Gå til innhold

Har en venninne av deg en kjæreste som du ikke liker og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg har en kjæreste som jeg ikke liker.  Han er en skikkelig tørrfisk. Han er alltid så seriøs og eier ikke humor. Tar seg selv veldig høytidlig hele tiden. Kan ikke skjønne at man kan ha det gøy med han :P På fest sitter han enten helt taus eller skal snakke om politikk.  Han er veldig vanskelig å komme inn på egentlig. 

En annen ting som irriterer meg er at han er fryktelig dømmende. Jeg sa jeg og typen var på strippeklubb da vi var i London. Det mente han var æsj og ekkelt. Han dømmer alle muslimer og homofile. Han kan ikke forstå seg på folk som drar frivillig til Syden. Det skulle han aldri gjøre og noe så kjedelig. Etter jeg sa jeg skulle til Syden på nyåret. 

Har en venninne av deg en kjæreste som du ikke liker eller kommer overens med? 

Anonymkode: 3c289...b7c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er også en skikkelig tørrfisk. Eier ikke sosiale antenner, og spammer ned sosiale medier flere ganger i uka med høytidelige kjærlighetserklæringer, teite bilder med tekst (typ "god helg" og en eller annen tegning av stor dame med hengepupper til knærne og en mann som "sier noe morsomt" ved siden av) og kleine selfies/treningsbilder. Hvilke voksne menn legger ut storslåtte kjærlighetserklæringer på facebook til dama når hun bokstavlig talt sitter rett ved siden av han i sofaen? Hva prøver du å bevise? Kan han ikke heller bare si det til henne, i stedet for å sitte med nesa i telefonen for å legge det ut på nett? Vi snakker tusen hjerter, store bokstaver og skikkelig fjortisopplegg. Alt må dokumenteres. Dessuten blir han fort sjalu og klikker for ingenting. Blir flau på hans og venninna mi sine vegne, tror ikke noen av vennene hennes liker denne mannen, og ingen klarer å skjønne hva hun ser i han. 

Føler meg fæl som tenker sånn om ei god venninne, men jeg takler bare ikke denne mannen. 

Anonymkode: fccd4...b67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er også en skikkelig tørrfisk. Eier ikke sosiale antenner, og spammer ned sosiale medier flere ganger i uka med høytidelige kjærlighetserklæringer, teite bilder med tekst (typ "god helg" og en eller annen tegning av stor dame med hengepupper til knærne og en mann som "sier noe morsomt" ved siden av) og kleine selfies/treningsbilder. Hvilke voksne menn legger ut storslåtte kjærlighetserklæringer på facebook til dama når hun bokstavlig talt sitter rett ved siden av han i sofaen? Hva prøver du å bevise? Kan han ikke heller bare si det til henne, i stedet for å sitte med nesa i telefonen for å legge det ut på nett? Vi snakker tusen hjerter, store bokstaver og skikkelig fjortisopplegg. Alt må dokumenteres. Dessuten blir han fort sjalu og klikker for ingenting. Blir flau på hans og venninna mi sine vegne, tror ikke noen av vennene hennes liker denne mannen, og ingen klarer å skjønne hva hun ser i han. 

Føler meg fæl som tenker sånn om ei god venninne, men jeg takler bare ikke denne mannen. 

Anonymkode: fccd4...b67

Det er jo ikke venninnen deres sin skyld dette. Har dere tatt det opp med henne? Han høres jo ekstremt umoden ut, men jeg syntes dere mobber han litt nå. Er dere ikke litt enig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nå, men en venninne var sammen med en jeg ikke likte. Hun fikk ikke lov til noe. Hun kunne hvert fall bare glemme å drikke uten han. Hun kunne ikke en gang hjem til venninner å drikke med de. Selv om de ikke skulle på byen. Men noen ganger fikk hun lov, men så ombestemte gan seg. Vi skulle ut å spise middag og samme dag avlyser hun for hun fikk ikke lov likevel :roll:  Utrolig slitsomt når du har en venninne som ikke får lov til noe av sin strenge kjæreste.

Husker en gang hun faktisk fikk lov til å hjem til meg og drikke. Fyren ringte konstant, for å sjekke hva hun gjorde og det var gutter der. Så var han "tilfeldigvis" ute å kjørte i området. Sa han kunne komme hente henne. Da skulle han inn i stua mi hor å se om der ikke var gutter der.

Flere som var glade da det ble slutt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LeilaS skrev:

Ikke nå, men en venninne var sammen med en jeg ikke likte. Hun fikk ikke lov til noe. Hun kunne hvert fall bare glemme å drikke uten han. Hun kunne ikke en gang hjem til venninner å drikke med de. Selv om de ikke skulle på byen. Men noen ganger fikk hun lov, men så ombestemte gan seg. Vi skulle ut å spise middag og samme dag avlyser hun for hun fikk ikke lov likevel :roll:  Utrolig slitsomt når du har en venninne som ikke får lov til noe av sin strenge kjæreste.

Husker en gang hun faktisk fikk lov til å hjem til meg og drikke. Fyren ringte konstant, for å sjekke hva hun gjorde og det var gutter der. Så var han "tilfeldigvis" ute å kjørte i området. Sa han kunne komme hente henne. Da skulle han inn i stua mi hor å se om der ikke var gutter der.

Det kan jeg tro. Så kjedelig for henne å være sammen med en som satte slike regler for henne og venninnene. Disse guttene, eller mannfolka dere presenterer er kanskje litt i overkant kontrollerende, men siden de alle har gjort det slutt med hverandre så har dere vel muligheten til å gjøre litt mer ting? :P
Det høres virkelig helt grusomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Det kan jeg tro. Så kjedelig for henne å være sammen med en som satte slike regler for henne og venninnene. Disse guttene, eller mannfolka dere presenterer er kanskje litt i overkant kontrollerende, men siden de alle har gjort det slutt med hverandre så har dere vel muligheten til å gjøre litt mer ting? :P
Det høres virkelig helt grusomt ut.

Ja, det var ikke noe gøy. Ikke alltid man vil møte venninner med kjæresten på slep :rolleyes: Veldig kjedelig da vi hadde lagt planer og hun plutselig ikke fikk lov likevel. Jeg fikk jo vondt av henne. Heldigvis tok hun til fornuft og dumpa han. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LeilaS skrev:

Oi, skulle til å skrive akkurat dette, men om min venninne! Han krevde å laste ned en app som gjorde at han kunne tracke henne via gps på mobilen, og satt og følgte med hvor hun gikk når vi venninnene var ute på middag. Han sendte paniske meldinger og ringte henne da vi ikke gikk mot tbanen, men mot bussen i stedet... Krevde å vite hvor hun var på vei. :sprettoy:
Dette er bare toppen av kransekaka, det var mye i samme gate.

Er så glad det ble slutt, for hennes skyld.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strawberry Fields skrev:

Oi, skulle til å skrive akkurat dette, men om min venninne! Han krevde å laste ned en app som gjorde at han kunne tracke henne via gps på mobilen, og satt og følgte med hvor hun gikk når vi venninnene var ute på middag. Han sendte paniske meldinger og ringte henne da vi ikke gikk mot tbanen, men mot bussen i stedet... Krevde å vite hvor hun var på vei. :sprettoy:

Herrejesus, dette er jo helt vilt! Hva med å heller stole på sin partner? Jeg hadde aldri gått med på noe sånt. Da hadde jeg heller gått fra han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strawberry Fields skrev:

Siden han har gjort dette - sa du ikke i fra til venninnen din da? Eller visste venninnen din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en venninne direkte. Men søsteren min har en samboer som har vært utro mot henne flere ganger, har sinneproblemer, osv. I tillegg er han alltid sur, snakker ikke i det hele tatt, sier bare "mhm" når man snakker til han. Jeg er ikke alene om å mislike den mannen - han er så negativ og sur. Og ikke minst respektløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en jeg ikke likte. Ble på en måte bare tvunget inn i det, og han behandlet meg ikke bra i det hele tatt. Han hadde et godt grep rundt meg psykisk. Han hatet/gjorde narr av absolutt alle som ikke var som han (en harry drittsekk som veldig få egentlig likte) Jeg har en del homofile venner, både jenter og gutter, og de fikk jeg konstant høre masse fælt om.. Ikke fikk jeg være med veninnene mine, og ikke fikk jeg dra på fest hvor han ikke var. Vennene hans var 30+ og jeg på 19 synes det ikke var noe særlig å være blandt dem.. Glad jeg kom ut av det.

Anonymkode: e0493...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten til venninna mi er et jævla dophue... Han må være det slummeste mennesket jeg har sett.

Venninna mi skulle dra på uveksling i USA i ett år, men dro ikke pga. han. Han gidder aldri være med venninna mi i offentlighet. Han kan sitte og game og være med venner, men orker ingenting med venninna mi. Når de krangler spør han om de kan slutte å krangle og ha sex i steden... Virker som om alt han vil ha fra henne er sex og ikke noe annet. Han risikerte å bli anmeldt i sommer, og har ingen planer for fremtiden, mens venninna mi har store ambisjoner. Han har 2 i snitt fra vgs. og forventer å bli med venninna mi til USA etter vgs. Med hvilke penger vet jeg ikke, men jeg vet at om han ikke kan dra til USA så drar ikke venninna mi heller.

Vi har alle gjenntatte ganger sagt han ikke er bra for henne, men altså forelskelse gjør mennesker blinde og så t ikke sant

Anonymkode: ec4b5...dd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Siden han har gjort dette - sa du ikke i fra til venninnen din da? Eller visste venninnen din om dette?

Ja, hun måtte godkjenne at appen ble installert på mobilen hennes. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen lar seg styre sånn av partneren. Men nå ble det for mye for henne også, i lengden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine venninner som har en fyr jeg har likt i det lange løp egentlig, men det er ikke jeg som bor sammen med disse mennene, ergo jeg holder min kjeft og er hyggelige til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det hende at personligheten ikke er issuet, men at et ekstremt forbruk av stoff er grunnen til at man reagerte litt på det du selv beskriver? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Ingen av mine venninner som har en fyr jeg har likt i det lange løp egentlig, men det er ikke jeg som bor sammen med disse mennene, ergo jeg holder min kjeft og er hyggelige til dem. 

He he he... er du eksen du da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LeilaS skrev:

Heldigvis slutt nå, men forholdet deres var som dette. Pluss at jeg alltid fikk skylden for alt hun gjorde. Alltid! Uansett! 

Vi var i praksis som studenter, der hun var på et sted et stykke unna så hun var der i ukene, og kom hjem i helgene. En helg hun kom hjem spurte hun meg om jeg ble med henne på fest. Selvfølgelig ble jeg det, og festen endte i nach hos en annen venninne. Vi lå over der begge to. Hele kvelden og natten sendte kjæresten hennes meldinger. Hun skrev hvor hun var og at hun kom til han dagen etter. De bodde ikke sammen. Kl 4 var han utenfor hos venninnen vår. Hun fikk streng beskjed om å være med ham hjem. Selvfølgelig var det jeg som bestemte at hun skulle på fest, og jeg som bestemte at vi skulle til en annen venninne på nach. Hun fikk forbud mot å treffe meg.

Alle venninnene var lettet da det endelig ble slutt. Bare så synd hun rakk å få 2 barn med ham først. Barna er herlige altså, men hun må ha et forhold til han resten av livet da... Han er like kontrollerende nå også. Skal vite alt hun gjør og er vanskelig å samarbeide med.

Anonymkode: 00dce...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...