Gå til innhold

Omgangssyke

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker folk virkelig hansker når de håndterer egne barn? De er temmelig spesielt og distansert. Desseuten beskytter hansker kun mot væske og skitt, mens bakterier trenger igjennom.

Anonymkode: 89453...095

Ja, jeg bruker hansker når jeg skal hjelpe ungene av med klær fulle av oppkast eller diare! jeg synes det er fryktelig ekkelt, og foretrekker å ikke få dette på fingrene....  Også er det full håndvask og desinfisering etterpå:)

Trodde faktisk det var helt normalt å bruke hansker ved slike "møkkajobber" jeg??

Anonymkode: a7257...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er syk nå.. er kvalm og har diaré. Samboer spydde idag. Mini spydde lørdagen og hadde diare senest igår. Jeg styrer stortsett unna spy. Vasker hender normalt. Tror jeg er immun mot oppkast,  sist gang spydde vesla i håret mitt og jeg kastet ikke opp. Klorer ingenting. 

Anonymkode: 53589...4f9

God bedring! 

Anonymkode: 17c34...701

Skrevet

Hehe, husker mamma aldri ble smittet av oss. Pappa ble smittet hveer gang, men mamma - som måtte tørke, passe, bysse og kose ble aldri smittet. Hun brukte heller aldri hansker eller sprit - bare vasket normalt heldigvis. Herregud så ekkel jeg hadde følt meg om hun troppet opp med hansker, munnbind og spritflaska..

• Liker 1
Skrevet

Får nesten aldri omgangssyken når barna får den, kanskje 1 gang i løpet av 8 år. I tillegg jobber jeg i barnehage, og likevel får jeg sjeldent omgangssyke. Vasker hendene godt og ofte når det går omgangssyke, i tillegg til håndsprit og så vasker jeg stellebordet med utblandet klorin, eventuelt vasker dørhåndtak og andre flater om jeg er litt hysterisk. 

Anonymkode: a2e90...b5f

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg bruker hansker når jeg skal hjelpe ungene av med klær fulle av oppkast eller diare! jeg synes det er fryktelig ekkelt, og foretrekker å ikke få dette på fingrene....  Også er det full håndvask og desinfisering etterpå:)

Trodde faktisk det var helt normalt å bruke hansker ved slike "møkkajobber" jeg??

Anonymkode: a7257...40b

For meg er det helt normalt ihvertfall! 😊

Skrevet

Vi har nettopp hatt det... Unnskyld meg, men omgangssyke er det verste! Urk.. Og jeg får det mye kraftigere enn minien.. Og jeg har emetofobi så jeg stapper i meg antikvalme-medisin til den store medaljen og sitter på do i flere døgn... Håper vi er ferdig for i år.

Anonymkode: dc839...2f4

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nettopp hatt det... Unnskyld meg, men omgangssyke er det verste! Urk.. Og jeg får det mye kraftigere enn minien.. Og jeg har emetofobi så jeg stapper i meg antikvalme-medisin til den store medaljen og sitter på do i flere døgn... Håper vi er ferdig for i år.

Huff, jeg lider av samme greien og gruer meg til hver vinter da det som oftest pleier å gå.. Usj.. Et pluss er jo at du "overlevde" og er ferdig med det. Kan jeg spørre om de kvalmestillende hjalp mot omgangssyke?

Skrevet
23 minutter siden, Sh999 skrev:

Huff, jeg lider av samme greien og gruer meg til hver vinter da det som oftest pleier å gå.. Usj.. Et pluss er jo at du "overlevde" og er ferdig med det. Kan jeg spørre om de kvalmestillende hjalp mot omgangssyke?

Jeg har fått Zofran av legen.De er svindyre men det bryr jeg meg ikke om. Jeg brekker meg til jeg svimer av og klarer ikke kaste opp. Får full panikk. Har prøvd terapi og hypnose men ingenting hjelper.. Helt noia.. Hver høst/vinter så kommer disse artiklene på nett om at "nå kommer omgangssyka" - da har jeg lyst å bare gjemme meg under dyna eller flytte til en øde øy.. Men det funker jo ikke.
Håper jeg er ferdig for i år. Orker ikke en runde til... Seriøst..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått Zofran av legen.De er svindyre men det bryr jeg meg ikke om. Jeg brekker meg til jeg svimer av og klarer ikke kaste opp. Får full panikk. Har prøvd terapi og hypnose men ingenting hjelper.. Helt noia.. Hver høst/vinter så kommer disse artiklene på nett om at "nå kommer omgangssyka" - da har jeg lyst å bare gjemme meg under dyna eller flytte til en øde øy.. Men det funker jo ikke.
Håper jeg er ferdig for i år. Orker ikke en runde til... Seriøst..

Så de hjelper i den grad at de virkelig demper brekninger og den verste kvalmen

Skrevet

Mannen jobber i bhg og vi har en 2 åring i bhg. Vi får altså to smitteporter. Har hatt 3 tilfeller av omgangssyke i år. Mann og barn har vært syke alle 3 gangene. Jeg har vært syk 2, og krysser fingrene for at jeg slapp unna denne gangen. Bruker ikke hansker ved vask? Har folk bokser med engangshansker liggende?

Anonymkode: 32188...d21

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen jobber i bhg og vi har en 2 åring i bhg. Vi får altså to smitteporter. Har hatt 3 tilfeller av omgangssyke i år. Mann og barn har vært syke alle 3 gangene. Jeg har vært syk 2, og krysser fingrene for at jeg slapp unna denne gangen. Bruker ikke hansker ved vask? Har folk bokser med engangshansker liggende?

Jeg bruker heller ikke hansker. Men er veldig nøye med å vaske hendene (i såpe og vann). Har ikke hatt omgangssyken på flere år, bank i bordet. Selv om minsten i huset har det nå....

Anonymkode: 217e1...f53

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker heller ikke hansker. Men er veldig nøye med å vaske hendene (i såpe og vann). Har ikke hatt omgangssyken på flere år, bank i bordet. Selv om minsten i huset har det nå....

Vasker selvsagt med såpe og vann her også. Var mest opptatt av at så mange brukte hansker.

Dog tror jeg mye av grunnen til så mange tilfeller av omgangssyke er at unger blir sendt i bhg før de 48 timene med karantenetid hjemme. Det er kjipt.

Skrevet
På 15.11.2016 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har emetofobi, så her i huset er det krisetilstand (i mitt hode) når det går omgangssyke på bhg/i skolen. Heldigvis blir ikke barna redde, de synes bare det er rart og morsomt at jeg er så hysterisk, selv om jeg prøver å skjerme dem, og spøke det bort.

jeg vet ikke om jeg blir smittet eller ikke, går rundt og er kjempekvalm i dagesvis og får ikke i meg mat. Barna får ikke sitte på fanget, og pappaen får gi alle nattakoser den uken jeg vurderer at de kan ha blitt smittet av noen. Men det kan like gjerne være psykisk at jeg blir kvalm. Barna er heldigvis svært resistente, bare en av dem har en gang hatt omgangssyken.

Jeg har det på akkurat samme måte, og det er grusomt å ha emetofobi!  :( Her takler jeg det heldigvis greit når barnet mitt har det, men om mannen, annen familie eller noen på jobb har det så får jeg nærmest sammenbrudd... Kunne tenkt meg å ligget i dvale fra november til mars/april pga. dette, for jeg går rundt og er kvalm og greier ikke å spise ordentlig i perioder, fordi jeg er redd for at noen av oss skal få det...Og om noen andre i huset enn meg får det, så greier jeg ikke å spise de dagene selv.

Anonymkode: 3a848...f86

Skrevet

Jeg blir nesten alltid smittet hvis barna får det, men jeg har dårlig immunforsvar så det er nok hovedårsaken. Jeg er ekstra nøye med håndvask, ingen kosing med den/de som er syk og mannen min tar seg av alt som har med oppkast å gjøre så noen ganger slipper jeg unna. Heldigvis har barna våre svært sjelden omgangssyke, ikke engang én gang i året, så vi slipper stort sett unna alle sammen.

Skrevet

Har aldri blitt smittet foreløpig. Bruker ikke hansker eller sprit, men er veldig nøye med håndvask, bytte av håndklær og vasker badet med klor om det har vært søl av oppkast/avføring der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...