader meg ikke opp som det gjør med andre det tømmer meg for energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. november 2016 #16 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg vet ikke hva du jobber, men prøv kanskje å se om du kan få en jobb innenfor noe nerdete. Jeg er som deg, og jobbet noen år i en IT-bedrift (er selv økonom) og elsket det. Vi var ca 85% gutter, og det var alltid interessante samtaler å finne. Ikke alt traff meg like bra, men de var som regel bedre enn det du finner på de fleste "vanlige" arbeidsplasser. Nå jobber jeg et sted med 85% damer. De er for all del hyggelige, men det er ingen som er interessert i å høre om den siste superheltfilmen eller diskutere hvilken Doctor Who som var den beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #17 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg syns det virker som du og dine kolleger er litt ulike, kan det stemme? Og da er det i så fall ikke så rart om dere ikke helt finner tonen - utover jobben. Kanskje det er noen på jobben som har de samme interesser som deg, men som ikke har frontet det, eller som du har møtt. Du kan jo starte med å fortelle hva du gjør, hva du liker og på den måten høre om de kan være noen som liker det samme som deg - eller om det stikker seg ut en ny person som har de samme interessene som deg selv. Ellers går det an å se etter en jobb hvor du tror det er flere personer som kan ha de samme interessene som deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lokmeister2016 Skrevet 28. november 2016 #18 Del Skrevet 28. november 2016 aldr føølt jeg passer unn tror ikke de vil skje i fremtiden heller. hilsen jente i 20 åra, kansje melde deg på et kunst kurs eller dans? der kan du bli kjent me nye folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #19 Del Skrevet 28. november 2016 Du høres komplisert og vanskelig ut, TS. Det du sender ut til folk og kolleger vil du få igjen som en boomerang. Anonymkode: 1483e...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #20 Del Skrevet 28. november 2016 Du virker ikke veldig åpen, du holder deg til dine interesser og snakker nedlatende ovenfor dine kolleger og hva de liker. Måten du fremstår på er veldig negativ, og du vil da bli behandlet deretter. Om noen tror du tenker negativ om de, vil de neppe føle seg veldig positiv ovenfor deg. Interessene dine er faktisk veldig vanlige, de er ikke bedre elle verre enn "sminke og hytta". Vær mer positiv ovenfor andre, mer åpen og imøtekommende. Er mye jeg finne døggende kjedelig, men jeg deltar i samtalen uansett, fordi jeg skjønner de setter pris på å kunne snakke om sine interesser. Gi og ta. Anonymkode: 845cf...240 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå