AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 For snart 3 uker siden, mistet jeg mannen min og dattra mi mistet faren sin. Siden den dagen har hun trent noe voldsomt og nøye med hva hun spiser. Hun begynner å bli ganske trent i kroppen men også tynn.. Er det noe grunn for meg og beskymre? Anonymkode: f3ebf...b55
wintergirl Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Ja det har du grunn til. Kan være at hun trener mye for å tenke på noe annet også. Men ta en liten prat henne om det. Si det på en pen måte at du syns hun trener så mye og at hun begynner å bli litt "for" tynn. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Spiseforstyrrelser, kaloritrening, overtrening er som regel en måte å prøve å unnslippe vonde følelser på. Det er omtrent det samme som selvskading, alkoholisme osv. Virker som om datteren din har begynt å utvikle den type tendenser i et forsøk på å døyve smerten. Dette handler ikke om kropp og utseende i det hele tatt. Det er en veldig utbredt misforståelse, det er ikke det spiseforstyrrelser handler om. Datteren din trenger noen å snakke med, da det virker som om hun sliter med tapet og holder på å bli selvdestruktiv Anonymkode: 3b3ce...80d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Aldri kommenter utseende til noen som sliter med mat forresten. Når du sier de er for tynne eller ser bedre ut når de har flere kilo, så fører dette til at de blir enda mer destruktive. Det er ikke gode kommentarer å gi Anonymkode: 3b3ce...80d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 Søk hjelp fort. Datteren din takler følelsene med å få kontroll på kalorier. Det lukter spiseforstyrrelse lang vei. Anonymkode: 87e22...be0
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #6 Skrevet 24. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For snart 3 uker siden, mistet jeg mannen min og dattra mi mistet faren sin. Siden den dagen har hun trent noe voldsomt og nøye med hva hun spiser. Hun begynner å bli ganske trent i kroppen men også tynn.. Er det noe grunn for meg og beskymre? Anonymkode: f3ebf...b55 Hun sliter ikke med kroppspress, hun er i sorg. Snakk med henne om sorgen, ikke mas om kropp.. Anonymkode: d096a...3d3
Gjest Epiphany Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 (endret) Mange utvikler spiseforstyrrelser når de opplever vonde ting. For de fleste handler det ikke om kroppspress, men om kontroll. Kontrollen de får ved å trene så og så mye, telle alle kaloriene og bestemme hva som er trygt/utrygt å spise. Ville definitivt tatt dette opp med henne, rolig og forsiktig. Gjerne søk opp hva som er greit å si til spiseforstyrret ungdom, selv om hun ikke nødvendigvis er det. Vet at man aldri skal kommentere kroppen. "Du ser bra ut", "Du har blitt litt tynn", "Du ser frisk ut" - slike ting burde man ikke si. Legger til at det kanskje kan være lurt å be fastlegen om henvisning til BUPA. Ungdommer takler som regel sorg på en annen måte enn voksne, så kanskje det kan være godt for henne å få noen å snakke med? Passe på at hun ikke tyr til selvdestruktiv oppførsel (som overtrening, f.eks) for å håndtere sorgen. Endret 24. november 2016 av Epiphany
TheGirlWhoWaited Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 Dette er et fargesignal du MÅ ta på alvor. Dette har ikke noe som helst med kroppen å gjøre, men hennes måte å takle psykiske utfordringer på. Hun har opplevd noe traumatisk, og tar kontroll på det kun kan ta kontroll over. Skaff henne hjelp til å bearbeide sorgen, fort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå