AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #21 Del Skrevet 26. november 2016 Jeg synes du bør avtale ett møte med politiet og fortelle dem alt du vet! Selv om du TROR at denne 'vennen' din ikke har tilgang til å begå overgrep, så kan du ikke være sikker på at vedkommende ikke sitter hjemme og bestiller overgrep hjemme fra Filipinene. 'Vennen' din kan finne seg nye ofre på en to tre. Anonymkode: aa9a2...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2016 #22 Del Skrevet 26. november 2016 En barndomskamerat av meg voldtok en strippet sammen med svogeren sin i utdrikkingslaget til en annen kamerat av oss, jeg kan ikke ha noe med den kameraten å gjøre mer. Blir kvalm når jeg ser ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #23 Del Skrevet 26. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har genuine mistanker om at denne personen har begått overgrep så tips/meld fra til politiet. Fylleprat og drittsekk oppførsel gjor ikke noen til overgriper selv om personen usympatisk. Ville vært forsiktig med hvem jeg delte mine mistanker med fordi man kan risikere å ødelegge livet til en uskyldig person. Anonymkode: eb6aa...db9 Det er da opp til rettsapparatet å avgjøre om han er skyldig eller ikke. Synes du at det er bedre å la være å si i fra, slik at du risikerer å bidra til at han eventuelt begår flere overgrep?! Anonymkode: 44f88...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #24 Del Skrevet 26. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da opp til rettsapparatet å avgjøre om han er skyldig eller ikke. Synes du at det er bedre å la være å si i fra, slik at du risikerer å bidra til at han eventuelt begår flere overgrep?! Anonymkode: 44f88...94f Jeg skriver at hvis vedkommende har mistanker så meld fra til politiet, men slike mistanker er ikke noe man bør dele med gud og hver mann. Det skjønner du sikkert. Anonymkode: eb6aa...db9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #25 Del Skrevet 26. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver at hvis vedkommende har mistanker så meld fra til politiet, men slike mistanker er ikke noe man bør dele med gud og hver mann. Det skjønner du sikkert. Anonymkode: eb6aa...db9 Takk for ditt oppklarende svar. Jeg skjønte ikke at du mente dette med ditt forrige innlegg. Jeg er selvfølgelig enig i det som du skriver i det jeg siterer her. Anonymkode: 44f88...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #26 Del Skrevet 26. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for ditt oppklarende svar. Jeg skjønte ikke at du mente dette med ditt forrige innlegg. Jeg er selvfølgelig enig i det som du skriver i det jeg siterer her. Anonymkode: 44f88...94f Mulig jeg var upresis. Beklager hvis jeg ble krass i svaret, men da var vi egentlig enige! Anonymkode: eb6aa...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #27 Del Skrevet 26. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig jeg var upresis. Beklager hvis jeg ble krass i svaret, men da var vi egentlig enige! Anonymkode: eb6aa...db9 Alt i orden! Beklager at jeg misforsto og at mitt innlegg var krasst. Det er fint at vi er enige Anonymkode: 44f88...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #28 Del Skrevet 26. november 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at dette ikke er lett for dere å svare på eller forstå uten detaljer, men la meg betrygge dere på at den jeg mistenker ble utsatt overhodet ikke har noe kontakt med vedkommende i dag. Og at mange instanser har vært inne i bildet allerede, så evtuelt fornærmedes hensyn er ivaretatt. (ja, politiet blant annet) Jeg har trodd vedkommende har vært uskyldig fram til nå, har aldri hatt grunn til å tro noe annet, da fornærmede har slitt litt psykisk i flere år og jugd om (andre) ting tidligere. Derfor har jeg på en måte bare sett det som utslag av eventuelt fornærmedes psykiske sykdom.. Ville ikke vært første gang fornærmede finner på ting for å få penger.. Men nå har jeg altså virkelig begynt å lure på om det kan være noe i det, og derfor spør jeg dere hvordan jeg skal forholde meg til personen... Som jeg har skrevet, så har personen ikke innrømmet noe som helst, og hevdet sin uskyld hele veien, det var bare en måte han formulerte seg på i fylla som jeg fikk en kjempeekkel følelse av, og som virkelig har fått meg til å stusse.. "Kan denne personen virkelig være en overgriper?" "kan det være sant det NN sier?" Det er virkelig vanskelig å forklare uten å måtte legge ut flere detaljer, så jeg skjønner godt at dette virker søkt for dere og at dere har problemer med å se dillemmaet mitt... For det ville jo vært helt forferdelig hvis jeg slenger mine mistanker/beskyldninger ut og personen viser seg å være helt uskyldig? Straffeansvaret/beviser lar jeg være opp til politiet, jeg vil vite hvordan jeg skal forholde meg overfor personen, som jeg inntil 2 uker siden altså ikke trodde noe galt om, kun hadde trodd var utsatt for en slags pengeutpressing av en psykisk ustabil person.. TS Anonymkode: af415...f70 Det er ingen korrelasjon mellom psykisk ustabil person og løgner. Tvertimot, ofte. Folk med mindre sil/sperrer i hodet, lyger mindre, på godt og vondt. Anonymkode: 4c3d8...