Gå til innhold

Latvia v.s. Litauen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva likte dere best?

Fordeler og ulemper?

Erfaring fra disse landene??

Vi planlegger en tur til et av disse landene neste sommer og i den forbindelse ønkser jeg tips og opplevelser fra din tur?

Vi er 3gutter som skal på tur.

og nei det er ingen sextur som mange tror.....

siden vi er gift alle 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært en del i begge landene. Anbefaler Litauen.

Jeg var på språkkurs på universitetet der en tid, og fikk mange flotte opplevelser. Hvis man bor i Vilnius, og har den byen som base, kan man (om man er litt hendt og åpen for å utforske) lett komme seg til andre severdige steder i landet. En liten time unna er Trakai, gammelt slott omringet av sjøer hvor man kan leie båter, billig øl overalt, markeder, kjør ut til Neringa som er en lang øystripe utenfor kysten, let etter rav, ta hydrofoilbåten tilbake til innlandet som følger elva som skiller Litauen fra kaliningrad (da har du russisk territorie på høyre side og Litauen på venstre side av elva).

På grunn av at Vilnius er en universitetsby er det mange oppegående folk der og mye bra uteliv.

Maten er fantastisk, men det er den rett nok i Latvia også. Det jeg husker spesielt fra Latvia (i Riga) var at det ikke fantes dusj eller do på hotellet (!!) og at hotellgjestene måtte gå på McDonalds rett over gata for å gjøre sitt fornødne. men dette var bare mulig frem til kl. 23:00, da McDonalds stengte....

Jeg gleder meg til neste gang jeg skal til Vilnius! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...