Gå til innhold

Ønsker bare dyre julegaver

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, burde hatt en maksgrense. Disse ønsker jo dyre ting til seg selv også. Skulle kjøpt et skjerf til vedkommende og fikk høre at "ønsker meg ikke slike billige skjerf." 

Anonymkode: d5250...0f6

:blink:

Vet du, da hadde jeg blitt skikkelig lei meg :(

Jeg bruker tid på å finne ut hva et menneske skal få av meg til jul. Undersøker og sjekker rundt. Bruker rabattkoder og tilbud.

Skulle jeg så bli møtt med den kommentaren når gaven pakkes ut så vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort når jeg hadde kommet hjem igjen.

Anonymkode: 1a8ee...724

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det snart jul igjen og da er må det kjøpes julegaver! Kjøper julegaver med glede til småbarn, men jeg føler ikke at det jeg vil kjøpe er "nok." Har en i familien som sender ønskeliste for barna hvert år og gavene er dyre, ingen av ønskene har en prislapp på under 500-600 NOK. Dette syns jeg blir dyrt ettersom jeg har mange gaver å kjøpe. Er dette helt urimelig?

:P Hvorfor har dere ønskeliste? Bare kjøp noe som du kan anta at de ønsker seg til en passende prislapp:P

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen jeg får barn, kommer jeg aldri til å ønske dyre gaver av andre. Det er tross alt mine barn, det er ikke meningen at andre skal kjøpe det du ikke har råd til. Julegaver er en stor utgift i nov/des, men jeg syns det er hyggelig å glede andre med gaver - og da trenger det ikke å være kostbare gaver. 

Ønskelisten i fjor var:

Snowboard, mobiltelefoner, ipad, mini flatskjerm, vintersko (adidas performance), t-skjorte, et par dvd-er, etc.

Jeg har ikke lyst til å kjøpe enten t-skjorte eller en dvd, så da kjøper jeg noe helt annet, som koster mer enn en t-skjorte, men mindre enn en snowboard. 

Det er vel barna som bestemmer hva som skal stå på deres egen ønskeliste, ikke foreldrene? Jeg skriver opp det sønnen min sier han ønsker seg jeg, sensurerer ikke pga pris. Det er noen ting på listen som er utenfor budsjettet til tanter og onkler, men innenfor den prisklassen jeg vet besteforeldrene pleier å kjøpe i. Tanter og onkler har jo også muligheten til å spleise hvis de ønsker å gi akkurat det. Men det er også en haug med ting fra 20 til 400 kroner, så det bør være nok å velge blant for alle.

Jeg gir bare listen til de som ber om den da, noe annet blir litt rart... Og spesifiserer at han uansett blir glad for alt, for det blir han faktisk. :)

Anonymkode: d18f3...05b

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel barna som bestemmer hva som skal stå på deres egen ønskeliste, ikke foreldrene? Jeg skriver opp det sønnen min sier han ønsker seg jeg, sensurerer ikke pga pris. Det er noen ting på listen som er utenfor budsjettet til tanter og onkler, men innenfor den prisklassen jeg vet besteforeldrene pleier å kjøpe i. Tanter og onkler har jo også muligheten til å spleise hvis de ønsker å gi akkurat det. Men det er også en haug med ting fra 20 til 400 kroner, så det bør være nok å velge blant for alle.

Jeg gir bare listen til de som ber om den da, noe annet blir litt rart... Og spesifiserer at han uansett blir glad for alt, for det blir han faktisk. :)

Anonymkode: d18f3...05b

What she said! 👍🏻😃

Skrevet

Jeg ser på ønskelister som høyst veiledende og uforpliktende. Synes egentlig det er morsommere å finne noe som er overraskende men vedkommende likevel blir glad for. 

Skrevet

Ønskeliste er jo nettopp ønske.. må jo være mye bedre å få ting man har lyst på en hel haug med ræl? Er det over prisklassen- så hør med andre i familien om spleiselag eller eventuelt gi penger så kan de kjøpe selv.

Ting er gjerne billigere også i romjulen og på nyåret.. så her får de kun gavekort + noe småting..

• Liker 1
Skrevet

Det betyr ikke at du MÅ kjøpe disse lekene. Kjøp heller det du har råd til

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det snart jul igjen og da er må det kjøpes julegaver! Kjøper julegaver med glede til småbarn, men jeg føler ikke at det jeg vil kjøpe er "nok." Har en i familien som sender ønskeliste for barna hvert år og gavene er dyre, ingen av ønskene har en prislapp på under 500-600 NOK. Dette syns jeg blir dyrt ettersom jeg har mange gaver å kjøpe. Er dette helt urimelig?

Hos oss er det noen som har god råd og noen dårlig råd,og dette må vi ta hensyn til.

Vi søsken har blitt enig om at vi kjøper gaver som ikke er dyrere en 200 kr til voksne og kanskje litt mer til barna. Vi voksne har som regel det vi trenge,så bedre å gi litt ekstra til barna.

Skrevet

Spesifiserte ønskelister til voksne, eller ønskelister på vegne av barna (ikke barnas ønskelister) levert uoppfordret fra voksne er veldig rart synes. Kjenner noen som gir ut dette, og de vil gjerne ha fra oss også.

Vi kjøper jo gave til dem, men det blir jo mer som en handleliste med gavepapir, og jeg skjønner ikke helt greia. Føles som tvungen pengebytting i desember. 

Anonymkode: e6b32...511

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesifiserte ønskelister til voksne, eller ønskelister på vegne av barna (ikke barnas ønskelister) levert uoppfordret fra voksne er veldig rart synes. Kjenner noen som gir ut dette, og de vil gjerne ha fra oss også.

Vi kjøper jo gave til dem, men det blir jo mer som en handleliste med gavepapir, og jeg skjønner ikke helt greia. Føles som tvungen pengebytting i desember. 

Anonymkode: e6b32...511

Enig. Jeg liker ikke jula; min mann får bestillingsliste fra onkelungene sine, komplett med leketøykatalog og sidenummer. Så krysser slekta av etterhvert som de kjøper noe på lista.

Anonymkode: 5a16c...3d8

Skrevet

Hvis noen kommer med dyre ønskelister, så kjøper jeg noe som ikke står på listen. Som er billigere. Jeg driter ikke penger. Det er lov å komme med ønsker, men ikke forvent å få det. 

Skrevet

En ønskeliste er jo kun ønsker, ikke krav. Hvis det bare er altfor dyre ting der, er man jo på ingen måte forpliktet til å kjøpe det. Se på det mer som en pekepinn, og finn noe rimeligere i samme kategori, kanskje? :)

Skrevet

Ungene mine har skrevet ønskeliste til julenissen. Pokeballer og playstation :D De får ingenting på listen hvis ingen oppdriver noen pokeballer, men de blir nok like fornøyd i år som i fjor med både billige og dyre gaver som giverne har funnet på helt selv. Her velger folk selv hva de vil gi, og hvor mye de ønsker å bruke (mange har jo en haug de skal gi til, mens han ene onkelen har en tendens til å gå amokk med julehandelen :D). Og de som ikke har peiling spør gjerne oss foreldre til råds. Da blir det gjerne klær :D Men de blir nå glad for det også!

Hvis noen hadde kommet med en sånn dyr ønskeliste, og jeg visste at alt annet ville resultert i en grinete unge, så hadde jeg nok gitt et gavekort på et greit beløp. Eller et par strikkesokker hvis jeg hadde følt for å være skikkelig slem (men så eg jeg ganske snill, da, så jeg hadde nok gått for gavekort).

Anonymkode: 0b4f4...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...