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #29 Del Skrevet 26. november 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har genuine mistanker om at denne personen har begått overgrep så tips/meld fra til politiet. Fylleprat og drittsekk oppførsel gjor ikke noen til overgriper selv om personen usympatisk. Ville vært forsiktig med hvem jeg delte mine mistanker med fordi man kan risikere å ødelegge livet til en uskyldig person. Anonymkode: eb6aa...db9 Takk, det er nettopp det som er poenget mitt! Jeg har ingen genuine mistanker, kun en skikkelig ekkel magefølelse pga fylleprat og er derfor livredd for å ødelegge for personen! Politiet har allerede etterforskning, og jeg regner med at de finner ut beviser/ikke beviser... Jeg har overhodet ingen beviser (det eneste måtte være om samtalen ble avlyttet, også kan politiet tolke hva som ble sagt, selvom det var i fylla)... Derfor spurte jeg her hvordan folk ville forholdt seg, men blir isteden hetset... Men takk til deg som skrev det jeg siterer her... Virker som det er umulig for folk å forstå at overgripere kan være hyggelige normale folk... TS Anonymkode: af415...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #30 Del Skrevet 26. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, det er nettopp det som er poenget mitt! Jeg har ingen genuine mistanker, kun en skikkelig ekkel magefølelse pga fylleprat og er derfor livredd for å ødelegge for personen! Politiet har allerede etterforskning, og jeg regner med at de finner ut beviser/ikke beviser... Jeg har overhodet ingen beviser (det eneste måtte være om samtalen ble avlyttet, også kan politiet tolke hva som ble sagt, selvom det var i fylla)... Derfor spurte jeg her hvordan folk ville forholdt seg, men blir isteden hetset... Men takk til deg som skrev det jeg siterer her... Virker som det er umulig for folk å forstå at overgripere kan være hyggelige normale folk... TS Anonymkode: af415...f70 Du leste ikke dette innlegget fra den som du siterer? 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver at hvis vedkommende har mistanker så meld fra til politiet, men slike mistanker er ikke noe man bør dele med gud og hver mann. Det skjønner du sikkert. Anonymkode: eb6aa...db9 Anonymkode: 44f88...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #31 Del Skrevet 26. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som det er umulig for folk å forstå at overgripere kan være hyggelige normale folk... TS Anonymkode: af415...f70 Hva mener du med dette? Anonymkode: 44f88...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #32 Del Skrevet 26. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, det er nettopp det som er poenget mitt! Jeg har ingen genuine mistanker, kun en skikkelig ekkel magefølelse pga fylleprat og er derfor livredd for å ødelegge for personen! Politiet har allerede etterforskning, og jeg regner med at de finner ut beviser/ikke beviser... Jeg har overhodet ingen beviser (det eneste måtte være om samtalen ble avlyttet, også kan politiet tolke hva som ble sagt, selvom det var i fylla)... Derfor spurte jeg her hvordan folk ville forholdt seg, men blir isteden hetset... Men takk til deg som skrev det jeg siterer her... Virker som det er umulig for folk å forstå at overgripere kan være hyggelige normale folk... TS Anonymkode: af415...f70 `Kan du fortelle det som du vet om denne mannen til Politiet, og kan du la det være opp til rettsapparatet å avgjøre om det som du vet, holder som bevis? Anonymkode: 44f88...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 26. november 2016 #33 Del Skrevet 26. november 2016 Hei TS. Jeg synes du virker feig. Du vil ikke konfrontere vennen din med fyllarør han kom med i en nattlig telefonsamtale. Hva er grunnen til det? I min verden støtter man sine venner. Hvis han har kommet med uttalelser som gir såpass ubehag som du beskriver, tar du saken opp med sin venn. For det første er din venn i kjempetrøbbel - det er god nok grunn til å snakke med han. For det andre bør du få klarhet i hva han mente den natten. Det er helt fair å si at man går med en dårlig magefølelse og plages med dette. Han kommer ikke med noen konkrete opplysninger som vedrører saken. Derfor synes jeg det blir helt absurd å kontakte politiet og klage på en dårlig magefølelse. I hvert fall før du har tatt en god prat med vennen din. Jeg ville svart deg annerledes hvis fornærmede i saken var et barn. Slik jeg forstår er dette en sak som er under etterforskning der din venn er den mistenkte (eller kanskje siktet) Fornærmede i saken er en voksen person med en psykiatrisk diagnose som tidligere har rettet uriktige beskyldninger mot andre. Du nevner også økonomiske motiv. Saken innbefatter ikke bruk av vold, trusler eller makt. Du anser ikke at han er en fare for sine omgivelser. Har jeg oppfattet saken riktig, TS? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #34 Del Skrevet 26. november 2016 1 time siden, Mons skrev: Hei TS. Jeg synes du virker feig. Du vil ikke konfrontere vennen din med fyllarør han kom med i en nattlig telefonsamtale. Hva er grunnen til det? I min verden støtter man sine venner. Hvis han har kommet med uttalelser som gir såpass ubehag som du beskriver, tar du saken opp med sin venn. For det første er din venn i kjempetrøbbel - det er god nok grunn til å snakke med han. For det andre bør du få klarhet i hva han mente den natten. Det er helt fair å si at man går med en dårlig magefølelse og plages med dette. Han kommer ikke med noen konkrete opplysninger som vedrører saken. Derfor synes jeg det blir helt absurd å kontakte politiet og klage på en dårlig magefølelse. I hvert fall før du har tatt en god prat med vennen din. Jeg ville svart deg annerledes hvis fornærmede i saken var et barn. Slik jeg forstår er dette en sak som er under etterforskning der din venn er den mistenkte (eller kanskje siktet) Fornærmede i saken er en voksen person med en psykiatrisk diagnose som tidligere har rettet uriktige beskyldninger mot andre. Du nevner også økonomiske motiv. Saken innbefatter ikke bruk av vold, trusler eller makt. Du anser ikke at han er en fare for sine omgivelser. Har jeg oppfattet saken riktig, TS? Takk, du har oppfattet riktig Godt mulig jeg er feig (inntil videre, men det får jeg bare være...) Jeg vil ikke konfrontere han fordi han er såpass langt nede pga denne saken, og at han føler han ikke har noen igjen.. Hadde jeg hatt mer å gå på enn en dum formulering i fylla og ekkel magefølelse hadde jeg selvsagt konfrontert han, men jeg spurte flere ganger når det ble kjent om han hadde gjort det, og han har bedyret sin uskyld.. Jeg har som sagt ikke hatt grunn til å tro noe annet før denne samtalen kom... Men etter denne samtalen begynte jeg jo å analysere alt i ett nytt lys, og det er jo enkelte ting før som jeg kanskje burde reagert på, men sånn er det jo alltid, man ser ting i etterpåklokskapens lys.. Jeg vil på en måte ikke legge mer stein til byrden hans hvis han faktisk er uskyldig, og derfor spurte jeg her om noen har vært borti lignende, og hvordan man skal forholde seg til den det gjelder, om det er noen måter å finne ut av/lure ut av vedkommende om han faktisk har gjort det.. Det er det jeg trenger hjelp til.. Får jeg mer å gå på etterhvert, eller beviser på at han har gjort noe (f.eks skriver/innrømmer det i en melding) er det selvsagt at jeg vil gå til politiet med det! Mulig jeg har vært dårlig på å forklare meg når jeg ser hvordan responser som har kommet på dette innlegget, jeg angrer faktisk på at jeg skreiv det... Ville bare ha noen råd i en kinkig situasjon... Saken er anmeldt, men noe mer enn det vet jeg ikke, det har gått noen uker, så den ligger vel på en eller annen pult og venter til noen har tid til den.... TS Anonymkode: af415...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #35 Del Skrevet 26. november 2016 Du er bra naiv om du tror han kommer til å glippe flere ganger for jeg vedder på at han husker det. Anonymkode: 81072...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 27. november 2016 #36 Del Skrevet 27. november 2016 Hei TS. Du ønsker ikke å konfrontere vennen din med uttalelsene han kom med. Du tenker på hans vanskelige situasjon. Samtidig ber du om tips til hvordan du kan lure ut av han informasjon. Da i den hensikt å gå til politiet med opplysninger hvis de sammenfaller med det han er anmeldt for. Jeg skjønner ikke logikken din. Som sagt, i min verden støtter man sine venner. Er du en mann (som jeg først antok) eller er du en kvinne? Jeg spør fordi jeg lurer på om du har en skjult agenda med denne tråden. Det er min magefølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå