Gå til innhold

Natt i oslo alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått tilbud om jobb på en bar jeg lenge har ønsket å jobbe hos i Oslo. Jeg bor i akershus, og det går ikke tog eller buss om natten (og jeg er naturligvis på jobb frem til 03.00 ca.). Hva er alternativene mine da? Må jeg virkelig enten flytte til oslo, betale for taxi, eller tilbringe natten alene i byen en mørk fredagskveld?

Spørsmålet er da, finnes det noen alternatvier til å få seg hjem? Hvordan kan jeg bli kjent med noen i byen som jeg kan crashe hos når det trengs? Hvor finner jeg svært billige løsninger på overnatting (ikke hotell etc).

Anonymkode: 24b50...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykkel eller bil. Å gå gatelangs i Oslo om natta frarådes. 

Anonymkode: 43b5c...43c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe eller få lånt deg en bil? Å satse på å få haike eller krasje hos noen hver gang du jobber virker ikke som en varig plan i lengden. Heller ikke å traske rundt gatelangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp fått tilbud om jobb på en bar jeg lenge har ønsket å jobbe hos i Oslo. Jeg bor i akershus, og det går ikke tog eller buss om natten (og jeg er naturligvis på jobb frem til 03.00 ca.). Hva er alternativene mine da? Må jeg virkelig enten flytte til oslo, betale for taxi, eller tilbringe natten alene i byen en mørk fredagskveld?

Spørsmålet er da, finnes det noen alternatvier til å få seg hjem? Hvordan kan jeg bli kjent med noen i byen som jeg kan crashe hos når det trengs? Hvor finner jeg svært billige løsninger på overnatting (ikke hotell etc).

Hvis dere er åpent til 0330, så skal det vaskes og ryddes og da er klokka kanskje 0430. Oslo S åpner 0345, så du kan jo henge der hvis du vil. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men de første togene/bussene pleier å gå i sekstia? Anbefaler, så klart, å flytte til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo s åpner 03.45 så du får campe på en benk der frem til det første toget eller første bussen går hvis det er sånn at du absolutt vil ha den jobben,men ikke ønsker å flytte.

Anonymkode: 45fa8...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...