Gå til innhold

Hva mener du om verden?

kkristin

Hvilket forhold har du til vår moderne verdens kultur?  

1. 1. Hvilket forhold har du til vår moderne verdens kultur?

• truende, det skjer så mye skummelt
      4
    • truende, alt går så fort
      2
    • spennende, jeg er heldig jeg får leve i denne tiden
      6
    • spennede, men jeg liker ikke den vestlige undertrykkelsern av u-land
      13
    • truende, jeg liker ikke den vestlige undertrykkelsen av u-land
      5
    • jeg tenker ikke særlig over verden utenom det som angår meg.
      2
    • jeg skammer meg over å tilhøre den vestlige kulturen.
      1
    • jg er stolt over den vestlige verden.
      3

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Ja det er helt klart, men da bør dere skrive navnet på den og den presidenten dere sikter til i denne tråden, og ikke "USA"-ditt og datt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig mer intr. i å høre anti-USA gjengen sine saklige argumenter istedet for "USA er ondskapen" og "USA kommer til å ødelegge verden" o.l "argumenter".. Blir litt lettere å diskutere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett farenheit 911 av Michael Moore? Hva hadde egentlig USA nede i Irak å gjøre når det egentlig er Bin Laden og ikke sunni og shia han var ute etter men en saudiarabisk mann og hans terror nettverk. Jeg blir skremt av verden når jeg ser at penger og makt styrer alt. Ingenting annet betyr noe. De som sitter på toppene og skal styre verden er BARE mennesker. Desverre virker enkelte av de som programerte aper i tilegg...HJELP! Og terror hva er det. Får en følelse av å ha sett en hvit terrorist nettopp og han heter George W. Bush. Er han verre en Bin Laden? Ikkje for det Irakiske folk iallefall! Det var temmelig speisa å se amerikanske soldater føre krig til kuul am. musikk. Akkuratt som i et treningstudio der musikken får meg og til å nyte og yte max, bare den passer inn liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fakta i Fahrneheit er hårreisende ja, men glem ikke at den er laget ev en mann som kun er ute etter å sverte bush og hans politikk. Dette er en rein propagandafilm, og en meget bra sådan! Det er utvilsomt mye fakta som kommer frem, men det er også mye spekulasjoner som fremstilles som fakta. Når en ser en sånn film og vil samtidig forholde seg objektiv lønner det seg å ha tunga rett i munnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er egentlig mer intr. i å høre anti-USA gjengen sine saklige argumenter istedet for "USA er ondskapen" og "USA kommer til å ødelegge verden" o.l "argumenter".. Blir litt lettere å diskutere da..

Prater du om den hemmelige anti-amerikanske liga, allah leve, HALAL, eller om den gale anti-usa gjengen i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

De brukte musikk i Fallujah også. De spiller hard rock høyt hele tiden som psykisk terror mot de utenlandske anti demokratiske kreftene de kjemper mot og som inspirasjon til de amerikanske troppene, genialt. Og Sol, hva er så forferdelig med at Saddam er borte? Unner du ikke Irakerne et fritt demokrati som vi har? Kan lønne seg å se at det ikke bare er "insurgents" og anti demokratiske krefter i Irak. De har faktisk lyst til å få dette til. Meik al-Moor er flink til å lage propaganda, han ville gjort Goebbels stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prater du om den hemmelige anti-amerikanske liga, allah leve, HALAL, eller om den gale anti-usa gjengen i denne tråden?

Du kan jo selv gjette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begge deler er ikke-eksisterende, er det intet å gjette på.

Ikke-eksisterende mener du?

usa vil redde oss? usa er jo den største trusselen vi har. usa provoserer jo terrorister til å angripe hele den vestlige verden. usa vil redde oss på hvilken måte sier du?

hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at jeg skreiv noen plass at jeg ikke er glad for at Saddam er borte. For det er jeg altså. Unner alle Irakere fritt demokrati. Men Bush gikk ikke til krig mot Irak for terrors skyld. Amrikanere er der nede akkuratt nå kun av egne interesser: olje og gass. Der det er elendighet står det som regel penger på spill og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Du er kanskje klar over hvor mye krigen har kostet? Selvsagt er det viktig å få en stabil handelspartner, det er positivt, men et mer langsiktig mål er eksportering av demokrati for et mer stabilt og rolig midtøsten. Jeg synes dette er god taktikk for å sikre vestlige interesser og sikkerhet samtidig som det er positivt at Irakere får oppleve frihet og demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg valgte 'jeg tenker ikke særlig over verden utenom det som angår meg.'

Og det tror jeg faktisk gjelder for folk flest.

Jeg tenker i alle fall ikke så mye på det som ikke angår meg. Men hva jeg føler angår meg er jo også en diskusjon. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er kanskje klar over hvor mye krigen har kostet? Selvsagt er det viktig å få en stabil handelspartner' date=' det er positivt, men et mer langsiktig mål er eksportering av demokrati for et mer stabilt og rolig midtøsten. Jeg synes dette er god taktikk for å sikre vestlige interesser og sikkerhet samtidig som det er positivt at Irakere får oppleve frihet og demokrati.[/quote'] valhalla. du vet at krigen i irak handlet/handler om amerikanske økonomiske interesser? såpass har du fått med deg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..aner ikke hva som sviver rundt i Bush sitt hode men jeg synes ikke det ser ut til at han har evnen til å tenke langsiktig. Synes heller ikke det blei vist demokrati i USA ved forige valg. Det var vel derfor de hadde advokater plassert ved hvert valglokal for å sikre demokratiet denne gangen. Desverre hadde Bushen sikra seg bibelbeltet denne gangen men nå går han fra valgløftene sine så det ryker etter. Slik alle politikere med respekt for seg selv gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Valhalla

Akkurat når det gjelder Irak er det langsiktig som gjelder, her er det heller du som ikke klarer å tenke langsiktig men kommer med latterligheter som "de dro dit bare for oljen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de enorme utgiftene til krigen fra amerikansk side avfeier du? Det er en alt for enkel forklaring du kommer med.
du er naiv du. det var jo ikke planlagt at det skulle dra slik ut. det er etter krigen såkalt var over, utgiftene begynte å vokse til det store.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er naiv du. det var jo ikke planlagt at det skulle dra slik ut. det er etter krigen såkalt var over' date=' utgiftene begynte å vokse til det store.[/quote']

Som Kerry sa: Det er ikke bare om å gjøre og vinne krigen, man skal kunne håndtere seieren også... eller noe i den dur... husker ikke ordrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...