Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #121 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) 3 minutter siden, orfeus skrev: Akkja. Jeg mener nå at man burde hatt en runde eller to hos psykolog før man begynner å sette sprøyter eller opererer ... Det er noe som er ravende galt med mange av dagens kvinner, unge som gamle, som syns de er så stygge at de må få utført kosmetiske inngrep for å kunne møte eget speilbilde. Og ingen av dem vil innrømme at det er feil å fronte "skjønnhetsindustriens" pengepugere som står klare med sprøyter og skalpell for å tjene penger på svake sjeler. Huttetu for en verden. Noen er for og noen er mot. Sånn er det med alt her i verden. Ingen av oss kommer noengang til å bli enige i alt! Endret 28. juni 2017 av Lovelulu 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. juni 2017 Forfatter #122 Del Skrevet 28. juni 2017 16 minutter siden, Lapper skrev: Ja de er 18 år men det er lov og fortelle døtrene sine bakdelen ved alt dette. Vær som du er og du er god nok uansett... Fyller du inn her og der blir du bare ett uekte og falsk menneske En 18 åring er voksen juridisk sett. Men ikke nødvendigvis moden i hodet. Og de vet ikke sitt eget beste når det kommer til kosmetiske behandlinger. Derfor er det viktig at foreldrene er klare på at ungdommene er mer enn bra nok som de er. Bloggere som reklamerer om at de ufører kosmetiske behandlinger fremstår som bloggere med falske verdier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. juni 2017 Forfatter #123 Del Skrevet 28. juni 2017 4 minutter siden, orfeus skrev: Akkja. Jeg mener nå at man burde hatt en runde eller to hos psykolog før man begynner å sette sprøyter eller opererer ... Det er noe som er ravende galt med mange av dagens kvinner, unge som gamle, som syns de er så stygge at de må få utført kosmetiske inngrep for å kunne møte eget speilbilde. Og ingen av dem vil innrømme at det er feil å fronte "skjønnhetsindustriens" pengepugere som står klare med sprøyter og skalpell for å tjene penger på svake sjeler. Huttetu for en verden. Jeg er enig med deg. For det ligger i hodene. Det blir som en manisk sykdom at de aldri blir fornøyde. Begynner de å ta fillers i leppene vil de se på leppene som små. Og de må ta mer for å få dem større. Til slutt blir de størrelsesblinde. Fy søren for en falsk bloggverden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 28. juni 2017 #124 Del Skrevet 28. juni 2017 10 minutter siden, Lovelulu skrev: Men jeg mener jo ikke at en blir falsk eller uekte av kosmetiske skjønnhetsbehandlinger. Jeg ser ingen bakdeler ved fornuftig bruk. Plastikk kirurgi stiller seg litt anderledes, for det er tross alt en operasjon. Et ansiktsløft er noe helt annet enn å sprøyte inn restylane. Jeg har også blitt mye mer skeptisk hvis 18 åringen hadde ønsket en stor tatovering, for den er ikke bare å fjerne. Godt vi har forskjellige meninger.. Men håper mine to døtre har så my vett i hode at de aldri driver med slike ting. De er så vakre som de er at noe påfyll her og der er tull.. Ødelegge huden sin på den måten også ser du ikke normal ut etterpå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. juni 2017 #125 Del Skrevet 28. juni 2017 Man snakker mye om bloggere, reklame og det offentlige når man snakker om holdning til kropp. Men de aller, aller fleste ungdommer arver sitt selvbilde og sitt forhold til kropp. Av sine foreldre. Av mamma som rakker ned på den feite nabokona og klager over strekkmerkene. Av den skilte faren sin som mener kona ville blitt om han ikke hadde blitt lat og fått ølmage. Foreldre plikter å gjøre sine unger robuste nok til å møte virkeligheten. Virkeligheten har bloggere som bruker botox. Og vet du? Det er et helt ok valg. Men det er ikke ok å oppdra unger som tror det er det eneste valget. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. juni 2017 #126 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, Lovelulu skrev: Noen er for og noen er mot. Sånn er det med alt her i verden. Ingen av oss kommer noengang til å bli enige i alt! Syns du det er ok at bloggerne, ved å fronte slike inngrep, forteller sårbare unge jenter at dette er greit? Endret 28. juni 2017 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #127 Del Skrevet 28. juni 2017 8 minutter siden, Lambigirl skrev: En 18 åring er voksen juridisk sett. Men ikke nødvendigvis moden i hodet. Og de vet ikke sitt eget beste når det kommer til kosmetiske behandlinger. Derfor er det viktig at foreldrene er klare på at ungdommene er mer enn bra nok som de er. Bloggere som reklamerer om at de ufører kosmetiske behandlinger fremstår som bloggere med falske verdier. Det er nå din mening den siste setningen der, og ikke alle andres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #128 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) 8 minutter siden, orfeus skrev: Syns du det er ok at bloggerne, ved å fronte slike inngrep, forteller sårbare unge jenter at dette er greit? Er du så sikker på at alle unge jenter er så sårbare som du tror? Jeg syns unge mennesker blir veldig undervurdert. Mange har barn når de er 18 år, og da er de vel også istand til å vurdere om de ønsker kosmetiske behandlinger! Endret 28. juni 2017 av Lovelulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #129 Del Skrevet 28. juni 2017 9 minutter siden, Anje skrev: Man snakker mye om bloggere, reklame og det offentlige når man snakker om holdning til kropp. Men de aller, aller fleste ungdommer arver sitt selvbilde og sitt forhold til kropp. Av sine foreldre. Av mamma som rakker ned på den feite nabokona og klager over strekkmerkene. Av den skilte faren sin som mener kona ville blitt om han ikke hadde blitt lat og fått ølmage. Foreldre plikter å gjøre sine unger robuste nok til å møte virkeligheten. Virkeligheten har bloggere som bruker botox. Og vet du? Det er et helt ok valg. Men det er ikke ok å oppdra unger som tror det er det eneste valget. Så sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. juni 2017 #130 Del Skrevet 28. juni 2017 6 minutter siden, Lovelulu skrev: Er du så sikker på at alle unge jenter er så sårbare som du tror? Jeg syns unge mennesker blir veldig undervurdert. Mange har barn når de er 18 år, og da er de vel også istand til å vurdere om de ønsker kosmetiske behandlinger! Hvor naiv går det an og vere. 18 åringer er ikke voksne nok i hodet til og skjønne konsekvensene av og ta kosmetiske behandlinger og det har Sophie Elise og andre topp bloggere sagt etter dem ble eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. juni 2017 #131 Del Skrevet 28. juni 2017 7 minutter siden, Lovelulu skrev: Er du så sikker på at alle unge jenter er så sårbare som du tror? Jeg syns unge mennesker blir veldig undervurdert. Mange har barn når de er 18 år, og da er de vel også istand til å vurdere om de ønsker kosmetiske behandlinger! Mange jenter har fått solid bagasje fra kloke foreldre, men kan likevel være sårbare i puberteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #132 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) 5 minutter siden, Carina Maria skrev: Hvor naiv går det an og vere. 18 åringer er ikke voksne nok i hodet til og skjønne konsekvensene av og ta kosmetiske behandlinger og det har Sophie Elise og andre topp bloggere sagt etter dem ble eldre. Jo det mener jeg da virkelig at de er. De er myndige og voksne! Hvis 18 åringer er så naive bør kanskje myndighetsalderen økes til 25 år da. Da må vel vettet være på plass..Jeg mener ikke dette, men ser ut til at noen av dere gjør det. Hvis Sophie Elise mener hun gjorde feil med å ta kosmetiske behandlinger som 18 åring, hvorfor gjør hun det fortsatt da? Endret 28. juni 2017 av Lovelulu 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. juni 2017 #133 Del Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Jo det mener jeg da virkelig at de er. De er myndige og voksne! Hvis 18 åringer er så naive bør kanskje myndighetsalderen økes til 25 år da. Jeg mener ikke dette, men da må vel vettet være på plass da... Det er bull shit. Forskningen viser at en 18 åring ikke er kognitiv modne når dem er 18 år og les barne og ungdoms psykologi så finner du at det står der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #134 Del Skrevet 28. juni 2017 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er bull shit. Forskningen viser at en 18 åring ikke er kognitiv modne når dem er 18 år og les barne og ungdoms psykologi så finner du at det står der. Hvis dette stemmer bør myndighetsalderen økes da...Loven sier en er voksne når en er 18 år. Er en voksen nok til å ha barn, er en sannelig voksen nok til restylane! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. juni 2017 #135 Del Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Hvis dette stemmer bør myndighetsalderen økes da...Loven sier en er voksne når en er 18 år. Er en voksen nok til å ha barn, er en sannelig voksen nok til restylane! Les hva jeg skriver forskning viser at 18 åringer ikke er kognitiv modne for hjernene våre er ikke utviklet før vi er i 20 årene en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. juni 2017 #136 Del Skrevet 28. juni 2017 Her er en link hvor det står at menneske hjernen ikke er ferdig utviklet før vi er 25 år gamle http://familiekaos.blogg.no/1446553337_hjernen_er_ikke_ferdi.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #137 Del Skrevet 28. juni 2017 7 minutter siden, Carina Maria skrev: Les hva jeg skriver forskning viser at 18 åringer ikke er kognitiv modne for hjernene våre er ikke utviklet før vi er i 20 årene en plass. Les hva jeg skriver til svar på det litt lenger opp på tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. juni 2017 #138 Del Skrevet 28. juni 2017 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Her er en link hvor det står at menneske hjernen ikke er ferdig utviklet før vi er 25 år gamle http://familiekaos.blogg.no/1446553337_hjernen_er_ikke_ferdi.html Da burde vel myndighetsalderen vært 25 år da..Da er det vel loven det er noe feil med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. juni 2017 #139 Del Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Les hva jeg skriver til svar på det litt lenger opp på tråden. Her er en link hvor det står at menneske hjernen ikke er ferdig utviklet før vi er 25 år gamle http://familiekaos.blogg.no/1446553337_hjernen_er_ikke_ferdi.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. juni 2017 #140 Del Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Da burde vel myndighetsalderen vært 25 år da..Da er det vel loven det er noe feil med! Det er ikke som er saken. Saken er at alle bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger er dårlige forbilder for unge jenter som har dårlig selv bilde og som er lett påvirkelige og det er på tide og stoppe denne falske trenden før det går for langt. Kropps presset har gått alt for langt og det er en forferdelig utvikling og bloggerne som blogger om det har mye av skylden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg