Gjest FarDareisMai Skrevet 27. november 2016 #121 Del Skrevet 27. november 2016 18 minutter siden, Honey Dew skrev: Kanskje du kunne tatt ut vesken/veskene som du skal fotografere og forsøke å plassere dem på steder der du får en fin ramme rundt? F eks på stein, stammer, med en gammel låvevegg som bakgrunn m.m. Ta en tur rundt i område der du bor, eller i skogen hvis du har det i nærheten. Du kan få fantastiske bilder ved å tenke litt annerledes. Pass også på at du tar bildene i overskyet vær, da vil du få mykt lys, slik at veskene kommer mer til sin rett. Forsøk også andre vinkler enn horisontalt og vertikalt. Hold mobilen på skrå, slik at du kan få en diagonal ifra ene hjørnet til det andre. Oj, det var en kul ide. Nå begynner det å klø i fotofingeren min!! Når det gjelder blits, syns at lyset blir så rart og unaturlig. Men har egentlig aldri klart å bli godvenner med blitsen. Foretrekker å bruke naturlig lys selv, eventuelt lamper og andre lyskilder hvis lys ikke faller direkte på motivet. Men ikke lett når man bor i et land som er mørkt mesteparten av tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. november 2016 #122 Del Skrevet 27. november 2016 Akkurat nå, FarDareisMai skrev: Oj, det var en kul ide. Nå begynner det å klø i fotofingeren min!! Når det gjelder blits, syns at lyset blir så rart og unaturlig. Men har egentlig aldri klart å bli godvenner med blitsen. Foretrekker å bruke naturlig lys selv, eventuelt lamper og andre lyskilder hvis lys ikke faller direkte på motivet. Men ikke lett når man bor i et land som er mørkt mesteparten av tida. Det hjelper ofte å ha 2 blitser. En fastmontert og en slaveblits. En annen ting, er at du kan rette blitsen mot tak/vegg, slik at du får mindre slagskygge. På skikkelig nærbilder (makro) kan du bruke en twin-blits. For å få jevnt lys, kan du f eks plassere et hvitt ark/laken på den mørke siden av motivet. Da vil dagslyset gjøre lyset jevnere. Har brukt dette mye når jeg har fotografert. Beklager avsporingen, men blir litt ivrig når jeg begynner å snakke om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FarDareisMai Skrevet 27. november 2016 #123 Del Skrevet 27. november 2016 41 minutter siden, Lovelulu skrev: Jeg har slettet mange innlegg for en stund tilbake, og før det hadde jeg mange innlegg med mye skrift. Jeg har råd til å kjøpe et kamra fordi om jeg kjøper en veske samtidig, det er ikke det. Men jeg syns iphonen har bra nok bilder for det meste. Jeg er jo ikke topp blogger og tjener tusenvis i mnd på bloggen. Hadde jeg gjort det ville jeg nok annskaffet meg et proff kamera Men kanskje jeg skal kjøpe et kamera og virkelig satse på bloggingen, for jeg liker egentlig veldig godt å ta bilder, og med et proff kamera er jo veldig mye mulig Man trenger jo ikke å kjøpe et speilreflekskamera til mangfoldige tusen kroner, et helt vanlig rimelig et holder i masse, ja et mobilkamera kan være mer enn nok, og deretter, hvis du føler at dette er noe du vil videreutvikle, så kjøp et mer avansert kamera. Man kommer langt med litt kunnskap om lys og skygge, fargelære og grunnleggende kunnskap om komposisjon av et bilde. Se den serien jeg foreslo, du er jo egentlig ganske kreativ, i allefall får jeg det inntrykket, så det er bare å ta med deg mobilen og prøve deg fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FarDareisMai Skrevet 27. november 2016 #124 Del Skrevet 27. november 2016 5 minutter siden, Honey Dew skrev: Det hjelper ofte å ha 2 blitser. En fastmontert og en slaveblits. En annen ting, er at du kan rette blitsen mot tak/vegg, slik at du får mindre slagskygge. På skikkelig nærbilder (makro) kan du bruke en twin-blits. For å få jevnt lys, kan du f eks plassere et hvitt ark/laken på den mørke siden av motivet. Da vil dagslyset gjøre lyset jevnere. Har brukt dette mye når jeg har fotografert. Beklager avsporingen, men blir litt ivrig når jeg begynner å snakke om dette. Takk for tipsene. Har jo bare mobilkamera, samt et rimelig kompaktkamera. Men tipset om hvitt laken var genialt, samt det med å rette blitsen et annet sted, det skal jeg ta med meg! Kreativitet og lidenskap er da en bra avsporing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2016 #125 Del Skrevet 27. november 2016 34 minutter siden, FarDareisMai skrev: Man trenger jo ikke å kjøpe et speilreflekskamera til mangfoldige tusen kroner, et helt vanlig rimelig et holder i masse, ja et mobilkamera kan være mer enn nok, og deretter, hvis du føler at dette er noe du vil videreutvikle, så kjøp et mer avansert kamera. Man kommer langt med litt kunnskap om lys og skygge, fargelære og grunnleggende kunnskap om komposisjon av et bilde. Se den serien jeg foreslo, du er jo egentlig ganske kreativ, i allefall får jeg det inntrykket, så det er bare å ta med deg mobilen og prøve deg fram. Ja du har rett i det. Får prøve ut noen av tipsene her med iPhonen i første omgang 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 27. november 2016 #126 Del Skrevet 27. november 2016 På 26.11.2016 den 1.31, Lovelulu skrev: 4. Designerposene og eskene kan brukes til mye, og dette tipset om innramming av posene og båndene fikk jeg hos en av verdens største youtubere innen designvesker. Selger man LV, Chanel poser eller esker får man opp til 200-400 kr. Finnes det folk som faktisk kjøper disse posene? Herregud, da kan jeg jo tjene noen tusen bare på posene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2016 #127 Del Skrevet 27. november 2016 3 timer siden, Honey Dew skrev: Det er jo fordi de ser opp til unge bloggere som opererer seg, slik som SE, IR, Kissie m.fl. Det er ikke vi gamle damene som opererer oss ungdommen ser opptil. Ungdommene ler av oss når vi fikser på utseendet fordi vi forsøker å se unge ut. Ingen av mine ser opptil oss som er 40+. Det er kun IR og SE det går i, uansett hvor mye vi forsøker å fortelle dem at det disse bloggerne holder på med, ikke er bra og at de kommer til å ødelegge utseendet sitt hvis de opererer seg. Forhåpentligvis forstår ungdommen dette før det er for sent. Denne psykologen sa at hun hadde spurt flere unge jenter, og de sa de hentet inspirasjon fra alle bloggere som blogget om teamet også bloggere 40+. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2016 #128 Del Skrevet 27. november 2016 29 minutter siden, Purple Basil skrev: Finnes det folk som faktisk kjøper disse posene? Herregud, da kan jeg jo tjene noen tusen bare på posene mine Ja det gjør det. Du kan ta en titt på Finn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2016 #129 Del Skrevet 27. november 2016 9 minutter siden, Lambigirl skrev: Denne psykologen sa at hun hadde spurt flere unge jenter, og de sa de hentet inspirasjon fra alle bloggere som blogget om teamet også bloggere 40+. Men tror du det bare er bloggernes skyld at unge jenter ønsker å benytte seg av kosmetiske behandlinger og plastikk kirurgi? Hva med YouTube hvor det er tusenvis av videoer om temaet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 27. november 2016 #130 Del Skrevet 27. november 2016 15 minutter siden, Lovelulu skrev: Men tror du det bare er bloggernes skyld at unge jenter ønsker å benytte seg av kosmetiske behandlinger og plastikk kirurgi? Hva med YouTube hvor det er tusenvis av videoer om temaet.. Blir ikke disse som legger ut YouTube video om kropp og helse og bloggere akkurat det samme? Tror de fleste unge jenter følger med på begge deler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2016 #131 Del Skrevet 27. november 2016 2 minutter siden, Lapper skrev: Blir ikke disse som legger ut YouTube video om kropp og helse og bloggere akkurat det samme? Tror de fleste unge jenter følger med på begge deler Ikke helt det samme nei. På YouTube er det lagt ut videoer fra profesjonelle som utfører botox ol på klienter, også leger som viser plastikk operasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 27. november 2016 #132 Del Skrevet 27. november 2016 10 timer siden, Lapper skrev: Det er alt dette du skriver som jeg også mener. Men uansett hvordan vi forklarer det så mener hun dette er kritikk Mener hun det er kritikk? Og det er negativt? Det er vel ikke noe galt i kritikk? Men måten du fremstiller "kritikk" på virker som du sidestiller kritikk og hets. Det er 2 vidt forskjellige ting! @Faile ga (konstruktiv slik jeg leser det) kritikk på innhold og fremstilling på bloggen, mens du spekulerer i hvordan bloggeier vil ta til seg dette og at kritikk for denne vil være negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2016 #133 Del Skrevet 27. november 2016 2 minutter siden, Lovelulu skrev: Men tror du det bare er bloggernes skyld at unge jenter ønsker å benytte seg av kosmetiske behandlinger og plastikk kirurgi? Hva med YouTube hvor det er tusenvis av videoer om temaet.. Hun psykologen sa at alle bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og internett generellt har skyld. Og hun sa at det spiller ingen rolle om hvilken blogger det er. Det gjelder både SE på 21 år og bloggeren Anne på 45 år. 2 timer siden, Lovelulu skrev: Ikke helt det samme nei. På YouTube er det lagt ut videoer fra profesjonelle som utfører botox ol på klienter, også leger som viser plastikk operasjoner. Det blir akkurat det samme. For alle dere som blogger er med på å påvirke unge jenter som går rundt med tanken på å ta en kosmetisk behandling. Dere som blogger når direkte ut til de jentene det gjelder. Men på en annen måte enn hva youtube gjør. Like mye. Men på forskjellig måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. november 2016 #134 Del Skrevet 28. november 2016 1 time siden, Lambigirl skrev: Hun psykologen sa at alle bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og internett generellt har skyld. Og hun sa at det spiller ingen rolle om hvilken blogger det er. Det gjelder både SE på 21 år og bloggeren Anne på 45 år. Det blir akkurat det samme. For alle dere som blogger er med på å påvirke unge jenter som går rundt med tanken på å ta en kosmetisk behandling. Dere som blogger når direkte ut til de jentene det gjelder. Men på en annen måte enn hva youtube gjør. Like mye. Men på forskjellig måte. Det er vel sant at alt i media, uansett hva det er, er med på å skape reklame for slike behandlinger og kanskje påvirke ungdommer og eldre for den del. Men slik er det vel med mye annet også som mange er imot, som foreksempel tatoveringer. Vi kan vel ikke forby folk å ta slike behandlinger eller plastikk kirurgi.Vi lever i 2016 og dette er nok kommet for å bli om vi vil eller ikke. Til syvende og sist tror jeg de fleste ungdommer tenker over dette før de gjør noe. Aldersgrensen er uansett 18 år. Vi må ikke undervurdere ungdommen å tro at de er så mye mer lett påvirkelig enn oss litt eldre, for det tror jeg nemlig ikke. Fordi om en jente på 12 år sparer på konfirmasjons pengene sine til evt restylane i leppene, er det ikke sikkert hun har samme syn på saken når hun blir 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 28. november 2016 #135 Del Skrevet 28. november 2016 5 timer siden, Lovelulu skrev: Det er vel sant at alt i media, uansett hva det er, er med på å skape reklame for slike behandlinger og kanskje påvirke ungdommer og eldre for den del. Men slik er det vel med mye annet også som mange er imot, som foreksempel tatoveringer. Vi kan vel ikke forby folk å ta slike behandlinger eller plastikk kirurgi.Vi lever i 2016 og dette er nok kommet for å bli om vi vil eller ikke. Til syvende og sist tror jeg de fleste ungdommer tenker over dette før de gjør noe. Aldersgrensen er uansett 18 år. Vi må ikke undervurdere ungdommen å tro at de er så mye mer lett påvirkelig enn oss litt eldre, for det tror jeg nemlig ikke. Fordi om en jente på 12 år sparer på konfirmasjons pengene sine til evt restylane i leppene, er det ikke sikkert hun har samme syn på saken når hun blir 18. jeg er så motstander av alt som har med det og "fikse kroppen" Hvorfor kan ikke vi mennesker godta at vi er slik vi er? Er det nødvendig og sprøyte inn ting og gjøre brystene større eller løfte de? Jeg tenker at jeg er som jeg er ,og min mann elsker for den jeg er. Å med alle blogginnlegg og you tube video hver dag om dette så tror ungdommen at dette er helt vanlig for alle og gjøre,. Skal dere med blogger sprøyte inn all denne driten i lepper så la være og legg det ut på nett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. november 2016 #136 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) 2 timer siden, Lapper skrev: jeg er så motstander av alt som har med det og "fikse kroppen" Hvorfor kan ikke vi mennesker godta at vi er slik vi er? Er det nødvendig og sprøyte inn ting og gjøre brystene større eller løfte de? Jeg tenker at jeg er som jeg er ,og min mann elsker for den jeg er. Å med alle blogginnlegg og you tube video hver dag om dette så tror ungdommen at dette er helt vanlig for alle og gjøre,. Skal dere med blogger sprøyte inn all denne driten i lepper så la være og legg det ut på nett Du er motstander, og jeg er ikke det. Slik vil det være med mye her i verden. Det er vel derfor det er så mye uenighet og elendighet også. Så tror nok vi må være enig om å være uenig! Endret 28. november 2016 av Lovelulu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. november 2016 #137 Del Skrevet 28. november 2016 9 timer siden, Lovelulu skrev: Det er vel sant at alt i media, uansett hva det er, er med på å skape reklame for slike behandlinger og kanskje påvirke ungdommer og eldre for den del. Men slik er det vel med mye annet også som mange er imot, som foreksempel tatoveringer. Vi kan vel ikke forby folk å ta slike behandlinger eller plastikk kirurgi.Vi lever i 2016 og dette er nok kommet for å bli om vi vil eller ikke. Til syvende og sist tror jeg de fleste ungdommer tenker over dette før de gjør noe. Aldersgrensen er uansett 18 år. Vi må ikke undervurdere ungdommen å tro at de er så mye mer lett påvirkelig enn oss litt eldre, for det tror jeg nemlig ikke. Fordi om en jente på 12 år sparer på konfirmasjons pengene sine til evt restylane i leppene, er det ikke sikkert hun har samme syn på saken når hun blir 18. En usikker 18 årig jente vet ikke sitt eget beste hvis hun har lav selvtillit til sitt eget utseende. Hun vil psyke seg ned. Og hun leter etter feil på utseende sitt. Den minste lille ting vil hun rakke end på hos seg selv Og det hjelper ikke hvor mye venner og foreldre forteller disse usikre ungdommene at naturlig skjønnhet er det beste. De vil ikke høre på det øret. Den eneste løsningen for å bli lykkelig i deres øyne er å gjøre det samme som sine forbilder.. Og det er å ta kosmetiske behandlinger. I de senere årene har kosmetiske skjønnhetsbehandlinger blitt glorifisert gjennom bloggere som har blogget om at de har tatt kosmetisk skjønnhetsbehandlinger, youtube og via Kardeshiansøstrene. Undervurdere ungdommen? Hva i all verden? Jeg er mamma til to tenårsjenter på 19 og 18 år. Og noen 3 av deres venner har tatt silikon og restylane. Jeg er sjokkert. Og du aner ikke hvor mange timer jeg har pratet med mine to døtre om at naturlig skjønnhet er det fineste som finnes. Mine to tenåringsjenter skal være klar over at når de 3 venninnene deres har tatt kosmetisk skjønnhetsbehandling sitter det i hodene deres. Kosmetiske skjønnhetsbehandlinger løser ikke den lave selvtilliten. 18 åringer er barn selv om der myndige. Mine to tenåringdøtre var fortvilte fordi de følte at det ikke hjalp å snakke til venninnene sine. Og de følte seg maktesløse. Det med at vi ikke skal undervurdere ungdommen er det største tullet av en unnskyldning jeg har lest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2016 #138 Del Skrevet 28. november 2016 10 timer siden, Lambigirl skrev: Hun psykologen sa at alle bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og internett generellt har skyld. Og hun sa at det spiller ingen rolle om hvilken blogger det er. Det gjelder både SE på 21 år og bloggeren Anne på 45 år. Det blir akkurat det samme. For alle dere som blogger er med på å påvirke unge jenter som går rundt med tanken på å ta en kosmetisk behandling. Dere som blogger når direkte ut til de jentene det gjelder. Men på en annen måte enn hva youtube gjør. Like mye. Men på forskjellig måte. Da må jo avisene og bladene ha et ansvar også. De skriver om mennesker som kjører for fort og andre lovbrytere. Disse inspirerer jo unge mennesker til å begå lovbrudd. En kan ikke legge all skylden på bloggerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2016 #139 Del Skrevet 28. november 2016 3 timer siden, Lapper skrev: jeg er så motstander av alt som har med det og "fikse kroppen" Hvorfor kan ikke vi mennesker godta at vi er slik vi er? Er det nødvendig og sprøyte inn ting og gjøre brystene større eller løfte de? Jeg tenker at jeg er som jeg er ,og min mann elsker for den jeg er. Å med alle blogginnlegg og you tube video hver dag om dette så tror ungdommen at dette er helt vanlig for alle og gjøre,. Skal dere med blogger sprøyte inn all denne driten i lepper så la være og legg det ut på nett Det er greit at du er motstander, men hvis du skal kreve at folk skal respektere meningene dine, må du respektere de som har andre meninger enn deg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. november 2016 #140 Del Skrevet 28. november 2016 3 timer siden, Lapper skrev: jeg er så motstander av alt som har med det og "fikse kroppen" Hvorfor kan ikke vi mennesker godta at vi er slik vi er? Er det nødvendig og sprøyte inn ting og gjøre brystene større eller løfte de? Jeg tenker at jeg er som jeg er ,og min mann elsker for den jeg er. Å med alle blogginnlegg og you tube video hver dag om dette så tror ungdommen at dette er helt vanlig for alle og gjøre,. Skal dere med blogger sprøyte inn all denne driten i lepper så la være og legg det ut på nett Jeg kunne ikke vært enig med deg. Og jeg blir forbannet og lei meg når jeg ser overskrifter på blogger hvor bloggeren forteller at hun har tatt kosmetsik skjønnhetsbehandling. Susanne Kaluza som er redaktør på kvinneguiden er en forkjemper for Sunn fornuft kampanjen som pågår. Og mange bloggere (toppbloggere) har stort engasjement for å få bloggere til å tenke seg om når det gjelder blogging og kroppspress. Jeg mener som deg. Hvis du som blogger velger å ta kosmetisk skjønnhetbehandling i form av restylane og botox ikke legg det ut på nett. For det er ingenting å skryte av 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg