Gå til innhold

Hvor lenge er man sammen før sex-livet blir kjedelig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrig-Anna

Hei,

jeg har vært sammen med en gutt i syv år og han klager på at vi ikke har sex ofte nok.

Grunnen til dette er nok at jeg ikke syns sex er så fordelig spennende lenger. I begynnelsen kunne vi ha sex flere ganger til dagen og de første par årene hadde vi sex minst 1 gang daglig.

Nå tenker jeg som regel bare på at jeg må på badet og vaske meg før jeg legger meg, og det gidder jeg ikke...Så det blir svært sjelden sex.

jeg er ikke særlig sjenert heller, så jeg er ikke redd for å prøve nye ting, på den annen side så vet jeg akkurat hva som må til for at jeg skal komme, så når vi en sjelden gang har sex blir det på samme måte som det alltid blir.

Noen med de samme problemene som vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Herregud, ikke rart at sexlivet deres er kjedelig med den innstillingen du har. Må på badet og vaske seg først?! Hadde kasta deg på dør om du var dama mi. Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med dama i ca 10 år nå og kan vel si at sexlivet begynnte å dabbe av etter ca 4 år.....desverre. Vurderer å gjøre det slutt pga av et altfor dårlig sexliv.........orker ikke å leve som en munk når man er i et forhold. Det siste året har vi kanskje hatt sex 5 ggr og hvis det først blir noe så er det alltid samme opplegg, jeg har kommet med mange forslag til nye steder/stillinger/sexy klær.....osv - men ingenting nytter, hun har rett og slett ikke interesse for sex :veldigsur:

Vi er nok et klassik eksempel på MMA

Sexlivet gjennom et parforhold kan forkortes til MMA. I starten er det Morgen Middag Aften. Senere blir det Mars Mai August. Og til sist Muligens Midt i April.

Har opplev dette med to damer nå, tok vel ca 4 år med begge........er sikkert meg det er noe galt med :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hele forholdet blir en rutine så blir jo også sex-livet kjedelig.

Kanskje finne på noe romantisk sammen som jo da lett kan lede til sex.

Er man like fokusert på å holde seg attraktiv som før?

Gir man partneren like mye oppmerksomhet som før?

Men man kan jo kanskje ikke forvente at sexlivet er like spennende heller da etter noen år - men man må jobbe aktivt for det selv. Ting rundt selve forholdet er jo nevnt - man kan finne på sexleker - kle seg litt utfordrende - tilby massasje - tappe i et varmt bad med masse oljer i .

Man bør vel gå litt i seg selv om man er god nok partner og evnt. begynne med å forbedre seg selv så kanskje partneren kommer på glid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vindelspev
Har du vurdert å prøve noe så gammeldags og enkelt som kommunikasjon?

:Nikke:

Sexlivet må jobbes med og prioriteres, som alle andre ting i et forhold. Først og fremst må dere snakke sammen!

For å bryte ut av rutiner, kan det være greit å prøve nye stillinger etc, selv om man egentlig bare ønsker å gjøre det samme gamle fordi det er "greit nok". Ta initiativ til sex litt oftere, selv om lysten ikke er på topp. Lysten vil følge etter når mer hyppig og spennende sex kommer inn i bildet:)

Man trenger ikke ha sex fem ganger om dagen for at det skal være "bra nok", bare så mye at man føler at dette er ok for en selv og partneren. Har dere sex 1 gang i mnd og føler at noe er feil, så ta tak i det!

Det er viktig å være litt bevisst og jobbe jevnt med sexlivet, det blir bare tyngre og tyngre å endre rutiner når de har fått grodd seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ERtter 10 år med et variert sexliv må jeg si at det ikke lenger er så lett å finne på nye stillinger og steder å ha sex. Har man funnet sine favoritter blir det jo lett rutine, uansett hvor villig man er til å prøve andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snart vært sammen i 20 år og vi har aldri hatt et mere heftig og hyppig sexliv. Vi lever ut fantasiene våre sammen. Sender hverandre "grove" SMS og så gjør vi det vi det når vi møtes. Jeg er mye ute og reiser og da hisser vi hverandre opp pr tlf eller SMS. For to uker siden fikk hun melding om å møte meg nybarbert og med skjørt/stayups (truseløs under kåpa) og overleverte meg fjernkontrollen til "egget" når jeg kysset henne i ankomsthallen. Hun kjørte meg deretter til en mørk uskjenert parkeringsplass hvor vi elsket lidenskapelig i bilen.

Slike ting gjør det herlig å være gift :kose:

Tror mange par sliter når de har små barn i huset. Våre er nå blitt store at de ikke trenger like stor oppmerksomhet hele tiden. Bare vent, det går fint å ha et flott erotisk samliv, selv etter mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffegjesten

Enig med Goggen. Det har absolutt tatt seg opp når ungene ikke er så mye hjemme lenger. Har til gode opplevelsen fra flyplassen, men ellers begynner det å bli temmelig likt selv etter godt over 20 års samliv. De verste årene var da ungene var fra 10 - 17 år. Var nesten aldri alene da - og var de hjemme la de seg etter oss eller samtidig. Lite privatliv slik, men nå kommer det seg med stormskritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nysgjerrig-Anna

En del av problemet er nok mitt. Skal ikke skylde alt på ham...

På den annen side; når vi først ble kjent med hverandre var et blikk nok til å få meg til å tenne som bare det.

Min samboer tror imidlertid- som gutter flest (?) - at "er du kåt" eller "har du lyst på sex" er forspill nok. Eller den berømte hånden på låret....

En viktig del av forspill for meg er litt klining og kos (jeg trenger alt fra 1-10 minutter med denne behabdlingen for å komme i stemning), men min kjære kan ikke fordra å kline.

Dette har jeg fortalt ham så mange ganger at jeg blir lei av å gjenta meg selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffegjesten

Det hele går jo på kommunikasjon - det nytter lite med "skal vi knullei kveld" her i gården. da blir det ikkeno. Nei litt småprating, god stemning(på ulike plan) kos og klem, sikkert litt kyssing også, så innimellom her kan "hånden på låret" komme - og etterhvert kommer vi oss til sengs.

Hvis din kjære ikke kan fordra å kline - og du ikke kan fordra å "gjøre det" med en gang - ja da må dere snakke om det. Møte på halvveien og jenke dere litt begge to. Ikke alltid du eller omvendt, men begge. Det kan da ikke være så vaneskelig hvis man har gode følelser for hverandre? Og opptakten til sex trenger ikke å bare være klining, gode samtaler, føle tilhørighet og nærhet - det gjør susen ofte hos oss, men da er vi ikke så langt unna litt klining heller da.

Det er ikke til å komme bort i fra at med årene er ikke tenningen som i "gamle dager", men du verden som oss litt opp i årene kan tenne også - og det er deilig det. Bare hør på Goggen og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så uenig i at det er lengden på forholdet som bestemmer hvor spennende sexlivet er!!

Hvordan man er, hvor mye man gidder å jobbe med forholdet og sexlivet, kreativitet og tenning generelt, er vel det som forteller mest!?

Jeg har vært i et forhold som varte 7 mnd...og sexlivet var nesten dødt allerede etter 4 mnd.

Nå har jeg vært sammen med sambo i snart 10 år...og sexen blir bare bedre og bedre.

Vi kjenner hverandres lyster fra A-Å. Vi vet hva den andre vil ha, vi tør å kreve ting fra den andre, vi forteller hverandre hva vi ønsker/ikke ønsker og vi tør å leve ut noen av fantasiene våre sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...