Gå til innhold

Folk misunner dem og er sjalu på dem hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen bekjente har noen i familien sin som de har masse godt å si om, og godt er det. Veldig ofte får visst noen høre at de bare er misunnelige på dem, og sjalu på alt dem har og gjør. Jeg har hørt noe av det samme, at jeg også bare er misunnelig og sjalu, men jeg er ikke enig.

Hvordan håndterer man det? Disse menneskene tror sånn helt seriøst at man er veldig misunnelige på dem, når det overhode ikke er tilfellet. Snakk om å leve i en verden som ikke eksisterer en gang. :P 

Anonymkode: 3a85f...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får også høre at du er misunnelig og sjalu på dem. Hvorfor og hva sier du som gjør at de sier det til/om deg?

Hvordan håndtere det? Hvordan håndtere at andre sier til deg at du er misunnelig og sjalu, er det det du mener?  Det håndterer du ved å si at du føler ikke at du er det, og at du uttrykker deg feil siden dere (de) tror det. Prøv å si det på en sånn måte at du uttrykker oppriktig glede for de som noen mener du er misunnelig på. Hvis de likevel tror du er misunnelig, så avslutt bare kort samtalen og vær trygg i deg selv :)

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke snakk om dem

Anonymkode: fcbde...507

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bry seg?

Anonymkode: d3bdc...3b4

Fordi det er ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke. Foreldrene mine pleide å si sånt om folk som ble uvenner. "Odd kommer aldri på besøk til Truls." "Så dumt da" "Tror Odd er sjalu på Truls!"

Jeg vet ikke hvorfor de sier slikt, men de er altså 60+. 

Anonymkode: 20124...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser du lett ved å la være å snakke om de folkene. Hvis du likevel velger å gjøre det må du nok bare regne med å bli beskyldt for å være misunnelig hvis du uttrykker noe annet enn stor beundring. Sånn er det med sånne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har jo blitt sånn, hvis man kommer med kritikk så avfeies det med at man er avensjuk. Bare se på bloggerne, de fører an i denne saligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bra at dine bekjente snakker godt om sine familiemedlemmer, så der har de i hvert fall ikke gjort noe galt. Ikke bry dere om de som stempler dere som misunnelige, er jo bare å unngå dem.

Anonymkode: 97b33...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare bra at dine bekjente snakker godt om sine familiemedlemmer, så der har de i hvert fall ikke gjort noe galt. Ikke bry dere om de som stempler dere som misunnelige, er jo bare å unngå dem.

Anonymkode: 97b33...393

Nei altså, men det må vel finnes et annet argument for noe? Ja, ei eldre vi kjenner til bruker dette som argument til ganske mye.
Hun tror nok det, at dette er tilfellet - men det er ikke alltid det. Hehe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 21.29, antbug skrev:

Det løser du lett ved å la være å snakke om de folkene. Hvis du likevel velger å gjøre det må du nok bare regne med å bli beskyldt for å være misunnelig hvis du uttrykker noe annet enn stor beundring. Sånn er det med sånne :)

Man får ikke lov å snakke? :klo: 
Hvordan definerer du beundring og i forhold til hva da? Det må kunne gåes litt mer i dybden enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...