Sandin Skrevet 1. juli 2017 #261 Del Skrevet 1. juli 2017 Synes det er forskjell på å promotere det og skryte veldig, å bare gjøre det uten å lage så mye fuzz av det, og det å benekte det og påstå at det er heeeeelt naturlig. Det er et privat valg, og bloggere bør generelt holde seg til å være personlige uten å være private. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. juli 2017 #262 Del Skrevet 1. juli 2017 6 minutter siden, Lambigirl skrev: Takk til de av dere som har vært saklige under tråden. Vi som er synes det er forkastelig at kroppsfikserte bloggere blogger åpenlyst om kosmetiske behandlinger og operasjoner er enige om at disse bloggerne ikke er gode forbilder for yngre bloggere. La oss ta diskusjonen ett hakk videre med nye problemstillinger. Og jeg ønsker fortsatt en saklig debatt på tråden. Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og operasjoner på død og liv må fortsette å blogge om disse temaene? Hva tror dere grunnen til at kroppsfikserte bloggere med en gang kommer i forsvarsposisjon med idiotiske unnskyldninger for at de velger å blogge om sine kosmetiske behandlinger? Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere ikke har evnen til å innrømme at de faktisk er dårlige forbilder for yngre bloggere, men unnskylder seg at det er foreldrenes ansvar? Det jeg tenker da er ønsket om oppmerksomhet. Ingenting er så provoserende for mennesker enn andre mennesker som gjør det motsatte av det en selv gjør. Jeg liker ikke skjønnhetsoperasjoner i det hele tatt. Det er forferdelig at det finnes mennesker som liker å bruke tid og krefter på å operere seg etter et ideal som kun eksisterer i hennes eget hodet. Ser man i california så har det blitt sånn at hele folkegrupper opererer seg for skjønnhetens skyld. Leger og kirurger tjener seg rike etter menneskers uslokkelige tørst og begjær etter å være andre enn seg selv. Dette her er en katastrofe for samfunnet i flere deler. For det første gjør det at spesialiserte leger og kirurger finner praksis blant skjønnhetsoperasjoner og ikke operer mennesker med hoftebrudd, skjeve ben, scoliosis (ødelagt rygg), defekte ører, misdannede neser, hareskår og tusenvis av andre mennesker som på grunn av økonomi eller lange ventelister eller privatisering av leger gjør normale operasjoner uoverkommelig for fattige mennesker, mens de ressurssterke skal leke seg med forfengelighet og ønsket om å være mer attraktiv enn alle andre. I et motbydelig samfunn hvor det eneste mennesker ønsker seg er å forandre på seg selv, at vi lager oss en kultur hvor det å være operert blir normalen, og det å være normal blir ansett som fasade. Forestill oss en verden hvor mennesker har forakt mot det naturlige og begjærer det falske? At massevis av bloggere ikke bare vet om mishandlingen av samfunnet, men at de i tillegg tjener penger på denne tragedien! Det finnes bloggere som er motivert av lykken over å ha mange blogglesere og gjør nesten hva som helst for tilfredsstille bloggsamfunnet! Visste du at det finnes bloggere som ikke bare oppmuntrer til at mennesker skal være misfornøyde med eget utseende, men at de også fremstår som velgjørere? Bloggere som forteller publikum at de kjenner hemmeligheten bak lykke, og den består av opererte operasjoner! Mennesker som ikke fra fødselen av er født heldige forsøker seg på triks? Man kan se situasjonen. Vi lever i et utålig samfunn hvor det eneste som spiller noen rolle er oppmerksomhet og det å bli lagt merke til. Når man blir lagt merke til kan man gjøre en av to. Enten godt eller vondt. Man kan være konstruktiv eller destruktiv, -så finnes det bloggere som ikke bare har operasjoner og utseende som hobby, men ønsker å ha den som levebrød og inntekt, - og da ønsker de ikke å nekte for at blogglesere blir påvirket av bloggere, - og gjør og skriver jo hva som helst som gir glede, - det vil si - leserklikk. - Men det er ikke mitt problem! Hva andre gjør med sine fjes angår ikke meg. Derfor lurer på hvorfor angår det deg? Kan du ikke bare la være å lese disse ekle bloggerne? Hvorfor gjør du ikke heller som orfeus og ser på bloggere som et freak-show? Le litt av dem og synes synd på dem samtidig? Må du være så sint på bloggere? Har dem gjort deg noe kanskje? Nei gjør heller som meg og ofreus, se på bloggere som noen freaks! =) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 1. juli 2017 #263 Del Skrevet 1. juli 2017 10 minutter siden, Lambigirl skrev: Takk til de av dere som har vært saklige under tråden. Vi som er synes det er forkastelig at kroppsfikserte bloggere blogger åpenlyst om kosmetiske behandlinger og operasjoner er enige om at disse bloggerne ikke er gode forbilder for yngre bloggere. La oss ta diskusjonen ett hakk videre med nye problemstillinger. Og jeg ønsker fortsatt en saklig debatt på tråden. Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og operasjoner på død og liv må fortsette å blogge om disse temaene? Hva tror dere grunnen til at kroppsfikserte bloggere med en gang kommer i forsvarsposisjon med idiotiske unnskyldninger for at de velger å blogge om sine kosmetiske behandlinger? Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere ikke har evnen til å innrømme at de faktisk er dårlige forbilder for yngre bloggere, men unnskylder seg at det er foreldrenes ansvar? Jeg tror at mange av dem kropps fikserte bloggerne har et stort ego og at dem på bunnen er sårbare og har lav selvtilit. Det at dem får oppmerksomhet av klikk og like får dem til og føle seg bedre. Jeg tror at dem kropps fikserte bloggerne som forsvarer seg føler at andre tråkker på dem og dem ser ikke at det er saken om kosmetiske behandlinger blir kritisert. Dem tar det kansje personlig for at dem tror det går personlig på utseende. Det ville vere et nederlag for dem bloggerne og innrømme at dem er dårlige forbilder for da taper dem ansikt. Når jenter kommer i puberteten sier dem ikke altid alt til foreldrene sine og bærer ting inni seg og foreldrene er dem siste som får høre om at datteren deres har liten selvtilitt til sitt eget utseende. Foreldre kan ikke henge over barna sine 24/7 når ungene er på internett. Det blir feil og at det er foreldrenes ansvar for bloggere har ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 1. juli 2017 Forfatter #264 Del Skrevet 1. juli 2017 21 minutter siden, Sandin skrev: Synes det er forskjell på å promotere det og skryte veldig, å bare gjøre det uten å lage så mye fuzz av det, og det å benekte det og påstå at det er heeeeelt naturlig. Det er et privat valg, og bloggere bør generelt holde seg til å være personlige uten å være private. Det er jeg uenig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 1. juli 2017 #265 Del Skrevet 1. juli 2017 @Lambigirl, jeg tror det handlet om verdier. For noen ER utseendet viktig. Hvilke verdier man har avhenger av påvirkning fra familie og venner, miljøet du vokser opp i. Hvis dette er normalisert i dine omgivelser og i det du omgir deg med inkludert blogger, så har du i grunnen ingen motkrefter. Dessuten er det jo slik at dersom du er opplært til at din verdi ligger i utseendet ditt så ønsker du nok å optimalisere det. Heri ligger jo problemet med å forstå det for begge sider. For meg gjelder andre verdier, som jeg er flasket opp på. Man skal ikke kimse av den påvirkningen som folk har på hverandre. Hvilke forbilder du har er avgjørende. Se på en del (for ikke å si alle Internettkjendiser), de blir hyllet utelukkende for hvordan de ser ut. Signalene det sender ut er at utseendet er avgjørende for å få anerkjennelse. Slik sett er det fullt ut forståelig at folk opererer seg. Fra et individuelt ståsted er det OK, men det skaper synergieffekter som gjør gjør at trenden sprer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 1. juli 2017 Forfatter #266 Del Skrevet 1. juli 2017 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg tror at mange av dem kropps fikserte bloggerne har et stort ego og at dem på bunnen er sårbare og har lav selvtilit. Det at dem får oppmerksomhet av klikk og like får dem til og føle seg bedre. Jeg tror at dem kropps fikserte bloggerne som forsvarer seg føler at andre tråkker på dem og dem ser ikke at det er saken om kosmetiske behandlinger blir kritisert. Dem tar det kansje personlig for at dem tror det går personlig på utseende. Det ville vere et nederlag for dem bloggerne og innrømme at dem er dårlige forbilder for da taper dem ansikt. Når jenter kommer i puberteten sier dem ikke altid alt til foreldrene sine og bærer ting inni seg og foreldrene er dem siste som får høre om at datteren deres har liten selvtilitt til sitt eget utseende. Foreldre kan ikke henge over barna sine 24/7 når ungene er på internett. Det blir feil og at det er foreldrenes ansvar for bloggere har ansvar. Det tror jeg også. Se på Sophie Elise. Hun har innrømmet at hun har slitt psykisk pga mobbing m.m. Men hun har tatt det igjen på å være kroppsfiksert, ta plastsik kirurgi og kosmetiske behandlinger. På sosiale medier betyr klikk og like enormt mye. Og jeg har hørt fra døtrene mine at de sammenlikner likesene de får. Det er om å gjøre og ha mest likes og liker. Og det er så feil som det går an å få bli. Lavt selvbilde kan gi seg utsalg i så mangt. Og man trenger ikke være utdannet psykolog for å forstå det. For enkelte bloggre virker det som om kosmetiske behandlinger har gått dem til hodet. Og de tar på seg en maske som de er redde for å ta av seg. Hvis masken deres blir tatt av vil det ødelegge fasaden bloggeren har bygd seg opp. Foreldre har hovedansvaret for hvilke holdninger og verdier barna ders får. Og det får barna gjennom arv og miljø. Jeg tror ikke det gjør saken bedre hvis mor står foran et speil og kritiserer sitt eget utseende. For det vil barna lære av. Foreldre skal aldri kritisere negativt utseende og kroppen til barna sine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 1. juli 2017 Forfatter #267 Del Skrevet 1. juli 2017 5 minutter siden, CecilieX skrev: @Lambigirl, jeg tror det handlet om verdier. For noen ER utseendet viktig. Hvilke verdier man har avhenger av påvirkning fra familie og venner, miljøet du vokser opp i. Hvis dette er normalisert i dine omgivelser og i det du omgir deg med inkludert blogger, så har du i grunnen ingen motkrefter. Dessuten er det jo slik at dersom du er opplært til at din verdi ligger i utseendet ditt så ønsker du nok å optimalisere det. Heri ligger jo problemet med å forstå det for begge sider. For meg gjelder andre verdier, som jeg er flasket opp på. Man skal ikke kimse av den påvirkningen som folk har på hverandre. Hvilke forbilder du har er avgjørende. Se på en del (for ikke å si alle Internettkjendiser), de blir hyllet utelukkende for hvordan de ser ut. Signalene det sender ut er at utseendet er avgjørende for å få anerkjennelse. Slik sett er det fullt ut forståelig at folk opererer seg. Fra et individuelt ståsted er det OK, men det skaper synergieffekter som gjør gjør at trenden sprer seg. Du er utvilsomt inne på noe viktig. Det handler like mye om verdier. En av mine døtre har en venninne som er alt for opptatt av kropp og utseende. Men hun har arvet dette fra sin mor. Moren er storforbruker av kosmetisk behandling. Og moren har tatt med datteren sin på disse behandlingene. I 18 års-gave gav hun datteren gavekort på kosmetisk behandling. Verdier og omgivelser er vikgite faktorer som hører med. Bra eksempel du kommer med når du nevner den påvirkningen folk har på hverandre. Og forbilder som du nevner. . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 1. juli 2017 #268 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg er ikke for at folk blogger om kosmetiske behandlinger pga signalene de sender ut, ikke bare til unge jenter, men også til eldre. Utseendefokuset og presset er tøft uansett selv om det selvfølgelig er verst for de helt unge. Jeg kjenner på presset selv da jeg har dårlig selvtilllit og lett påvirkes av sånt, men jeg kommer ALDRI til å gjøre noe sånt likevel da alt av injeksjoner og sånt tester på dyr og jeg er sterkt imot dyretesting. Skulle jeg blogget skulle det vært en anti-dyretesting-blogg med anbefalinger av sminke/kosmetikk som ikke tester på dyr og jeg skulle oppfordret folk som vurderer slike inngrep til å tenke på dyrene, hvordan de lider. Fått tak i videoer og sånt og lagt ut. Virkelig spilt på folks samvittighet for å la dyr lide og dø for egen forfengelighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 1. juli 2017 Forfatter #269 Del Skrevet 1. juli 2017 42 minutter siden, Salka skrev: Jeg er ikke for at folk blogger om kosmetiske behandlinger pga signalene de sender ut, ikke bare til unge jenter, men også til eldre. Utseendefokuset og presset er tøft uansett selv om det selvfølgelig er verst for de helt unge. Jeg kjenner på presset selv da jeg har dårlig selvtilllit og lett påvirkes av sånt, men jeg kommer ALDRI til å gjøre noe sånt likevel da alt av injeksjoner og sånt tester på dyr og jeg er sterkt imot dyretesting. Skulle jeg blogget skulle det vært en anti-dyretesting-blogg med anbefalinger av sminke/kosmetikk som ikke tester på dyr og jeg skulle oppfordret folk som vurderer slike inngrep til å tenke på dyrene, hvordan de lider. Fått tak i videoer og sånt og lagt ut. Virkelig spilt på folks samvittighet for å la dyr lide og dø for egen forfengelighet. Fine tanker rundt temaet på tråden.. Den var en ny vinkel som jeg ikke hadde tenkt på. Og selvfølgelig finnes det eldre som også har dårlig selvtillit som kan bli påvirket av dette. Jeg visste ikke at injeksjoner og slikt var testet på dyr. Og det er enda en god grunn til å ta avstand fra kosmentiske behandlinger. Jeg er også sterkt i mot testing på dyr. For jeg er engasjert i dyrevern. Denne innfallsvinkelen var bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 1. juli 2017 #270 Del Skrevet 1. juli 2017 3 timer siden, Lambigirl skrev: Takk til de av dere som har vært saklige under tråden. Vi som er synes det er forkastelig at kroppsfikserte bloggere blogger åpenlyst om kosmetiske behandlinger og operasjoner er enige om at disse bloggerne ikke er gode forbilder for yngre bloggere. La oss ta diskusjonen ett hakk videre med nye problemstillinger. Og jeg ønsker fortsatt en saklig debatt på tråden. Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og operasjoner på død og liv må fortsette å blogge om disse temaene? Hva tror dere grunnen til at kroppsfikserte bloggere med en gang kommer i forsvarsposisjon med idiotiske unnskyldninger for at de velger å blogge om sine kosmetiske behandlinger? Hva tror dere er grunnen til at kroppsfikserte bloggere ikke har evnen til å innrømme at de faktisk er dårlige forbilder for yngre bloggere, men unnskylder seg at det er foreldrenes ansvar? Punkt 1: for å fremheve at de har tatt slike inngrep,poengtere for alle hva de har gjort og vise at de tror de er så mye bedre enn oss vanlige. Punkt2: fordi de innerst inne vet at det de gjør er dumt men må allikevel forsvare sine handlinger." se hvor pen jeg er,se hvor lite rynker jeg har nå" Punkt 3: bloggere innrømmer ALDRI feil og det er jo mye letter og si at det er meg som mamna som må sørge for at hun ikke leser alle disse dumme bloggene. Det