Gå til innhold

Belønning ved lite fravær

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
Er det blitt så mye travlere på arbeidsplassen nå enn før?

Er det blitt så mye mer utrivelig nå enn før?

Helt ærlig? Ja, jeg tror det. Sikkert ikke på alle arbeidsplasser, men jeg tror ikke det blir triveligere med nedskjæringer og at alt skal måles og veies. Tror det skaper mer stress, som igjen fører til mer sykdom.

Jeg vet om folk som har blitt syke pga for stort arbeidspress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter alt det skrives om stadig økende problemer med stressrelaterte sykdommer, utbrenthet, psykiske lidelser som øker, så er det vel mulig at det blir litt mer FAKTISKE syke også?

siden dette er en økende sak mener jeg?

Men utbrenthet, stressrelaterte sykdommer og psykiske lidelser er kanskje ikke sykdom "nok" til å være ekte?

JA, det er helt klart en mer stresset hverdag for mange nå i forhold til hva det var før! Folk jobber mer, i tillegg til at de skal være mer familiære, i tillegg til at man skal oppleve masse, være aktiv, reise på reiser og ta vare på annen familie og venner. Og alle i familien skal helst gjøre alt, like mye!!

ser du ikke at dette ikke er slik ting var før?

selve arbeidsplassen er kanskje ikke blitt mer stresset (selv om jeg tror flere kvinner har mer stressende arbeid nå en før i tiden, siden vi har fått en større del av arbeidsmarkedet en vi hadde før!), men hverdagen har for mange blitt mer stresset!

Jeg er glad jeg jobber på en arbeidsplass som faktisk stoler på at når vi er borte, så er det fordi vi trenger det for å bli friske!! Noe annen behandling hadde jeg slitt med å akseptere! Jeg er ikke ett barn i skolen som skulker og dermed får fravær og risikerer å bli straffet dersom jeg skulker for mye!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige der jeg jobber og bor, så har de en så kalt karensdag på sykdom, dvs at du får ikke betalt for den første dagen du er syk. Fra dag 2 får du 80% av lønna. Slik vil de hindre at folk blir under dyna om de kjenner for det. Jeg vet ikke hvor mye det hjelper på de som virkelig ikke bryr seg, men med tanke på hvor lav lønna for vanlige arbeidere i Sverige er fra før, så fører det jo til at folk flest har ikke "råd" til å være syk.

For min egen del spiller det liten rolle, jeg har aldri vært borte fra jobb de årene jeg har vært her, men jeg synes ikke man skal straffe de som blir syke på denne måten. Det er jo ingen som kan noe for om de får f.eks. oppkastsyken som går nå for tiden, eller om barna blir syke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...