Gå til innhold

Støttegruppe for single?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjære dere.

Etter år med avvisning og utnytting i relasjoner til menn, er jeg nå så nedkjørt emosjonelt at jeg er nødt til å finne en annen måte å leve livet mitt på.

Jeg må finne en måte å endre tenkemåten min slik at jeg kan være lykkelig som singel. 

Finnes det noen støttegrupper for single der ute? Eller kanskje nettsider der man kan få hjelp og råd til å se det positive ved singeltilværelsen og livet for øvrig?

Anonymkode: 4266c...af4

Endret av lillesky
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke som jeg vet om, men å være singel er som å være i et forhold, bare med deg selv.

Du tenker kun på deg selv(hovedsaklig) og du gjør ting DU liker, spiser osv.

• Liker 2
Skrevet

Ikke hørt om sånne grupper, men kanskje du har single venninner du kan snakke med? Hvis ikke kanskje en psykolog kan være til hjelp hvis du sliter mye.

Anonymkode: 9366a...9b0

Skrevet

Hei TS, vil si meg enig i innleggene over, men jeg har noen egne tanker også.

Ønsker du en støttegruppe med andre single kvinner, og fokus på å finne "det gode livet" som singel kvinne? Noe som er forskjellig fra livet som singel mann.

Eller ønsker du en støttegruppe med single kvinner, og fokus på å finne en partner?

Eller en støttegruppe med både menn og kvinner, og fokus på å finne en partner?

Skrevet
17 minutter siden, Tsunade skrev:

Hei TS, vil si meg enig i innleggene over, men jeg har noen egne tanker også.

Ønsker du en støttegruppe med andre single kvinner, og fokus på å finne "det gode livet" som singel kvinne? Noe som er forskjellig fra livet som singel mann.

Eller ønsker du en støttegruppe med single kvinner, og fokus på å finne en partner?

Eller en støttegruppe med både menn og kvinner, og fokus på å finne en partner?

Hei!
jeg ønsker å finne det første der, altså en støttegruppe med andre single kvinner, med fokus på "det gode livet" som singel. Egentlig trenger det jo ikke bare være kvinner i gruppa, det kan jo være at noen menn har det på samme måte :)  

Takk for svar!

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hørt om sånne grupper, men kanskje du har single venninner du kan snakke med? Hvis ikke kanskje en psykolog kan være til hjelp hvis du sliter mye.

Anonymkode: 9366a...9b0

Takk for svar!

TS

Skrevet
59 minutter siden, Ardenus skrev:

Ikke som jeg vet om, men å være singel er som å være i et forhold, bare med deg selv.

Du tenker kun på deg selv(hovedsaklig) og du gjør ting DU liker, spiser osv.

Takk for svar!
TS

Skrevet

Vet ikke. Men jeg vil bli med deg dit. Rimelig desillusjonert. Menn er liksom enten egoistiske kyniske drittsekker som fortrinnsvis  vil kjøre en egotripp og bruke damer som underholdning de kan gjøre som de lyster med når de føler for det, til de dør.  Ellers er de ekle "onkler" som harver over 20 åringer til de ramler om.

Anonymkode: aec88...238

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Men jeg vil bli med deg dit. Rimelig desillusjonert. Menn er liksom enten egoistiske kyniske drittsekker som fortrinnsvis  vil kjøre en egotripp og bruke damer som underholdning de kan gjøre som de lyster med når de føler for det, til de dør.  Ellers er de ekle "onkler" som harver over 20 åringer til de ramler om.

Anonymkode: aec88...238

Hei, TS her.
Ja, det er dette inntrykket jeg også sitter igjen med. Selvsagt kan det være at jeg bare har vært uheldig og møtt slike menn, eller kanskje er det mennene som blir slik i relasjonen til meg. Kanskje det er jeg som er for naiv og ettergivende, slik at de forvandler seg til "monstre" når de er med meg, men er ordentlige menn i relasjoner til kvinner som er flinkere til å stå opp for seg selv.
Jeg er så sliten av å hele tiden skulle granske meg selv, for å finne ut av hvordan jeg kan være riktig dame for en mann. Jeg prøver å være feminin, blid, ikke snakke om triste ting eller problemene mine, ikke presse han inn i noe forhold til meg, prøve å ikke skremme han bort. Men jeg ender alltid opp med å komme til kort. Jeg har levd et liv med avvisning og utytting.
Håper vi finner en støttegruppe en dag. Jeg håper at jeg finner en måte å leve livet som singel på. Men nå føler jeg meg bare lost, ensom og fremmedgjort. Hører ikke til noe sted.
En stor klem fra en desillusjonert og skuffet dame til en annen ;)

• Liker 4
Skrevet

Etter lengre du er singel etter særere blir du --> tilslutt vil du foretrekke singellivet pga høye krav. Om du vil ha en støttegruppe er det vel sikkert noe på facebook. Det er egentlig den sykt krevende prosessen med å komme i et forhold som skremmer meg fra å lete etter en kjæreste gang på gang.

Skrevet
1 time siden, Lee Jones skrev:

Etter lengre du er singel etter særere blir du --> tilslutt vil du foretrekke singellivet pga høye krav. Om du vil ha en støttegruppe er det vel sikkert noe på facebook. Det er egentlig den sykt krevende prosessen med å komme i et forhold som skremmer meg fra å lete etter en kjæreste gang på gang.

Hva er det som gjør prosessen krevende?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det på samme måte og er gjerne med i en sånn "støttegruppe". Jeg må også finne en annen mening med livet mitt ettersom det ikke blir slik jeg hadde ønsket og syns det hadde vært godt å få snakket med andre i samme båt.

Gjest Jacklost
Skrevet (endret)
På ‎24‎.‎11‎.‎2016 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Kjære dere.

Etter år med avvisning og utnytting i relasjoner til menn, er jeg nå så nedkjørt emosjonelt at jeg er nødt til å finne en annen måte å leve livet mitt på.

Jeg må finne en måte å endre tenkemåten min slik at jeg kan være lykkelig som singel. 

Finnes det noen støttegrupper for single der ute? Eller kanskje nettsider der man kan få hjelp og råd til å se det positive ved singeltilværelsen og livet for øvrig?

Skjønner hvordan du har det, har selv aldri fått noe interesse av damer og har kommet til å akseptere at jeg kommer til å bli singel ganske lenge. Ikke kjekt /:

Endret av lillesky
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør prosessen krevende?

Som mann er det ganske mye jobb. Du skal ta initiativ og sjekke, men på rett måte. Du må si de rette tingene, ikke for tidlig, ikke for sent, du må ha en sensuell undertone ellers havner du i vennefella. Og dette er bare begynnelsen. Så kommer viktigheten av å prestere i senga, være gentlemann, fortsette å ta initiativ, skrive tekstmelding hver dag. 

Endret av Lee Jones
  • Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Jacklost XVI av KG skrev:

Skjønner hvordan du har det, har selv aldri fått noe interesse av damer og har kommet til å akseptere at jeg kommer til å bli singel ganske lenge. Ikke kjekt /:

Det er bare å gjøre det beste ut av det alene. Skaffe hobbyer, store livsprosjekter alene eller med venner. Starte bedrift, Jordseiling, reiser, "Lars Monsen tur"

Gjest Jacklost
Skrevet
1 minutt siden, Lee Jones skrev:

Det er bare å gjøre det beste ut av det alene. Skaffe hobbyer, store livsprosjekter alene eller med venner. Starte bedrift, Jordseiling, reiser, "Lars Monsen tur"

Har sosial angst 😬

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
jeg ønsker å finne det første der, altså en støttegruppe med andre single kvinner, med fokus på "det gode livet" som singel. Egentlig trenger det jo ikke bare være kvinner i gruppa, det kan jo være at noen menn har det på samme måte :) 

Uattraktiv mann her som også gjerne skulle kommet over en slik støttegruppe. Men da må gruppa ha fokus på det gode livet som singel altså. Var med i en incelgruppe en periode, men der var fokuset bare på å "kurere" incel sånn at det gode livet kunne følge i kjølvannet. Jeg har ingen tro på at jeg kan få meg en partner og er ikke spesielt hypp på å lese i det uendelige de samme gamle irrelevante rådene om hvordan man skal te seg for å innsigre seg hos det annet kjønn.

Anonymkode: abae9...911

Skrevet
1 time siden, Jacklost XVI av KG skrev:

Har sosial angst 😬

Finnes store engelskspråklige forumer for personer med sosial angst. Der er det sikkert grupper man kan prate med om det å ikke få seg kjæreste. Ikke at man trenger å være evig singel bare fordi man har sosial angst, men selvsagt mye vanskeligere å få seg kjæreste.

Anonymkode: 06540...baa

• Liker 1
Skrevet

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Takk for svar!

Kanskje du heller bare burde få  en ny hobby, nye venner, reise, osv? Du må jo selv finne ut hva som gir deg glede i livet. En gruppe som kun handler om at det er fint å være singel tror jeg gir fint lite. Ser også for meg at en slik gruppe fort kan handle mer om å fortelle seg selv at man ikke trenger en partner enn å faktisk leve et bra liv. 

• Liker 2
Skrevet

En støttegruppe for single høres ut som en god ide.  Har selv alltid vært singel fordi jeg har vanket i et kvinnemiljø og har vært veldig sjenert for menn jeg finner tiltrekkende. Og fordi jeg har vært så redd for å bli avvist og ikke være god nok så har jeg gitt opp før jeg noen gang har begynt...men jeg må likevel innrømme at jeg noen ganger kjenner på tristheten med det å være singel og barnløs så det å ha hatt andre å snakke med om slike ting hadde vært veldig fint. :) 

Anonymkode: 43924...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...