Gå til innhold

Sex med venn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere å ha sex med venn/bekjent uten å utvikle følelser?

Jeg har en mulighet med en person, men jeg er så redd for å havne i noe som bare gir meg trøbbel på sikt. Jeg har også vært singel en stund etter et vondt brudd så kjenner litt på sårbarhet enda. Ingen av oss er på leit etter kjærester, men ting kan jo fort forandre seg. Jeg har bare ikke lyst til å få en situasjon der jeg ender opp med å ønske noe mer, eller omvendt. 

Samtidig, så syns jeg at han er utrolig tiltrekkende, men jeg er blubbete og egentlig ikke noe for han syns jeg. Rent utseendemessig. Dårlig selvtillit delux. Hadde ikke ventet å kjenne en slik tiltrekning. Jeg heller imot å bare bite ihop tenna og la det gå, selv om fantasi og kropp er helt på bølgelengde. Men jeg er altså redd. Jeg tør ikke.

Så hvordan tør dere? 

Hilsen håpløs.

Anonymkode: e2b7b...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stan skrev:

Jeg har ofte sex med min aller beste venn. Men jeg vet ikke om det hjelper deg. Det er jo kona mi ☺️

Janei, det er vel ikke helt det samme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare slik at jeg ikke klarer å få romantiske følelser for den personen. men til gjengjeld blir det aldri like bra som med en jeg har følelser for, heller.

det er jo intimt og man blir jo enda mer close. men er jo kjipt om den andre parten skulle få følelser om det ikke er gjensidig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt sex med en venn/tidligere kollega jevnlig i fire år (tidvis avbrutt av dating/forhold) og det er flere grunner til at det funker i lengden uten følelser. I prioritert rekkefølge:

- Vi er ikke hverandres type. Han er ekstrovert, jeg introvert. Han pubmenneske, jeg friluftsmenneske. Lista er lang...

- Jeg er ikke sååå tent på han. Høres kanskje rart ut, men tror denne er viktig. Joda, det er en viss spenning i lufta mellom oss, men det kribler ikke voldsomt i magen eller noe, og jeg fantaserer aldri om han selv om sexen er god. Han har kroppen, men ikke den kjemien, personligheten og øynene som virkelig får meg til å fyre.

- Vi krever aldri noe av hverandre, verken praktisk og konkret eller følelsesmessig. Jeg krever ikke at han "er der for meg" etter et brudd eller i en tøff tid på jobb, han krever ikke at jeg prioriterer han fremfor andre avtaler (for å nevne to veldig ulike eksempler).

- Bortsett fra selve sexen gjør vi aldri kjæresteting. Ingen kosing utover det vi (jeg) noen ganger trenger for å "lande" etter sexen. Ingen samsoving. Ikke noe filmtitting i armrkoken. Ikke noe lage middag sammen eller gå ut og spise. Snakker om vanlige ting rett før og rett etter, aldri "kjærestetema".

Anonymkode: 2a0e4...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RealWildOne skrev:

Ingen god ide å ha sex med gode venner, hvorfor ikke heller bli sammen om man føler for hverandre?

Fordi det kan gå fint å ha sex med hverandre uten å ha de følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RealWildOne
27 minutter siden, Blod skrev:

Fordi det kan gå fint å ha sex med hverandre uten å ha de følelsene.

For all del, men det kan lett komplisere alt også, spesielt er dere damer emosjonelle og følsomme overfor dette med sex, spenningen er altså ikke verdt risikoen det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RealWildOne skrev:

For all del, men det kan lett komplisere alt også, spesielt er dere damer emosjonelle og følsomme overfor dette med sex, spenningen er altså ikke verdt risikoen det er.

Ja, så kommunikasjon  er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RealWildOne
Akkurat nå, Blod skrev:

Ja, så kommunikasjon  er viktig. 

I alle relasjoner stemmer det, men min personlige erfaring er at dere damer feil kommuniserer det seksuelle, dere kan si at dere ikke legger følelser i det men det skjer alltid. Dere ser det bare ikke selv, men for oss menn som virkelig kan stenge følelser ute så blir den kontrasten mellom oss og dere stor. Derfor er det ikke heldig at venner har sex, det kan ødelegge vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RealWildOne skrev:

I alle relasjoner stemmer det, men min personlige erfaring er at dere damer feil kommuniserer det seksuelle, dere kan si at dere ikke legger følelser i det men det skjer alltid. Dere ser det bare ikke selv, men for oss menn som virkelig kan stenge følelser ute så blir den kontrasten mellom oss og dere stor. Derfor er det ikke heldig at venner har sex, det kan ødelegge vennskapet.

Det skjer ikke alltid. jeg hadde en venn jeg hadde sex med jevnlig, men jeg fikk aldri følelser. jeg bare likte han ikke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RealWildOne
Akkurat nå, Blod skrev:

Det skjer ikke alltid. jeg hadde en venn jeg hadde sex med jevnlig, men jeg fikk aldri følelser. jeg bare likte han ikke sånn. 

Registrerer meg det, men mulig jeg som mann ville sagt meg uenig med deg i det, dersom jeg kjente deg og du nevnte denne relasjonen. Vi menn kan virkelig føle tomhet over for dette med sex, da blir vi undrende til dere jenter som gjerne kan snakke om at dere ikke føler noe om en slik relasjon i 20 minutter, og mens dere snakker blir det jo tydelig for oss menn som kan være helt emosjonelt tomme, at dere ikke er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2016 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å ha sex med venn/bekjent uten å utvikle følelser?

Jeg har en mulighet med en person, men jeg er så redd for å havne i noe som bare gir meg trøbbel på sikt. Jeg har også vært singel en stund etter et vondt brudd så kjenner litt på sårbarhet enda. Ingen av oss er på leit etter kjærester, men ting kan jo fort forandre seg. Jeg har bare ikke lyst til å få en situasjon der jeg ender opp med å ønske noe mer, eller omvendt. 

Samtidig, så syns jeg at han er utrolig tiltrekkende, men jeg er blubbete og egentlig ikke noe for han syns jeg. Rent utseendemessig. Dårlig selvtillit delux. Hadde ikke ventet å kjenne en slik tiltrekning. Jeg heller imot å bare bite ihop tenna og la det gå, selv om fantasi og kropp er helt på bølgelengde. Men jeg er altså redd. Jeg tør ikke.

Så hvordan tør dere? 

Hilsen håpløs.

Det KAN være verdt en liten kjærlighetssorg :)

Jeg synes du skal ta sjangsen, men ikke mange ganger hvis du føler at det er stor sjangse for sorg. Du får jo ikke lang sorg av noen du har ligget med to ganger, liksom? Mens de to gangene kan glede deg stort å tenke på senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt vennskap kommer ikke av seg selv, så jeg ville nå ikke tatt sjansen på ødelegge et godt vennskap bare for et ligg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trur jeg mulig er litt småbetatt jeg.. Jeg får bare se hvordan dette utvikler seg. 

Men det er godt mulig du har rett @RealWildOne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det KAN være verdt en liten kjærlighetssorg :)

Jeg synes du skal ta sjangsen, men ikke mange ganger hvis du føler at det er stor sjangse for sorg. Du får jo ikke lang sorg av noen du har ligget med to ganger, liksom? Mens de to gangene kan glede deg stort å tenke på senere.

:bond: 

Hehe ja jeg får ha det i minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RealWildOne
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trur jeg mulig er litt småbetatt jeg.. Jeg får bare se hvordan dette utvikler seg. 

Men det er godt mulig du har rett @RealWildOne 

Er spennende da, når man opplever seksuelle spenninger med noen, om det er med en venn, fremmed eller noen man har innledet mer med. Ønsker meg slik spenning i hverdagen her også, men helst ikke med ei venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nita skrev:

Et godt vennskap kommer ikke av seg selv, så jeg ville nå ikke tatt sjansen på ødelegge et godt vennskap bare for et ligg :kose:

Jeg er enig med det. Hittil har jeg dessverre opplevd at andre menn sier vi er venner, men etterhvert viser det seg at de er interessert allikevel. Og de gangene har jeg bare ønsket vennskap. Ikke følt en bit med tiltrekning, så er litt usikker på hvordan beholde kun vennskap når noen menn faller allikevel.

Han er søt så jeg er redd jeg kommer til å brenne meg uansett her. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...