Gå til innhold

Bloggernes ansvar i blogging om kosmetiske behandlinger

Elmarora

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus

Jeg må stadig minne meg selv om to ting: Ikke lese blåbærkrattenes innlegg, og å huske Russells ord: "The fundamental cause of the trouble is that in the modern world the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.6.2017 den 17.27, Carina Maria skrev:

Det kan ikke sammen lignes og det er en dårlig unskyldning for bruk av skjønnhets behandlinger. 

Skjønnhetsbehandlinger? Jeg vil ikke si at kjendisene som har operert seg ser noe særlig bra ut

http://www.stickyday.com/20-worst-cases-of-celebrity-plastic-surgery-gone-wrong-destroyed-their-looks/

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært masse avsporinger fra temaet. La oss komme inn på følgende problemstillinger. For å se på det.

Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og operasjoner på død og liv må fortsette å blogge om disse temaene?

Hva tror dere grunnen til at kroppsfikserte bloggere med en gang kommer i forsvarsposisjon med idiotiske unnskyldninger for at de velger å blogge om  sine kosmetiske behandlinger?

Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere ikke har evnen til å innrømme at de faktisk er dårlige forbilder for yngre bloggere, men unnskylder seg at det er foreldrenes ansvar?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lambigirl skrev:
Nå har det vært masse avsporinger fra temaet. La oss komme inn på følgende problemstillinger. For å se på det.

Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og operasjoner på død og liv må fortsette å blogge om disse temaene?

Hva tror dere grunnen til at kroppsfikserte bloggere med en gang kommer i forsvarsposisjon med idiotiske unnskyldninger for at de velger å blogge om  sine kosmetiske behandlinger?

Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere ikke har evnen til å innrømme at de faktisk er dårlige forbilder for yngre bloggere, men unnskylder seg at det er foreldrenes ansvar?

Jeg tror rett og slett det er dumskap og mangel på IQ. Når "alle"andre mener det motsatte og man fortsatt skal stå på sitt, så er det faktisk noe som mangler. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
På 1.7.2017 den 15.55, CecilieX skrev:

@Lambigirl, jeg tror det handlet om verdier. For noen ER utseendet viktig. Hvilke verdier man har avhenger av påvirkning fra familie og venner, miljøet du vokser opp i. Hvis dette er normalisert i dine omgivelser og i det du omgir deg med inkludert blogger, så har du i grunnen ingen motkrefter. 

Dessuten er det jo slik at dersom du er opplært til at din verdi ligger i utseendet ditt så ønsker du nok å optimalisere det. Heri ligger jo problemet med å forstå det for begge sider. For meg gjelder andre verdier, som jeg er flasket opp på. 

Man skal ikke kimse av den påvirkningen som folk har på hverandre. Hvilke forbilder du har er avgjørende. Se på en del (for ikke å si alle Internettkjendiser), de blir hyllet utelukkende for hvordan de ser ut. Signalene det sender ut er at utseendet er avgjørende for å få anerkjennelse. Slik sett er det fullt ut forståelig at folk opererer seg. Fra et individuelt ståsted er det OK, men det skaper synergieffekter som gjør gjør at trenden sprer seg. 

Jeg er enig og det med verdier er viktig ord i diskusjonen her for hvis kosmetiske behandlinger er normalisert i familien vil det speilet i holdningene sine. 

Jeg tror forbildene når er mer utseende fikserte og kropps fikserte enn hva dem var da jeg var tenåring. Mange unge ser opp til søstrene Kadeshian og dem har kropps fikserte idoler på blogg som dem ser opp til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lovelulu skrev:

Alle andre mener ikke det motsatte, men dere fleste på denne tråden holder sammen og mener selvsagt det samme. Det har ingenting med IQ å gjøre.

Tror ikke jeg har sett mange andre her inne som er enige med deg. Og det er ikke sånn at det er en viss gruppe i samfunnet som sitter her inne å kommenterer. Det er alle slags folk. Om du ikke skjønner hva jeg mener så har det faktisk mye med IQ å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
På 1.7.2017 den 16.33, Lambigirl skrev:

Du er utvilsomt inne på noe viktig. Det handler like mye om verdier.

En av mine døtre har en venninne som er alt for opptatt av kropp og utseende. Men hun har arvet dette fra sin mor. Moren er storforbruker av kosmetisk behandling. Og moren har tatt med datteren sin på disse behandlingene. I 18 års-gave gav hun datteren gavekort på kosmetisk behandling. Verdier og omgivelser er vikgite faktorer som hører med.

Bra eksempel du kommer med når du nevner den påvirkningen folk har på hverandre. Og forbilder som du nevner. .

Gavekort på kosmetisk behandling i en alder av 18 år av moren sin? Det er galskap av denne mammen og du gir ikke et gavekort på kosmetisk behandling til en 18 årig datter for hva signaliserer det?  Indirkete mener mammen at datteren må gjøre noe med utseende sitt. 

Mammen til denne jenta er ikke et godt forbilde og datteren har fått med seg dårlige verdier i livet sitt. Sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Gavekort på kosmetisk behandling i en alder av 18 år av moren sin? Det er galskap av denne mammen og du gir ikke et gavekort på kosmetisk behandling til en 18 årig datter for hva signaliserer det?  Indirkete mener mammen at datteren må gjøre noe med utseende sitt. 

Mammen til denne jenta er ikke et godt forbilde og datteren har fått med seg dårlige verdier i livet sitt. Sykt

Jepp gavekort på kosmetisk behandling. Og jeg ble sjokkert da hun viste kortet frem. Venninnen til datteren min kom hjem til oss. Og hun viste datteren min gavekortet. Hun har fått med seg dårlige verdier. Og hun jenta tar ikke fem flate øre for å fortelle andre jenter at de ikke er pene. Vi vet hvor hun har det fra. For moren vært den som har kritisert utseende hennes og utseende til andre barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lambigirl skrev:

Jeg tror faktisk de får goder av å blogge om det, i form av prisreduksjon og bedre tilbud hos skjønnhetsavdelingene. Eventuelt at de fisker etter spons. Hvis salongene ikke har lov å reklamere for behandlingene i form av før- og etterbilder så er det veldig god reklame. Følgerne har et hav av bilder til sammenligning, i tillegg gis behandlende sted veldig god kredibilitet ved at anerkjente bloggere velger de som behandlere. Det er dyre behandlinger og jeg tror mange bloggere faller for fristelsen ved sponsede behandlinger, helt eller delvis. Vinn-vinn for begge parter, ikke vanskelig å skjønne at de ikke slutter å fronte dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miss.Whitefox skrev:

Jeg tror faktisk de får goder av å blogge om det, i form av prisreduksjon og bedre tilbud hos skjønnhetsavdelingene. Eventuelt at de fisker etter spons. Hvis salongene ikke har lov å reklamere for behandlingene i form av før- og etterbilder så er det veldig god reklame. Følgerne har et hav av bilder til sammenligning, i tillegg gis behandlende sted veldig god kredibilitet ved at anerkjente bloggere velger de som behandlere. Det er dyre behandlinger og jeg tror mange bloggere faller for fristelsen ved sponsede behandlinger, helt eller delvis. Vinn-vinn for begge parter, ikke vanskelig å skjønne at de ikke slutter å fronte dette. 

Godt poeng. Og vi vet jo at det er noen toppbloggere som blir sponset med kosmetsike behandlinger. De skjønnhetssalongene som driver med kosmetsike behandlingene snor seg og utnytter bloggere på det groveste mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lambigirl skrev:

Godt poeng. Og vi vet jo at det er noen toppbloggere som blir sponset med kosmetsike behandlinger. De skjønnhetssalongene som driver med kosmetsike behandlingene snor seg og utnytter bloggere på det groveste mener jeg.

Det kan sammenlignes med doplangere. De første rundene får kundene gratis, nok til å bli hektet.

Endret av Miss.Whitefox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
7 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

Det poenget er det ingen som har nevnt før på tråden og hører med i diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker Ida Wulff var tidlig ute med dette. Manikyr og pedikyr var in da, herrens mange år siden. Hun reklamerte i tide og utide om denne negldesigneren og ga rabatter til leserne sine. Negldesigneren var fullbooket fra ende til annen, vil tro hun tjente gode penger. Billig reklame da. Kostet hun lite å sette på gratis løsnegler til en kjent og stor blogger i forhold til hva hun tjente inn. Slapp å markedsføre seg selv ytterligere for å si det sånn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

Jeg husker Ida Wulff var tidlig ute med dette. Manikyr og pedikyr var in da, herrens mange år siden. Hun reklamerte i tide og utide om denne negldesigneren og ga rabatter til leserne sine. Negldesigneren var fullbooket fra ende til annen, vil tro hun tjente gode penger. Billig reklame da. Kostet hun lite å sette på gratis løsnegler til en kjent og stor blogger i forhold til hva hun tjente inn. Slapp å markedsføre seg selv ytterligere for å si det sånn. 

Jeg blir ikke overasket og det kom fram på på tv serien bloggerne i en av sesongene da Sophie Elise innrømmer at den dagen hun slutter og blogge må hun betale sine behandlinger selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest orfeus

Da er det jo enda mer snuskete enn hva det tilsynelatende ser ut til; Det er en sak for skattefuten også. Sponsing = Skattepliktig inntekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Og smutthull i lovverket for behandlerne sin side. Hvis det er lagt inn restriksjoner ifht markedsføring og reklame for kosmetiske behandlinger. Det får jo ingen konsekvenser av indirekte reklame via bloggere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror blogging, og kanskje spesielt rosablogging,  i utgangspunktet bunner i et behov for å bli sett. Noen prøver å bøte på dårlig selvfølelse med div. kosmetiske behandlinger, og blir etter hvert avhengig av tilbakemeldinger på hvor "vakker" man er. Denne forfengeligheten og behovet for positiv feedback er så sterk at den trumfer både moralsk ansvar for hvordan man påvirker andre og dyrevelferd(jf. dyretesting). Ingenting blir så viktig som "masseringen" av egen selvfølelse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Observer skrev:

Jeg tror blogging, og kanskje spesielt rosablogging,  i utgangspunktet bunner i et behov for å bli sett. Noen prøver å bøte på dårlig selvfølelse med div. kosmetiske behandlinger, og blir etter hvert avhengig av tilbakemeldinger på hvor "vakker" man er. Denne forfengeligheten og behovet for positiv feedback er så sterk at den trumfer både moralsk ansvar for hvordan man påvirker andre og dyrevelferd(jf. dyretesting). Ingenting blir så viktig som "masseringen" av egen selvfølelse. 

Det samme tror jeg også. Og det gjelder for de unge rosabloggerne og husmorrosabloggerne. Jeg tror også at de prøver å bøte på den dårlige selvfølelsen sin med kosmetiske behandlinger. Og de får et kick når de får tilbakemelding fra de blinde leserne sine om hvor fine de er.

Det er mange faktorer som spiller inn hos alle bloggerne som blogger om kosmetiske behandlinger. Men felles er at de hyler etter oppmerksomhet og at de vil bli sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...