Gå til innhold

karimaritas


goodbye_kitty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest FarDareisMai
2 timer siden, Lapper skrev:

Det er alt dette du skriver som jeg også mener. Men uansett hvordan vi forklarer det så mener hun dette er kritikk

Problemet er at trådens utgangspunkt er veldig dårlig. HI tar opp bloggen og veskene hennes og sier at det blir to much. Da er det åpent for at folk kan hoppe på og si seg enig. Ikke annerledes enn en gjeng med kvinnfolk som begynner å snakke stygt om en som ikke er tilstede, det starter i det små, så baller det på seg. HI tar heller ikke opp en konkret problemstilling, men åpner for latterliggjøring av en person og mange joiner, uten å tenke på at personen også er en bruker, som også kan gå inn og se, og forsvare seg. (mistenker at noen vet dette, og håper på drama, og sitter klare med popkornet) Hvis det er så, så er det en grusom ting å gjøre. Man bruker et annet menneskes følelser til sin egen forlystelse. 

Andre kom inn på dette med lyskvaliteten på bildene hennes. Vel, det er valid kritikk, men med trådens utgangspunkt, så forsvinner denne kritikken inn i all latterliggjøringen. Der skiller @Faile sin kritikk seg ut. Den tar konkrete ting, og kommer med forslag til forbedringer, uten å dømme bloggens innhold eller bloggeren selv. Og Lovelulu tok Failes kritikk fint, da er det opp til henne om hun vil anvende den, eller la være. 

Så, i en tråd med verdens dårligste utgangspunkt, som er full av latterliggjøring, tror du at en person som er sint og såret klarer å se det lille som kanskje er verdt å ta med seg av kritikk? Jeg hadde ikke klart det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er fordi dere har vært veldig ufine mot meg, det har ikke Faile! Jeg tar til meg kritikk når det er ment i beste mening, og ikke for å være ekkel!

Selv gode råd tolker du negativt. Det er velmenede råd som @Faile skrev. Og det er er ikke kritikk. Det er ingen som har vært ekle med deg. Kritikk av bloggen er IKKE personlig ment. Det handler om bloggen din og IKKE om deg som person. 

Når jeg skrev at jeg ikke liker bloggen din fordi at du som 43 år gammel blogger ikke er bevisst på din rolle som voksen bloggrollemodell når du fronter kosmetiske skjønnhetsbehandlinger. Og det på en bloggplattform hvor det florerer av unge og usikre bloggere som åpenlyst forteller at de er misfornøyde med kroppen sin.

Det er ikke kritikk av deg som person. Men hva du kan gjøre for å få bloggen bedre. Og for at du for din egen del kan bli en bedre blogger. 

Jeg reagerer på når folk trekker inn økonomien din og veskekjøpene dine. Det mener jeg er stygt gjort. For det har de ikke noe med. Og heller ikke å si noe negativt over hvordan du har det inn. For da synker diskusjonen ned på et lavt nivå.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Honey Dew skrev:

Nå tror jeg ikke ungdommen lar seg inspirere av oss 40+ bloggerne. Heldigvis for det...

Det er det bevist at de gjør. Og det er har blitt sagt at unger i 10 års alderen går rundt med planer om å spare alle konfirmasjonspengene sine for å ta en kosmetisk behandling i form av å få større pupper, ta silikon og restylane. I det intervjuet ble det sagt at jenta googlet alt hun kom over av bloggere som skrev om teamet. Hun psykologen som ble intervjuet sa at det hjalp ikke om bloggeren var toppblogger. De usikre jentne som går med planer om å utføre slik behandling googler alt av stoff som handler om kosmetiske behandlinger. Og de leser bloggen til Sophie Elise og andre bloggere. Hun psykologen som ble intervjuet sa at det var derfor det var viktig at alle bloggere er bevisst på hva de poster på bloggene sine. For det hjelper ikke om bloggeren er 21 år eller 45 år.

Jo ungdommene som går med planer om å utføre den typen behandling googler alt de kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her: Jeg skrev TO linjer om hva jeg syntes om bloggen, 1) at det var fascinerende mange designvesker og 2) at etter min smak var det litt vel mye av samme merker. Om det er et dårlig utgangspunkt for en diskusjon kan godt være, men jeg kan umulig ta ansvar for hva alle andre velger å skrive. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Faile skrev:

Takk for det. Men det er jo kritikk (beklager at eg er litt kverulant). Så med mindre du meiner noko anna enn meg med ordet kritikk så tar ho ikkje feil.

@Lovelulu Så ikke rart de får passet påskrevet.

Det går an å gi kritikk på en positiv og fin tone.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai
18 minutter siden, goodbye_kitty skrev:

Trådstarter her: Jeg skrev TO linjer om hva jeg syntes om bloggen, 1) at det var fascinerende mange designvesker og 2) at etter min smak var det litt vel mye av samme merker. Om det er et dårlig utgangspunkt for en diskusjon kan godt være, men jeg kan umulig ta ansvar for hva alle andre velger å skrive. 

Nei. Alt ansvar er ikke på HI, men det går an å tenke på konsekvensene. Ikke bare på hva andre vil si, men også på hvordan det vil påvirke den personen som blir omtalt. Jeg kan godt tenke mitt om andres valg og oppførsel, men jeg vil ikke være den som setter igang skogsbrannen, for å si det slik. Det jeg sier på KG skal jeg også kunne si rett opp i ansiktet til den det gjelder. Det som blir sagt i et privat rom blant noen få venner kan kanskje forbli der, hvis de som er involvert klarer å holde kjeft, men dette er KG, her er det en navngitt person som blir snakket om, og alle og enhver kan lese det.

Det er stor forskjell på en tråd som har som utgangspunkt i, ja, la oss si "vår tids forbruk av merkevesker, er det sunt?" eller "plastiske operasjoner blant voksne bloggere, hvilke signaler sender det?" og en tråd som starter med "OMG, har du sett alle disse veskene til Bloggine Bloggeson, er det ikke hysterisk, du?"

Hvilke av disse eksemplene på fiktive tråder skaper mest grobunn for mobbing, tror du? 

Endret av FarDareisMai
Feil. Ryddet opp i oppsettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lambigirl skrev:

Selv gode råd tolker du negativt. Det er velmenede råd som @Faile skrev. Og det er er ikke kritikk. Det er ingen som har vært ekle med deg. Kritikk av bloggen er IKKE personlig ment. Det handler om bloggen din og IKKE om deg som person. 

Når jeg skrev at jeg ikke liker bloggen din fordi at du som 43 år gammel blogger ikke er bevisst på din rolle som voksen bloggrollemodell når du fronter kosmetiske skjønnhetsbehandlinger. Og det på en bloggplattform hvor det florerer av unge og usikre bloggere som åpenlyst forteller at de er misfornøyde med kroppen sin.

Det er ikke kritikk av deg som person. Men hva du kan gjøre for å få bloggen bedre. Og for at du for din egen del kan bli en bedre blogger. 

Jeg reagerer på når folk trekker inn økonomien din og veskekjøpene dine. Det mener jeg er stygt gjort. For det har de ikke noe med. Og heller ikke å si noe negativt over hvordan du har det inn. For da synker diskusjonen ned på et lavt nivå.

 

 

Ja det er helt grei velmenede råd Faile skriver, og det har jeg sagt også. Det er forskjell på positv konstruktiv kritikk og negativ personangrep kritikk, hvis jeg kan kalle det for det.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FarDareisMai skrev:

Det er stor forskjell på en tråd som har som utgangspunkt i, ja, la oss si "vår tids forbruk av merkevesker, er det sunt?" eller "plastiske operasjoner blant voksne bloggere, hvilke signaler sender det?" og en tråd som starter med "OMG, har du sett alle disse veskene til Bloggine Bloggeson, er det ikke hysterisk, du?"

Hvilke av disse eksemplene på fiktive tråder skaper mest grobunn for mobbing, tror du? 

Eh, litt overdrevet av hva jeg skrev kanskje...

Jeg har aldri sagt at hun var gammel eller harry eller at neglene var stygge, det er det andre som har sagt! Jeg har sagt én negativ ting og det er at jeg syns det er mye med all LV og CC over hele huset. 

Det er ganske mange andre tråder om bloggere i dette forumet som er mye mer personangrep enn det jeg skrev vil jeg påstå. Så at jeg skal få skylden for å mobbe det syns jeg er å ta i.

Men skal ta til etterretning at ikke alle er like tykkhudet som meg, og fra nå av bare skrive generelle innlegg om bloggeres påvirkning i samfunnet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lovelulu skrev:

Det er fordi dere har vært veldig ufine mot meg, det har ikke Faile! Jeg tar til meg kritikk når det er ment i beste mening, og ikke for å være ekkel!

Det er noen som synes bildekvaliteten på bloggen er dårlig og du sier også selv at du nok burde hatt ett bedre kamera. Bra bilder er veldig viktig i en blogg.

Men hvorfor ikke kjøpe ett kamera en måned fremfor en ny LV veske"? Finner mange bra kamera på Finn.no. Må ikke kjøpe nytt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lambigirl skrev:

Det er det bevist at de gjør. Og det er har blitt sagt at unger i 10 års alderen går rundt med planer om å spare alle konfirmasjonspengene sine for å ta en kosmetisk behandling i form av å få større pupper, ta silikon og restylane. I det intervjuet ble det sagt at jenta googlet alt hun kom over av bloggere som skrev om teamet. Hun psykologen som ble intervjuet sa at det hjalp ikke om bloggeren var toppblogger. De usikre jentne som går med planer om å utføre slik behandling googler alt av stoff som handler om kosmetiske behandlinger. Og de leser bloggen til Sophie Elise og andre bloggere. Hun psykologen som ble intervjuet sa at det var derfor det var viktig at alle bloggere er bevisst på hva de poster på bloggene sine. For det hjelper ikke om bloggeren er 21 år eller 45 år.

Jo ungdommene som går med planer om å utføre den typen behandling googler alt de kommer over.

Det er jo fordi de ser opp til unge bloggere som opererer seg, slik som SE, IR, Kissie m.fl. Det er ikke vi gamle damene som opererer oss ungdommen ser opptil. Ungdommene ler av oss når vi fikser på utseendet fordi vi forsøker å se unge ut.

Ingen av mine ser opptil oss som er 40+. Det er kun IR og SE det går i, uansett hvor mye vi forsøker å fortelle dem at det disse bloggerne holder på med, ikke er bra og at de kommer til å ødelegge utseendet sitt hvis de opererer seg. Forhåpentligvis forstår ungdommen dette før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lapper skrev:

Det er noen som synes bildekvaliteten på bloggen er dårlig og du sier også selv at du nok burde hatt ett bedre kamera. Bra bilder er veldig viktig i en blogg.

Men hvorfor ikke kjøpe ett kamera en måned fremfor en ny LV veske"? Finner mange bra kamera på Finn.no. Må ikke kjøpe nytt

Det er mange flere bloggere som tar bilder med iPhone. Jeg er fornøyd med bildene som blir tatt med den, for det meste. Jeg syns ikke alltid det er viktig at bildene må være superfine, det er litt om hva innlegget handler om. Er det et innlegg hvor jeg skal vise noe, er bildene viktig. Jeg syns bildene jeg har lagt ut for det meste har god kvalitet, bortsett fra noen pga veldig mørkt rom og tatt uten blits. Men jeg kan bruke blits, så det var selvforskyldt. Har jeg hadde hatt en blogg hvor bildene har vært veldig viktig, som en fotoblogg, ville jeg nok skaffet meg mer proff utstyr.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er mange flere bloggere som tar bilder med iPhone. Jeg er fornøyd med bildene som blir tatt med den, for det meste. Jeg syns ikke alltid det er viktig at bildene må være superfine, det er litt om hva innlegget handler om. Er det et innlegg hvor jeg skal vise noe, er bildene viktig. Jeg syns bildene jeg har lagt ut for det meste har god kvalitet, bortsett fra noen pga veldig mørkt rom og tatt uten blits. Men jeg kan bruke blits, så det var selvforskyldt. Har jeg hadde hatt en blogg hvor bildene har vært veldig viktig, som en fotoblogg, ville jeg nok skaffet meg mer proff utstyr.

 i 80% av innleggene dine så er det jo bildene som er hovedtingen. Hadde ett blogginnlegg vært 50 linjer med skrift hvor du forteller ting og 1 bilde,så er jeg enig i at kamera ikke er viktig.

Men om du mener at innkjøp av ei veske (som du har 29 stk av fra før) er viktigere enn ett kamera for å gjøre bloggen mye bedre,så er dette helt opp til deg. Vi er noen som kun anbefaler hva du kanskje burde gjøre bedre:)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
9 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er mange flere bloggere som tar bilder med iPhone. Jeg er fornøyd med bildene som blir tatt med den, for det meste. Jeg syns ikke alltid det er viktig at bildene må være superfine, det er litt om hva innlegget handler om. Er det et innlegg hvor jeg skal vise noe, er bildene viktig. Jeg syns bildene jeg har lagt ut for det meste har god kvalitet, bortsett fra noen pga veldig mørkt rom og tatt uten blits. Men jeg kan bruke blits, så det var selvforskyldt. Har jeg hadde hatt en blogg hvor bildene har vært veldig viktig, som en fotoblogg, ville jeg nok skaffet meg mer proff utstyr.

BTW, det går fint an å ta bra bilder med iPhone, bor du i en kjellerleilighet? Lyset der ser ut som lyset i min leilighet, bare i din leilighet ser lyset varmere ut. Kanskje utnytte sollyset mer, altså, at du tar bilder hvor sollyset faller på motivet, og at du ikke zoomer mens du fotograferer, da blir motivet mer kornete. Lyset blir oftere dårligere på kveldstid. Prøv dagtid, for jeg mener jeg har sett noen bilder du tok utendørs, og de var helt fine. Kontraster er også fint. F.eks når du tar bilde av en brun LV-veske eller av hundene dine, ha en bakgrunn som ikke er nær opptil fargen. 

Google mobilfotografene, en TV-serie på NRK, der er det mange fine tips. Har brukt de selv på bildene mine og de funket veldig bra. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FarDareisMai skrev:

BTW, det går fint an å ta bra bilder med iPhone, bor du i en kjellerleilighet? Lyset der ser ut som lyset i min leilighet, bare i din leilighet ser lyset varmere ut. Kanskje utnytte sollyset mer, altså, at du tar bilder hvor sollyset faller på motivet, og at du ikke zoomer mens du fotograferer, da blir motivet mer kornete. Lyset blir oftere dårligere på kveldstid. Prøv dagtid, for jeg mener jeg har sett noen bilder du tok utendørs, og de var helt fine. Kontraster er også fint. F.eks når du tar bilde av en brun LV-veske eller av hundene dine, ha en bakgrunn som ikke er nær opptil fargen. 

Google mobilfotografene, en TV-serie på NRK, der er det mange fine tips. Har brukt de selv på bildene mine og de funket veldig bra. 

