AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Del Skrevet 17. november 2016 Begge deler er irriterende, men det verste er når folk kommer en halvtime for tidlig. De ringer og sier de står å venter på møteplassen. En halvtime før vi skal møtes jeg stresset! Hater når folk venter på meg. En gang skulle jeg ha fest og sluttet jobb halv 5. Sa folk kunne komme i 7 tiden, for ville ha tid for meg selv. Kl 6 sto første på døren Da ble jeg automatisk stresset og irritert. Hva synes du er verst? Anonymkode: 1927a...93d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #2 Del Skrevet 17. november 2016 Helt klart for sent! Dersom jeg inviterer til fest så ber jeg folk komme kl 7, men alle har ikke møtt opp før klokka nærmer seg 9 Anonymkode: 02129...db8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byjenta! Skrevet 17. november 2016 #3 Del Skrevet 17. november 2016 Helt klart å komme for seint, kommer folk for seint når man blir bedt eller lignende er det respektløst. Å komme for tidlig er derimot helt greit, timesvis for tidlig er jo litt drøyt, men en 20 minutter, 10 minutter, halvtime kan gå greit. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Del Skrevet 17. november 2016 Det kommer an på. Om man skal møtes ute, er det verst om de kommer for sent. Om det er fest hjemme hos meg er det verst om de kommer for tidlig Anonymkode: 39717...a45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Del Skrevet 17. november 2016 Å komme for tidlig når man er invitert hjem til noen, gjør man ikke. Blir det sent nok er det selvsagt like plagsomt, men heller ti min for sent enn ti min for tidlig. Blir det mer enn det, må man si ifra. Hvis noen hadde kommet to timer etter avtale, så hadde jeg antatt at de hadde glemt det hele, og funnet på noe annet. (Møtes man ute vet man selvsagt ikke hvor lenge vedkommende har sittet der, så de lider jo bare selv om de er for tidlige). Anonymkode: 5542c...ac2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 17. november 2016 #6 Del Skrevet 17. november 2016 Hater forseintkommere! Ser det som fryktelig respektløst å sløse med andres tid! 😠 Og å måtte vente irriterer magesår på meg fordi jeg sjøl setter min ære i å være presis, eller litt for tidlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Del Skrevet 17. november 2016 Å komme for tidlig er rett og slett ufint. Det er det jeg er minst begeistret for. Når jeg har oppnevnt et tidspunkt vil dette si at gjester kan komme fra dette tidspunktet. Ikke før. Når det er over en halvtimes forsinkelse uten at de har sagt ifra er det imidlertid ikke greit det heller. Så lenge de sier ifra og de har en legitim grunn er jeg ganske tilbøyelig. Når jeg skal på besøk hos andre er jeg der som regel 5-10 minutter etter det oppnevnte tidspunktet. Noen ganger presis. Anonymkode: 8d588...263 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Del Skrevet 17. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt klart for sent! Dersom jeg inviterer til fest så ber jeg folk komme kl 7, men alle har ikke møtt opp før klokka nærmer seg 9 Anonymkode: 02129...db8 Jeg hadde blitt mer irritert om de hadde troppet opp på døren klokken 5. Anonymkode: 8d588...263 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 17. november 2016 #9 Del Skrevet 17. november 2016 Hvis jeg hadde blitt invitert i 19-tiden hadde jeg kommet mellom 19-1930, og ikke før 19. Isåfall ville jeg ha varslet/spurt på forhånd om det var greit jeg kom litt før. Hvis man skal møtes en plass til 19, synes jeg man skal komme litt før 19, eventuelt 5 minutt over er innafor avhengig av hva man skal. Men man begynner ikke å etterlyse den andre før 1905, mener jeg😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Del Skrevet 17. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å komme for tidlig når man er invitert hjem til noen, gjør man ikke. Blir det sent nok er det selvsagt like plagsomt, men heller ti min for sent enn ti min for tidlig. Blir det mer enn det, må man si ifra. Hvis noen hadde kommet to timer etter avtale, så hadde jeg antatt at de hadde glemt det hele, og funnet på noe annet. (Møtes man ute vet man selvsagt ikke hvor lenge vedkommende har sittet der, så de lider jo bare selv om de er for tidlige). Anonymkode: 5542c...ac2 Man vet jo det dersom de ringer eller sender melding om at de er der, slik som TS skriver i hovedinnlegget. Anonymkode: 8d588...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. november 2016 #11 Del Skrevet 17. november 2016 Begge deler. Man avtaler et tidspunkt for at alle parter skal vite hva de har å forholde seg til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #12 Del Skrevet 17. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på. Om man skal møtes ute, er det verst om de kommer for sent. Om det er fest hjemme hos meg er det verst om de kommer for tidlig Anonymkode: 39717...a45 Vil også si det kommer an på hvem som kommer. Om min bestevenninne kommer 1 time for tidlig til en fest er det helt greit. Kjenner henne så godt at jeg ikke har noe imot at hun sitter i stuen mens jeg ordner meg og slik. Anonymkode: 39717...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 17. november 2016 #13 Del Skrevet 17. november 2016 For sent. Er den andre parten for tidlig har den bare med å vente, så det bryr meg lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #14 Del Skrevet 17. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt mer irritert om de hadde troppet opp på døren klokken 5. Anonymkode: 8d588...263 Hadde de troppet opp på døren klokka 5 så hadde det nok vært en grunn til det. Å komme for sent er rett og slett respektløst (med mindre det er snakk om død og liv) Anonymkode: 02129...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Del Skrevet 17. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet jo det dersom de ringer eller sender melding om at de er der, slik som TS skriver i hovedinnlegget. Anonymkode: 8d588...263 Klart, men da får de bare vente der. Plager meg ikke i det minste, i motsetning til om det er hjemme hos meg. Anonymkode: 5542c...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #16 Del Skrevet 17. november 2016 Begge deler er irriterende, men værst er de som kommer en halvtime for tidlig! En nyttårsaften hadde vi invitert til festlig lag, og hadde slvfølgelig en del å ordne til alle kom... Det ene paret dukket opp en timefør tiden... Åååh, da var jeg stresset da!! Anonymkode: e90af...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matka Skrevet 17. november 2016 #17 Del Skrevet 17. november 2016 Hverken eller for mitt vedkommende, tror jeg. Har en ganske stor vennegjeng som inviterer hverandre støtt og stadig til middag og fest. I gjengen vår er normen at vi kommer og går som vi vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 17. november 2016 #18 Del Skrevet 17. november 2016 det er fryktelig respektløst ovenfor andre å komme for sent. Kommer jeg for tidlig til en kafe/pub/kjøpesenter, så tar jeg meg en kaffe/øl og venter uten å si noe... eventuelt sender en melding "kom litt for tidlig, har funnet bord, koser meg med boka mi, ikke stress!" om jeg avtaler 18.30 med noen, og dem kommer 19.00, så kan det bety at jeg ikke fikk vasket klær den dagen, eller ikke ringt mamma, eller ikke jobbet den ekstra halvtimen som jeg tenkte. Det kan være forskjellen på om jeg rekker hjem eller ikke etter jobb. Så om noen sløser med tiden min sånn, så blir jeg ganske irritert! Da bør dem ha ei veldig god unnskyldning til hvorfor dem ikke anser min tid som viktig nok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #19 Del Skrevet 17. november 2016 Jeg fortrekker at folk kommer ett par minutter for sent om de skal hjem til meg, gjør også det samme om jeg skal i selskap e.l. Skal jeg derimot til lege, møte noen, rekke bus osv kommer jeg noen få minutter tidligere Anonymkode: 9a9e4...c4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 17. november 2016 #20 Del Skrevet 17. november 2016 Jeg er kronisk tidlig ute for det er jeg mest komfortabel med. Men ringer ikke å maser på den jeg skal møte, setter meg ned med boka mi og venter. 🤗 Skal jeg i bursdag og hjem til folk så er jeg alltid på tiden. Vil ikke stresse folk med å komme for tidlig. Verste jeg vet er når folk er forseine, viser liten respekt for min tid og da blir jeg ikke overlykkelig. En sjelden gang fordi man mistet bussen eller noe slikt er helt greit men det er noen som alltid er seine og det er ikke greit. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå