Gå til innhold

Mente at venn hadde et syndrom?

fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er som regel veldig åpenbart.

Anonymkode: 8551a...803

Ok. :) Takk for forklaringene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun har et syndrom og vil snakke om det, så tar hun det vel opp i samtale selv. Ingen ønsker å bare være sin diagnose, eller at alt man gjør må forklares med sykdom eller funksjonshemning. Spiller det egentlig noen rolle? Ta henne for den hun er. :) Syndrom eller ikke. Skjønner at du blir veldig nysgjerrig, men det er faktisk en privatsak og det kan være greit å huske på. Du kan vel google diagnosen hvis du vil vite mer, men du vet du jo ikke om hun faktisk har den engang...

Anonymkode: 2aa21...25f

Les: Det er ikke jeg som påpeker dette igjen og igjen.
Det er noen andre som har påpekt dette om henne. Jeg har ingen interesse av å "peke på" dette når det ikke er en big deal i utgangspunktet. Jeg skjønner veldig godt at (og har tenkt til å fortsette å skjønne) at hun klarer å forklare seg selv, og det er jo bra - men allikevel må man vel få lov til å ha en mening og si det som er sant: "Det der stemmer ikke - ikke herfra i allefall", eller slik det ble fremstilt. :) 

Nei - altså, andre har forklart masse om dette før, så nysgjerrigheten har i såfall gått over. Man bare lo litt, og det må man få lov til uten at man mobber dysfunskjonelle situasjoner eller mennesker. Nei, hvis det ikke syntes så, men flere mente at jo, det syntes veldig godt. Man ser det på øyner, måten de går på, hvordan de formulerer seg og hva de sier om andre mennesker generelt sett.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

Noen fikk høre at en i vennekretsen deres hadde et syndrom som gjorde at de var tilbakestående.
Hvordan ville dere forholdt dere til en venn som hadde et slags "syndrom" som det ble påstått?

Også skjønner jeg rett og slett ikke hvordan noen kan vite at det er tilfellet at noen har et syndrom hvis det ikke syntes på personen?

Hva slags syndrom tenker du på? Aspergers?

Dette er et svært sjeldent syndrom, men de som har det er langt fra tilbakestående.

Min første tanke hadde nok vært at det mest sannsynlig var spekulasjoner og at en fjær kanskje hadde blitt til fem høns når det sladres ( at særheter eller upassende kommentarer legges tydeligere merke til enn før, overdrives og hektes på denne motediagnosen)

Anonymkode: b3b4a...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Mulig du har rett. Prader willis syndrom? Kjent med dette? Nei, jeg vet ikke om det er sant, det er ikke jeg som påsto dette. :klo: 

Siden dette er et så pass ukjent syndrom (men som innebærer lett utviklingshemming som du sier), så hadde jeg nok kanskje tenkt at det forelå en diagnose og ikke bare var sladder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden dette er et så pass ukjent syndrom (men som innebærer lett utviklingshemming som du sier), så hadde jeg nok kanskje tenkt at det forelå en diagnose og ikke bare var sladder.

Jeg er enig med han eller hun og deg i akkurat det. Ingen her er leger, så å lage diagnoser på folk blir litt for dumt, men skulle han eller hun sagt det selv så ville man forholdt seg til det og tatt det ut i fra det. Hvis det ikke er tilfellet så ser jeg virkelig ikke poenget med å holde på sånn og heller feie for sin egen dør. Det er merkelig hvordan samfunnet har blitt - i gamle dager så var de som var rampete ADHD-barn de fikk medisiner og jo, noen av de er sikkert ADHD-barn, men på langt nær alle. Hvorfor skal alt ha en tittel? Kan ikke ting bare være litt som de er?

Det er jo det som er bra - å ha litt mangfold uten at det skal ha enda en tittel. Så kjedelig for de som ikke har disse syndromene da. :sarkasme: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...