Gå til innhold

Hva mener du om verden?

kkristin

Hvilket forhold har du til vår moderne verdens kultur?  

1. 1. Hvilket forhold har du til vår moderne verdens kultur?

• truende, det skjer så mye skummelt
      4
    • truende, alt går så fort
      2
    • spennende, jeg er heldig jeg får leve i denne tiden
      6
    • spennede, men jeg liker ikke den vestlige undertrykkelsern av u-land
      13
    • truende, jeg liker ikke den vestlige undertrykkelsen av u-land
      5
    • jeg tenker ikke særlig over verden utenom det som angår meg.
      2
    • jeg skammer meg over å tilhøre den vestlige kulturen.
      1
    • jg er stolt over den vestlige verden.
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Spennende' date=' men jeg liker ikke den destruktive måten u-land styrer seg selv på, savnet jeg.[/quote'] og da mener du feks?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sierra Leone, Nigeria, Liberia osv. Landens styrer byttes jo bare ut av destruktive krefter som vil tjene egne penger. Heldigvis er vi ikke lenger så naive her i nord at vi forer dem med penger ("penger fra Norge? Nææi, det har vi ikke sett. De tok han forrige med seg").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Synes den vestlige verden beveger seg sinnsykt fort i feil retning... huet først inn i religionsbaserte verdier og holdninger, "de gode kristne" mot de "vantro muslimene" og hele den pakka.

Utrolig skremmende, fordi jeg sitter her og tenker: Har vi ikke blitt fora opp på at muslimene er så skumle fordi de legger religion til grunn for menneskeforfølgelse, krigføring og undertrykkelse generelt? Nå gjør jo USA akkurat det samme - er du mørkhudet og lar skjegget gro eller bruker burka, da er du terrorist og må fjernes som en vorte fra det gode kristne samfunns rompe. Alle som ikke er overordentlig kristne er vantro og upatriotiske, for ikke å snakke om landssvikere og terroristsympatisører.

Det skremmer meg at på hver sin side av verden sitter det menn med makt til å sprenge oss alle i fillebiter og bare venter på en mulighet til å blåse motparten til himmels - med Guds velsignelse. Blås i om våre egne dør i samma slengen, de kommer jo til himmelen siden de slåss for Guds sak mot de slemme vantro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Den vestlige sivilisasjon og våre verdier har blitt truet av totalitære ideologier ved flere anledninger. Facisme, Nazisme, Kommunisme og nå en religion som står i klar motsetning til våre verdier. Vi ser nedover i Europa hvordan det multikulturelle prosjekt begynner å rakne. Europa vil igjen stå i brann, men i god Chamberlain tradisjon lukker politikerne øyne og ører. Til og med de europeiske folk har blitt hjernevasket til å tro på dette prosjektet med god hjelp av media. Vi beveger oss mot en farlig tid det har du rett i, men det er Usa som kan redde oss, Europa vil være irrelevant og et vepsebol av konflikter. En liten forsmak kunne sees nå sist i Nederland der kun et mord førte til en oppblomstring av konflikter og vold. Politikerne lager hastelover for å gjøre et forsøk på å stå imot. Europa er på vei ut av dvalen og hvis vi ikke handler raskt vil dette ende svært stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usa vil redde oss? usa er jo den største trusselen vi har. usa provoserer jo terrorister til å angripe hele den vestlige verden. usa vil redde oss på hvilken måte sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
usa vil redde oss? usa er jo den største trusselen vi har. usa provoserer jo terrorister til å angripe hele den vestlige verden. usa vil redde oss på hvilken måte sier du?

Marshall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Vel sånn som Europa oppfører seg nå skal man ikke se bort i fra at de lar oss slite med vårt eget uføre. Det er bare å innse at Europa blir mer og mer irrelevant i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel sånn som Europa oppfører seg nå skal man ikke se bort i fra at de lar oss slite med vårt eget uføre. Det er bare å innse at Europa blir mer og mer irrelevant i verden.
usa er landet i verden med høyest gjeld,(mye av den er forresten til europa, helt usansynlig mye penger) De arabiske landene med olje, blir mer og mer usa-fientlige, noe som fører til at oljen usa er avhengig av blir utilgjengelig. det er vel mer usa som lar oss slite med deres uføre....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Jeg tenkte bare å nevne Marshall-hjelpen :) Fort gjort å glemme at Europa trolig ikke hadde vært så ba som idag hadde det ikke vært for den hjelpen. Vi er flinke til å kritisere USA, men det hender at de faktisk treffer blink...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...