 

 

 

 

Nei jeg bor i hus ja, og de bildene som ble mørke er tatt på loftstua hvor det er mørkt og tatt på kveldstid. Ja bildene jeg tar ute på dagtid blir veldig bra. Skal prøve det :) Nå har jeg slettet mange innlegg for en stund tilbake, og der var det mange bilder tatt fra ferieturer, og de var bra. Jeg syns for de meste bildene jeg tar av dyrene og andre ting inne blir bra av iphonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Lapper skrev:

 i 80% av innleggene dine så er det jo bildene som er hovedtingen. Hadde ett blogginnlegg vært 50 linjer med skrift hvor du forteller ting og 1 bilde,så er jeg enig i at kamera ikke er viktig.

Men om du mener at innkjøp av ei veske (som du har 29 stk av fra før) er viktigere enn ett kamera for å gjøre bloggen mye bedre,så er dette helt opp til deg. Vi er noen som kun anbefaler hva du kanskje burde gjøre bedre:)

 

Jeg har slettet mange innlegg for en stund tilbake, og før det hadde jeg mange innlegg med mye skrift. Jeg har råd til å kjøpe et kamra fordi om jeg kjøper en veske samtidig, det er ikke det. Men jeg syns iphonen har bra nok bilder for det meste. Jeg er jo ikke topp blogger og tjener tusenvis i mnd på bloggen. Hadde jeg gjort det ville jeg nok annskaffet meg et proff kamera :) Men kanskje jeg skal kjøpe et kamera og virkelig satse på bloggingen, for jeg liker egentlig veldig godt å ta bilder, og med et proff kamera er jo veldig mye mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, FarDareisMai skrev:

BTW, det går fint an å ta bra bilder med iPhone, bor du i en kjellerleilighet? Lyset der ser ut som lyset i min leilighet, bare i din leilighet ser lyset varmere ut. Kanskje utnytte sollyset mer, altså, at du tar bilder hvor sollyset faller på motivet, og at du ikke zoomer mens du fotograferer, da blir motivet mer kornete. Lyset blir oftere dårligere på kveldstid. Prøv dagtid, for jeg mener jeg har sett noen bilder du tok utendørs, og de var helt fine. Kontraster er også fint. F.eks når du tar bilde av en brun LV-veske eller av hundene dine, ha en bakgrunn som ikke er nær opptil fargen. 

Google mobilfotografene, en TV-serie på NRK, der er det mange fine tips. Har brukt de selv på bildene mine og de funket veldig bra. 

 

 

 

 

En kan også bruke en blits :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei jeg bor i hus ja, og de bildene som ble mørke er tatt på loftstua hvor det er mørkt og tatt på kveldstid. Ja bildene jeg tar ute på dagtid blir veldig bra. Skal prøve det :) Nå har jeg slettet mange innlegg for en stund tilbake, og der var det mange bilder tatt fra ferieturer, og de var bra. Jeg syns for de meste bildene jeg tar av dyrene og andre ting inne blir bra av iphonen.

Kanskje du kunne tatt ut vesken/veskene som du skal fotografere og forsøke å plassere dem på steder der du får en fin ramme rundt? F eks på stein, stammer, med en gammel låvevegg som bakgrunn m.m. Ta en tur rundt i område der du bor, eller i skogen hvis du har det i nærheten. Du kan få fantastiske bilder ved å tenke litt annerledes. Pass også på at du tar bildene i overskyet vær, da vil du få mykt lys, slik at veskene kommer mer til sin rett.

Forsøk også andre vinkler enn horisontalt og vertikalt. Hold mobilen på skrå, slik at du kan få en diagonal ifra ene hjørnet til det andre. :)

Endret av Honey Dew
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kanskje du kunne tatt ut vesken/veskene som du skal fotografere og forsøke å plassere dem på steder der du får en fin ramme rundt? F eks på stein, stammer m.m. Du kan få fantastiske bilder ved å tenke litt annerledes. Pass også på at du tar bildene i overskyet vær, da vil du få mykt lys, slik at veskene kommer mer til sin rett.

Forsøk også andre vinkler en horisontalt og vertikalt. Hold mobilen på skrå, slik at du kan få en diagonal ifra ene hjørnet til det andre. :)

Det var faktisk en god ide :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...