AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Del Skrevet 26. november 2016 Jeg blir gaaaaal. Hun har vært på meg om sine problemer siden dag 1, da jeg var nyansatt og det har pågått i snart 5år. Det har vært ett jobbytte ila de fem årene og hun har fulgt etter. Jeg er rett og slett redd henne og hva hun er i stand til og jeg vet ikke om hun skjønner at hun sliter psykisk. Hun har brukt meg som gråtevegg og det er ikke en ting jeg vet om livet hennes. Jeg har tatt opp problemet på forrige jobben min som har splittet oss og flyttet meg over til ny avdeling og nektet henne å kontakte meg, men ingen kan nekte henne å ha kontakt med bestevennen sin mener hun. Så all kontakt foregår i det skjulte og hun legger alle som står i veien for vår kontakt for hat. Hvis jeg ikke svarer henne på lenge (en time eller to) ringer hun eller kommer til meg. Velger jeg å bruke pausen min på noen andre enn henne, blir hun så sint til jeg trygler om tilgivelse og så er hun glad igjen og vi er "bestevenner". Nå jobber vi tett igjen og hun har funnet ut hvor jeg bor og har kommet på overraskelsesbesøk. Idag har hun ringt meg flere ganger for det er nok en gang krise i livet hennes. Hun er ekspert på krisemaksimering og hvis naboen hennes bråker er det krise og da ringer hun meg om hennes planer om å ta naboen. Denne helgen har jeg fortalt henne at jeg er på hytta, men egentlig har jeg planlagt en rolig kveld for meg selv. Alle lysene er slukket og det ser tomt ut i tilfelle hun kommer og sjekker om jeg likevel er hjemme. Jeg er livredd henne. Jeg sier til meg selv at jeg ikke må svare henne, men ender likevel opp med å ringe henne tilbake for å få en rolig arbeidsuke. Hun lagrer opp så mye sinne ila helgen så hvis jeg ikke har kontakt med henne de to dagene vil hun eksplodere. Jeg snakker av erfaring. Da er det ryktespredning, sabotasje i prosjekter og bevisst setter meg i dårlig lys til andre. Hva vil da skje hvis jeg ber henne om å trekke seg fra livet mitt? Jeg har snakket med venner og samboer om problemet, men de må ikke ha noe med henne å gjøre. Dette er vel heller ikke en sak for politiet? Anonymkode: 76cd5...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Del Skrevet 26. november 2016 Så lenge hun ikke har gjort noe ulovlig som å true deg eller noe er ikke dette Politisak i det hele tatt. Begynn med å si klart fra at du ikke vil ha kontakt med henne. Henvend deg til henne direkte. Ikke ta omveier via andre folk for å unngå å avvise direkte. Det er ikke smart. For alt du vet tar hun halen mellom beina og lar deg være om du gir beskjed. Anonymkode: 47c2b...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Del Skrevet 26. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge hun ikke har gjort noe ulovlig som å true deg eller noe er ikke dette Politisak i det hele tatt. Begynn med å si klart fra at du ikke vil ha kontakt med henne. Henvend deg til henne direkte. Ikke ta omveier via andre folk for å unngå å avvise direkte. Det er ikke smart. For alt du vet tar hun halen mellom beina og lar deg være om du gir beskjed. Anonymkode: 47c2b...9eb Det glemte jeg å nevne. Hun har den forrige sjefen min da vi ble plassert på andre avdelinger. Hun har havnet i fysisk håndgemeng på julebord når andre blir nærgående eller bruker mye av min tid som skulle vært brukt på henne. Anonymkode: 76cd5...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #4 Del Skrevet 26. november 2016 Hun har deg i sin hule hånd og har "makt" over deg. Har dere samme arbeidsgiver, eller jobber dere for ulike firmaer/ arbeidsgivere? Jeg tenker at du her må ta en alvorlig prat med din leder og be om hjelp til å komme deg ut av dette siden dette ikke er en politisak. Men for din del så kan ikke dette fortsette. Anonymkode: 6b205...8f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #5 Del Skrevet 26. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge hun ikke har gjort noe ulovlig som å true deg eller noe er ikke dette Politisak i det hele tatt. Begynn med å si klart fra at du ikke vil ha kontakt med henne. Henvend deg til henne direkte. Ikke ta omveier via andre folk for å unngå å avvise direkte. Det er ikke smart. For alt du vet tar hun halen mellom beina og lar deg være om du gir beskjed. Anonymkode: 47c2b...9eb Du har tydligvis ingen erfaring med psykopater, har du? Gå grayrock-virk uinteressert, kjedelig og kort. Hvis det ikke hjelper, må du flytte. Anonymkode: 2a694...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tsunade Skrevet 26. november 2016 #6 Del Skrevet 26. november 2016 Å hjelpes - dette høres ikke bra ut i det hele tatt. Siden du har tatt dette opp på arbeidsplassen som så har "skilt dere," så kunne det kanskje vært veien å gå. Men hun kontakter deg også privat, og da kan det bli politisak; f. eks. besøksforbud, kontaktforbud. Det fremgår av det du forteller at hun ikke "tar hintet," men turer frem som hun vil og blir sint når hun ikke får viljen sin. Da kan en direkte konfrontasjon være noe å prøve; forbered deg på de reaksjoner du regner med kan komme. Jeg synes ikke du skal føle ansvar for hennes eventuelle sammenbrudd, her er det vel heller du som bryter sammen hvis hun får fortsette "stalkingen" av deg. Tips: bytt telefonnummer, vær hjemme så mye du vil uten å måtte liste deg rundt, vær "ego" og "frekk" nok til det - det er nødvendig at du tar livet ditt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 26. november 2016 #7 Del Skrevet 26. november 2016 Hun kunne brukt meg som gråtevegg og fortelle om sine problemer. Jeg blir aldri lei for jeg forstår folk som sliter. Jeg kan alltid lytte og trøste. Du får bare si det som det er. Det verste er hvis du lyver for å virke snill.. Vær ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #8 Del Skrevet 26. november 2016 Du gjør henne ingen tjeneste ved å leke psykolog heller. Hun trenger skikkelig hjelp. Anonymkode: e637f...be2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #9 Del Skrevet 26. november 2016 1 minutt siden, Bootyhunter skrev: Hun kunne brukt meg som gråtevegg og fortelle om sine problemer. Jeg blir aldri lei for jeg forstår folk som sliter. Jeg kan alltid lytte og trøste. Du får bare si det som det er. Det verste er hvis du lyver for å virke snill.. Vær ærlig. Hun trenger jo en psykolog, ikke en skulder å grine på. Anonymkode: e637f...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #10 Del Skrevet 26. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har deg i sin hule hånd og har "makt" over deg. Har dere samme arbeidsgiver, eller jobber dere for ulike firmaer/ arbeidsgivere? Jeg tenker at du her må ta en alvorlig prat med din leder og be om hjelp til å komme deg ut av dette siden dette ikke er en politisak. Men for din del så kan ikke dette fortsette. Anonymkode: 6b205...8f3 Vi har samme arbeidsgiver nå. Hun byttet jobb etter meg da jeg byttet jobb. Da byttet jeg telefonnummer og hadde delvis kuttet ut kontakten med henne. Vi kommuniserte via e-post, men mest for å holde meg oppdatert i hva hun kunne finne på. Jeg nevnte aldri at jeg hadde fått meg ny jobb, men fortalte henne at jeg "ville finne meg selv" ved å begynne å studere. Plutselig dukket hun opp i den nye jobben min. Anonymkode: 76cd5...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2016 #11 Del Skrevet 26. november 2016 Du konfronterer henne: du vet at jeg ikke ønsker kontakt med deg. Vennligst respekter det. Dersom du dukker opp på døren min eller ringer meg privat blir du politianmeldt slik at jeg kan få besøksforbud mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #12 Del Skrevet 26. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har samme arbeidsgiver nå. Hun byttet jobb etter meg da jeg byttet jobb. Da byttet jeg telefonnummer og hadde delvis kuttet ut kontakten med henne. Vi kommuniserte via e-post, men mest for å holde meg oppdatert i hva hun kunne finne på. Jeg nevnte aldri at jeg hadde fått meg ny jobb, men fortalte henne at jeg "ville finne meg selv" ved å begynne å studere. Plutselig dukket hun opp i den nye jobben min. Anonymkode: 76cd5...3f6 Hun er helt tydelig psykopat. og et for stort problem for deg å håndtere alene. Hva med å ta en prat med lederen din og legge alle kortene på bordet og si at du trenger hjelp til å få slutt på dette. Jeg vil tro at også andre har merket at hun har noen "merkelige" tendenser. Dette går jo ikke bare utover deg på arbeidsplassen, men også privatlivet ditt. Hun styrer deg og livet ditt, og det kan ikke fortsette. Anonymkode: 6b205...8f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #13 Del Skrevet 26. november 2016 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Du konfronterer henne: du vet at jeg ikke ønsker kontakt med deg. Vennligst respekter det. Dersom du dukker opp på døren min eller ringer meg privat blir du politianmeldt slik at jeg kan få besøksforbud mot deg. Det er ikke sikkert det er så enkelt å bare konfrontere henne. Hun har makt over ts, og vet hvor hun har ts. Det er sikkert ingen problem å manipulere ts og snakke rundt henne om ts konfronterer henne. Dette har gått langt over det som er normalt. Anonymkode: 6b205...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #14 Del Skrevet 26. november 2016 Dette er jo stalking . Du kan jo ikke slappe av hjemme gang ville kuttet henne tvert, tatt det opp med leder på jobb . Hun kommer nok til å lage et helvete , det er da du må dokumentere/loggføre hendelser . anmeld /få besøksforbud. tror du må sette hardt mot hardt fremfor å "godsnakke" med henne for å holde henne rolig. Stå steil i som kommer til å bli et sant helvete, hun gir seg tilslute når hun møter veggen gang på gang men det kreves at du ikke firer en tomme og er konsekvent . og husk du er ikke ansvarlig for hennes liv. Anonymkode: 8b200...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #15 Del Skrevet 26. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydligvis ingen erfaring med psykopater, har du? Gå grayrock-virk uinteressert, kjedelig og kort. Hvis det ikke hjelper, må du flytte. Anonymkode: 2a694...58e Det eksisterer i det hele tatt få reelle psykopater, men mange mennesker med problemer og dårlige sosiale antenner. Pleier å ta utgangspunkt i det siste siden det er vanligst. Rådet ditt er dårlig. Mange folk skjønner ikke indirekte avvisning eller velger å overse det fordi de ikke vil skjønne. Direkte tale kommer de derimot ikke rundt. Anonymkode: 47c2b...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #16 Del Skrevet 26. november 2016 Lat som om du sovner hver gang hun snakker til deg? Anonymkode: 18783...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 26. november 2016 #17 Del Skrevet 26. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun trenger jo en psykolog, ikke en skulder å grine på. Anonymkode: e637f...be2 Psykologer er ikke alltid så mye bedre skal jeg si deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2016 #18 Del Skrevet 26. november 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert det er så enkelt å bare konfrontere henne. Hun har makt over ts, og vet hvor hun har ts. Det er sikkert ingen problem å manipulere ts og snakke rundt henne om ts konfronterer henne. Dette har gått langt over det som er normalt. Anonymkode: 6b205...8f3 Helt rett, det blir ikke enkelt. Men det er eneste måte. Det er ikke synd i denne asosiale manipulerende kollegaen, og alt annet enn direkte avvisning vil ikke fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AgentFassbender Skrevet 26. november 2016 #19 Del Skrevet 26. november 2016 Det har gått 5 år og du har enda ikke gitt henne en smekk? Du er en tålmodig jævel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #20 Del Skrevet 26. november 2016 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Helt rett, det blir ikke enkelt. Men det er eneste måte. Det er ikke synd i denne asosiale manipulerende kollegaen, og alt annet enn direkte avvisning vil ikke fungere. Enig i at det ikke er synd i denne kollegaen. Ys ender opp med å bli ødelagt selv om dette får fortsette. Anonymkode: 6b205...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå