Gå til innhold

Feiringer med ekser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi feirer sammen selv om vi gikk fra hverandre når ungene var ganske små. Jeg synes ikke det høres rart ut det du skriver i hovedinnlegget, jeg synes det høres ut som to foreldre som setter ungene sine foran seg selv og nye partnere. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 17.11.2016 den 16.16, Bella30 skrev:

Takk for svar. Da er det ihvertfall ikke bare meg som syns det er litt drøyt 😊 Helt enig at noe feiring er greit. Familiebursdager er selvsagt. Julaften også greit, men alt dette andre... og farsdag liksom! Der hun baker kake til min mann! Og appåtil sender med rester hjem til meg...

Jeg skjønner godt at du reagerer på mye, men ikke akkurat dette. Er det én dag i året jeg kunne giddet å bake til min eks-mann, måtte det vært farsdagen. Han er far til mitt barn og har for meg verdi i egenskap av den rollen.

Min eks-mann og jeg er begge etablerte på nytt og vi ser på hverandre som vår utvidede familie likevel, det ville vært rart å ikke gjøre det. Han er ikke min nærmeste familie lenger (det er bare kjæresten og barnet mitt), men han er vel familie på nivå med mine søsken, foreldre, svigerforeldre osv. Og vi har begge to oppgitt hverandre som nærmeste pårørende alle steder det er behov for sånt, fordi dersom noe skjer meg, er det faktisk han som må ha beskjed først, slik at han kan ta vare på barnet vårt (f.eks. hente ham der han er dersom han ikke er med meg, evt. hente ham på sykehuset dersom barnet er med meg osv). 

Skrevet

Vi har det ikke slik, og alle parter lever godt med det. Ts, det er helt ok å ikke bli selvutslettende og stille krav om et mer normalt familieliv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...