er jo en grunn til at bloggere gjør alt dette med kroppen? De har dårlig selvbilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 1. juli 2017 #271 Del Skrevet 1. juli 2017 4 minutter siden, Lambigirl skrev: Fine tanker rundt temaet på tråden.. Den var en ny vinkel som jeg ikke hadde tenkt på. Og selvfølgelig finnes det eldre som også har dårlig selvtillit som kan bli påvirket av dette. Jeg visste ikke at injeksjoner og slikt var testet på dyr. Og det er enda en god grunn til å ta avstand fra kosmentiske behandlinger. Jeg er også sterkt i mot testing på dyr. For jeg er engasjert i dyrevern. Denne innfallsvinkelen var bra. Tusen takk. Ja, alt av sånt tester på dyr. Jeg forstår ikke at såkalte dyreelskere har samvittighet til å sprøyte sånt i huden sin når dyr lider for det. Dobbeltmoralen lenge leve. Hadde injeksjonene ikke vært testet på dyr er det ikke umulig at jeg hadde tatt botox i myserynka selv, men aldri i verden om jeg lar dyr lide for forfengeligheten og selvtilliten min. Godt å høre at du også er sterkt imot dyretesting og engasjert i dyrevern, det er musikk i mine ører. Vi får klare oss med sminke og god hudpleie. Det finnes massevis av gode sminke/kosmetikkmerker som ikke selger i Kina og støtter dyretesting, så det er ingen som trenger sminke fra Max factor f.eks. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 1. juli 2017 #272 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) 12 timer siden, waco skrev: Vil det være mulig å være fornuftig og ha fin moral dersom man ikke er medlem av sunn-fornuft plakaten? Dersom det ikke er mulig å være fornuftig og ha en fin moral hvis man ikke er medlem av sunn-fornuft plakaten er jeg enig i at alle må være medlem i sunn-fornuft plakaten. Hvis det skulle vise seg, - at det også var mulig å være fornuftig og ha en fin moral om man ikke var medlem av sunn-fornuft plakaten, - ja da skjønner jeg ikke hvorfor dere ønsker å tvinge mennesker inn i en tynn mal? Så har dere begrunnelse for den totalitære stilen deres, - eller har dere andre forbilder som for eksempel kina og saudi arabia som har offentlige godkjente lister over hva det er lov å blogge om? Hvor hører dere hen hjemme? Dette. Vi bor i ett fritt land, og dette med å detaljstyre hva folk skal mene og ytre seg om hører ikke hjemme i et demokrati. Det går ikke an å "litt" ytringsfrihet. Det er alltid noen som misliker noe. Skal man forby allt man ikke liker? HVEM skal i såfall bestemme hva dette er? Synes allt sammen begynner å bli hysterisk. Bloggere får til og med refs for å oppgi hvilken str. de har på seg i klær. #hysteri Endret 2. juli 2017 av Perle Skriveleifer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 1. juli 2017 #273 Del Skrevet 1. juli 2017 Akkurat nå, Perle skrev: Er så enig! D Vi bor i ett fritt land og dette med å detaljstyre hva folk skal mene og ytre seg om hører ikke hjemme i et demokrati. Det går ikke an å "litt" ytringsfrihet. Det er alltid noen som misliker noe. Skal man forby allt man ikke liker? HVEM skal foresten bestemme hva som dette? Synes allt sammen begynner å bli hysterisk. Bloggere får til og med refs for å oppgi hvilken str. de har på seg i klærne de har på seg. Hysteri. De er det dummeste jeg har hørt og skylde på ytringsfrihet og ytringsfrihet har ikke noe med saken og gjøre. Jeg skjønner at dere som er for kosmetiske behandlinger tar en sånn diskusjon om kropps fokusering og kosmetiske behandlinger personlig og reagerer med og trekke inn ytrings frihet som et dumt argument. Viss du ikke har skjønt det enda kan kropps hysteriet som er blitt alt for normalisert og det er ikke bra når så mange unge sliter med selv bildet og selvtillit. Du kan ikke sammen likne kosmetiske behandlinger med størrelse på klær bloggere har på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 1. juli 2017 #274 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) 7 timer siden, Carina Maria skrev: De er det dummeste jeg har hørt og skylde på ytringsfrihet og ytringsfrihet har ikke noe med saken og gjøre. Jeg skjønner at dere som er for kosmetiske behandlinger tar en sånn diskusjon om kropps fokusering og kosmetiske behandlinger personlig og reagerer med og trekke inn ytrings frihet som et dumt argument. Viss du ikke har skjønt det enda kan kropps hysteriet som er blitt alt for normalisert og det er ikke bra når så mange unge sliter med selv bildet og selvtillit. Du kan ikke sammen likne kosmetiske behandlinger med størrelse på klær bloggere har på seg Joda, visst skjønte jeg. -Du mener at fordi du ikke liker noe,?skal det være forbudt for alle andre å skrive om det. At man skal merke reklame er helt på sin plass, men dette med å skulle diktere hva som skal skrives om, og hvike ting folk skal være opptatt av og å like er absurd. Endret 2. juli 2017 av Perle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 1. juli 2017 #275 Del Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, Perle skrev: Joda, jeg skjønt det. Jeg skjønner at du mener at fordi du ikke liker noe skal det være forbudt for andre å skrive om det. At man må merke reklame er helt på sin plass, men å skulle diktere HVA som skal skrives om, og hva folk skal være opptatt av og like er absurd. Det handler ikke om og diktere hva det skal skrives om og det er ingen som har sakt hva at folk skal vere opptatt av og like. Jeg skriver fordi jeg engasjerer meg i problematikken som det kropps presset er og jeg skriver det som en mamma for en opp voksende generasjon sånn at dem skal slippe og få sånne falske idoler som sprer falskhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 2. juli 2017 #276 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) 3 timer siden, Carina Maria skrev: Det handler ikke om og diktere hva det skal skrives om og det er ingen som har sakt hva at folk skal vere opptatt av og like. Jeg skriver fordi jeg engasjerer meg i problematikken som det kropps presset er og jeg skriver det som en mamma for en opp voksende generasjon sånn at dem skal slippe og få sånne falske idoler som sprer falskhet. Så du kaller oss som blogger om kosmetiske behandlinger for falske idoler som sprer falskhet? Jo det er jo det dere gjør. Dere mener det ikke skal skrives om kosmetiske behandlinger, da sier vel dere at det ikke skal skrives om. Endret 2. juli 2017 av Lovelulu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 2. juli 2017 #277 Del Skrevet 2. juli 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 2. juli 2017 #278 Del Skrevet 2. juli 2017 Nå har det kommet flere inn i tråden som ikke forstår hva det handler om, og som har sin enkle løsning på det de ikke forstår: La være å lese blogger som promoverer kosmetiske inngrep. Det er så uintelligent at det gjør vondt, og jeg skjønner at det ikke finnes det argumentet i verden som når inn, eller teskjeer som er små nok, så jeg melder meg ut. Men takk til dere som orker å stå i kampen og som har holdt en saklig og voksen debatt gående. Dere andre vokser kanskje opp en gang, forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. juli 2017 #279 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg kan forestille meg den frustrasjonen det må være å skulle forandre verden også oppdager en at den eneste man kan endre på er seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 2. juli 2017 #280 Del Skrevet 2. juli 2017 31 minutter siden, waco skrev: Jeg kan forestille meg den frustrasjonen det må være å skulle forandre verden også oppdager en at den eneste man kan endre på er seg selv. Du sier noe der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg