Gå til innhold

Eldre damer drikker portvin?

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 24.11.2016 den 14.49, DreamOn skrev:

Har jobbet med eldre i 12 år og ingen av de drikker verken portvin eller har kamfer i veska.  Er nok en myte.  De er glade i smågodt , potetgull og drikker vin og bayleys. 

Vet du hva en myte er? 

Portvin, kamferdrops, fyrstekake og Kongen av Danmark er tradisjonelt forbundet med eldre mennesker, derfor vitser man med det i sånne "gamle damer"-tråder. Da jeg var barn, hadde alle gamle damer kamferdrops og Kongen av Danmark i veska, og det var stas å få et sukkertøy, selv om man ikke likte det, egentlig. Så nei, ingen myte, men noe eldre mennesker likte før i tiden. Nå liker nok gamle mennesker helt andre ting, så om 20 år, kan man bytte ut portvin med Bailyes. 

Anonymkode: 13ca3...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjæresten fikk tydeligvis med seg at jeg ville ha portvin, for i dag kom han hjem med en liten flaske til meg! :) Nå blir det kos i helga! :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Noen av dere portvinsdrikkere som kan anbefale en skikkelig god en? :jepp: 

Skrevet

Vi har min manns tidligere nanny boende i et hus her på gården. Hun er opprinnelig engelsk og er en gammel tradisjonell frøken. Hun er 92 år nå og hver kveld, nøyaktig kl 19, sitter hun i godstolen og drikker et glass portvin og en Anton Berg sjokolade. 

Koselig rutine :) .

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Vi har min manns tidligere nanny boende i et hus her på gården. Hun er opprinnelig engelsk og er en gammel tradisjonell frøken. Hun er 92 år nå og hver kveld, nøyaktig kl 19, sitter hun i godstolen og drikker et glass portvin og en Anton Berg sjokolade. 

Koselig rutine :) .

:jepp: :rodmer:  

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte meg noen fine glass til jul (på nett) men bommet på størrelsen. Jeg trodde det var litt store drikkeglass men de var skikkelig små og søte, omtrent som en mellomting mellom drikkeglass og shotglass. Perfekt til portvin! :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar og for alt det koselige som dere deler :hjerte:

Hilsen Ts

Anonymkode: 04a62...98c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...