Gå til innhold

Jul i november på bloggene

Salmonella

Anbefalte innlegg

Jeg prøver så godt jeg kan å unngå å bli påminnet om høytiden som snart kommer i håp om å få igjen den gode julestemningen jeg hadde som barn. Påminnelse om julen starter i november og jeg kjenner det ødelegger for min del. Jeg må bare tilpasse meg hvordan ting har blitt og unngår å "oppsøke" julen i november.

Det holder hardt for det er jo overalt. Den har inntatt enkelte blogger jeg leser og jeg kjenner jeg blir sur. Men folk må jo få gjøre hva de vil. Og jeg, ja jeg er såpass teit at da holder jeg meg unna de bloggene som allerede forsøker å formidle julestemning hele 37 dager før den store kvelden er her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da du var barn, antar jeg at det føltes som om tiden gikk saktere enn som voksen? 1.desember var det en evighet til jul da du var barn. Mens for de fleste voksne er jula rett rundt hjørnet i november. Sånn sett blir det jo "riktig", tidsmessig, i forhold til å være barn. Ellers tror jeg det er ganske vanlig å ikke få akkurat DEN stemningen som voksen, men du kan jo finne din egen voksen-stemning. Personlig synes jeg bare det er stas med jul i november, har pynta hjemme allerede :-) More time to look forward to it!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen på mine blogger starter alltid 1. søndag i advent og da mimrer jeg over de gode, gamle dagene da jeg var barn :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger jeg ikke så mange blogger. Men driver selv med endel kreativt arbeid og da er ofte hensikten med å legge ting ut på nettet å inspirere/vise hvordan.

Skal andre da rekke å lage ting selv til jul så må jeg begynne å dele mine tips i november. Men sliter selv med å få "ånden over meg" så tidlig siden jeg egentlig ikke synes noe om jul før desember  :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen på min blogg starter i november. Jeg blogger om et spesifikt tema og har fått flere hundre treff på mitt første "juleinnlegg". Folk liker å forberede seg i god tid før så jeg ser ikke problemet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For barn er jo ventetida før jul lang, og for blogger-barna blir den jo ENDA lenger!  -så håper egentlig at de tar ned div. julepynt igjen etter at de har tatt inspo-bilder. Blir jo litt ekstra-arbeid å plukke det frem igjen nærmere jul, men hvis bloggen er jobben din så kan du fint ta deg det bryet syns jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke bare bloggere som starter jula tidlig😀 

Gå en tur i matbutikken,senter og se på tv med reklame....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes andre halvdel av november går helt fint! Dersom vi bare skal planlegge jul i desember blir det litt for lite for min del... for ikke å snakke om litt for travelt! Jeg er SÅ klar for juleforberedelser nå!:hjerter:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestemning finner man over alt, ikke bare på blogger. Man finner det i butikker, i reklamer, i musikk og sikkert masse annet. Men klart, om det er plagsomt, så er det jo bare å ta en pause fra bloggene, som du selv sier :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Outlander skrev:

Jeg kunne ha godt startet å feire jul i Oktober jeg. :)

Samme her! Julen går jo altfor fort..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalenderpiken

Jul hos bloggerne starter tidlig fordi de skal tjene penger på produktplasseringer og så videre. Noe annet er det ikke.  Ikke la deg lure ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke folk litt lei av julen hvis de begynner over en måned før? Så kommer julaften , og man er klare for å bare pælme hele bonanzaen ut av vinduet, liksom. "Juletre? Øh.. Det er jo såå november dah!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som jeg skriver i HI så er den overalt (påminnelse om julen) så jeg er klar over at det ikke er kun bloggerne som melker julestemningen 😊 

MEN mat må jeg jo nesten ha..Så det er vanskelig å unngå den tidlige julen på matbutikken.

Jeg er såpass teit at jeg nå i november dropper diverse blogger (og ting & tang-butikker og reduserer tv-titting).

Er ikke noe galt med å planlegge julen. Men jeg forstår ikke denne krampaktige julestemningen mange bloggere forsøker å formidle allerede i starten av november. Forstår jo at det ligger penger i det. Går de rundt og er rusa på jul i 2 mnd liksom? Hva gjør julen spesiell da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Juledag kaster de jula ut da og begynner med vår nyheter. De er som ukeblader. To mnd før tiden er der. De skal jo tjene penger, men likevel. Liker best å feire årstidene når de er der.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xstrella skrev:

1. Juledag kaster de jula ut da og begynner med vår nyheter. De er som ukeblader. To mnd før tiden er der. De skal jo tjene penger, men likevel. Liker best å feire årstidene når de er der.

Helt forferdelig irriterende!

Det er jo i mørke, triste januar at vi trenger ekstra lys og glede! 

Ja, til å ha lys på busker og trær i hagen til februar!!! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalenderpiken
16 timer siden, CoolSistah skrev:

Men blir ikke folk litt lei av julen hvis de begynner over en måned før? Så kommer julaften , og man er klare for å bare pælme hele bonanzaen ut av vinduet, liksom. "Juletre? Øh.. Det er jo såå november dah!!!"

Jo men du bare vent og se, noen pynter juletreet om til nyttårsaften også ... og allerede 1 .nyttårsdag kastes ting ut og vi er nåi  gang med lysere tider (ja for nå er det jo vår!!! 1. januar altså) og sånn går det rundt... sesongen vi er i nytes ikke, vi higer hele tiden forover til det som kommer for vi må jo få kjøpt inn stæsjet som gjelder...

nei huff... nyt tiden som er nå. Nå er det bekmørkt, snart er det advent og vente skal jeg gjøre .... til tiden er inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...