Gå til innhold

Hva mener du om verden?

kkristin

Hvilket forhold har du til vår moderne verdens kultur?  

1. 1. Hvilket forhold har du til vår moderne verdens kultur?

• truende, det skjer så mye skummelt
      4
    • truende, alt går så fort
      2
    • spennende, jeg er heldig jeg får leve i denne tiden
      6
    • spennede, men jeg liker ikke den vestlige undertrykkelsern av u-land
      13
    • truende, jeg liker ikke den vestlige undertrykkelsen av u-land
      5
    • jeg tenker ikke særlig over verden utenom det som angår meg.
      2
    • jeg skammer meg over å tilhøre den vestlige kulturen.
      1
    • jg er stolt over den vestlige verden.
      3

Anbefalte innlegg

Helt enig! USA har vært og er den største trusselen verden har kjent på lenge, i hverfall siden den kalde krigen..

Synes også at det er å fo gammeldags med de hvite bussene for å se på hva tyskerne gjorde under krigen, ta med ungdommene til resten av Øst-Europa, Afghanistan osv så får de se hva USA har gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Den største trusselen mot vår sikkerhet er oss selv, da våre politikere. Det er enkelt å kritisere Usa, å se de virkelig overgrep som foregår i verden blir liksom for vanskelig. Rart hvor korttenkte enkelte er, Usa er vår alliert, hvem skal vi regne med uten Usa? Russland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du stemmer vel frp og du vallhalla? isåfall kan du bare mene hva du vil ;) (noen mennesker henger mer med enn andre.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

:-)

Nationalismen

Sverigedemokraterna är ett demokratiskt, nationalistiskt parti. Nationalism innebär en strävan efter ett tryggt och stabilt samhälle, där medborgarna känner samhörighet med varandra, genom en gemensam kultur och religion, ett gemensamt språk och en gemensam historisk bakgrund. Vi vill skapa nationell samhörighet och en känsla hos svenskarna av att "känna sig hemma". Vi sätter Sverige och den nationella solidariteten i centrum.

Som nationalister menar vi att varje folk har rätt till autonomi och till överlevnad som folk. Alla människor har lika värde. Det är dock viktigt att påpeka att detta inte kan betyda att alla har rätt att göra som de vill. En människa måste alltid ta hänsyn till andras intressen. Detta betyder bland annat att svenskarna har rätt att säga stopp: Vi kan och vill inte ta emot alla som vill bosätta sig i Sverige. Om gränserna stod öppna skulle livskvaliteten för svenskarna och deras överlevnad som folk hotas.

Det finns inget exempel på ett mångkulturellt samhälle som fungerar. Själva uttrycket mångkulturellt samhälle är omöjligt. Mångkultur innebär ingen kultur. Det måste alltid finnas en kultur som är statsbärande eller ledande inom ett land eller område. Genom att motsätta oss ett mångkulturellt samhälle försvarar vi den svenska kulturen och ökar chanserna för Sverige att genomgå en fredlig och demokratisk utveckling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hitler hadde samme filosofi. (bare at alle ikke talte så mye alikevel.......) har du sett hvordan amerikanske offiserer og mange soldater forholder seg til irakerne? rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jepp det er jeg sikker på at mange av de gjør. Tross alt en del tusen der nede, men hvor mange respekterer Irakerne og hjelper dem å bygge landet, eller driter du i slike nyheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Dessuten er nasjonalsosialismen vesentlig forskjellig. For det første inngår rasetenkning i den ideologien, for det andre er den totalitær og ikke demokratisk. To helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du stemmer vel frp og du vallhalla? isåfall kan du bare mene hva du vil ;)    (noen mennesker henger mer med enn andre.....)

Godt å vite at man legger hvilket politiske partier man stemmer for til grunne for debatter, uansett emne. Det vitner om utrolig god debattskikk og seriøsitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
Synes den vestlige verden beveger seg sinnsykt fort i feil retning... huet først inn i religionsbaserte verdier og holdninger' date=' "de gode kristne" mot de "vantro muslimene" og hele den pakka. [/quote']

Religion er livsfarlig, sånn er det bare... Jeg skriver under på at USA er verdens farligste terroriststat for tiden. Bush sin hovedsaklige grunn til å angripe Irak var "some unfinished business" etter sin far! (Og ikke så dumt med olje heller) Hva som får USA/Bush til å tro at de kan heve seg over alle verdens lover og gjøre som det passer dem (Nei, VI vil ikke være med i domstolen i Haag, det gynner jo ikke OSS, vi vil ikke ha VÅRE soldater dømt der)... Don´t get me started...

Om vet du litt om Sverigedemokraterna så støtter du dem ikke... Jeg sier det bare igjen jeg, don´t get me started...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dessuten er nasjonalsosialismen vesentlig forskjellig. For det første inngår rasetenkning i den ideologien' date=' for det andre er den totalitær og ikke demokratisk. To helt forskjellige ting.[/quote']

Demkratisk for hvem? De utvalgte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Nei jeg vil for all del ikke "get you started"' date=' svada ser jeg nok av.[/quote']

I SD-K, formoder jeg (eller i partiprogrammet til SD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg skriver under på at USA er verdens farligste terroriststat for tiden. Bush sin hovedsaklige grunn til å angripe Irak var "some unfinished business" etter sin far!

Jeg fatter ikke at noen kan tro det der, er du seriøs eller skrev du en parodi på gærne venstrevidde? Sorry om du virkelig mener det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...