AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Hvor ofte blir du smittet når dine egne barn har den? Hver gang? tar du noen spesielle forhåndsregler? Feks kloring. Anonymkode: 84af4...b7b
Silfen Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Aldri blitt smittet. Aldri hatt nærkontakt bortsett fra når de var helt små, ellers sprit og klor. Brukt hansker.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 Har blitt smittet 2 ganger på de 6 årene jeg har hatt barn. Begge gangene når barna var veldig små, og krevde mye nærkontakt. Ellers bruker jeg hansker, klor og store mengder desisprit! Men går nå rundt og er småkvalm av redsel for å bli smittet, for det finnes ikke noe verre!!! Anonymkode: a7257...40b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Tror muligens jeg ble smitta en gang? Eller om jeg smitta henne? Ellers vært turer med spy over halve huset, men ble ikke smitta. Bruker ikke sprit og klor, bare vanlig vaskemiddel (grønnsåpe) og håndsåpe. Anonymkode: 972cc...5fd
Pinnis Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Norovirus tåler sprit litt for godt, så her har det blitt mye håndvask. Barna er jo 3 og 1,5, så de er ikke akkurat store nok til å komme seg på toalettet når det skjer. Av de to gangene vi har hatt det har vi voksne blitt smittet en gang. Hansker har blitt brukt når jeg vasker spy og håndterer klesvask med oppkast, men helt ærlig så er jo det som plaster på en brukket arm siden de somregel klarer å få flere porsjoner rett i fanget mitt. 1
ViljaH Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 De gangene jeg har blitt smittet, har jeg vel fått det før det bryter ut via tett kontakt kos/klem. Spiser av barnas bestikk osv. Når de er aktivt syke, så bruker jeg hansker og klor og kokvask. Men jeg nekter ikke en syk tass å krype sammen i mammas fang. Det går stort sett bra. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Bruker folk virkelig hansker når de håndterer egne barn? De er temmelig spesielt og distansert. Desseuten beskytter hansker kun mot væske og skitt, mens bakterier trenger igjennom. Anonymkode: 89453...095 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Jeg har emetofobi, så her i huset er det krisetilstand (i mitt hode) når det går omgangssyke på bhg/i skolen. Heldigvis blir ikke barna redde, de synes bare det er rart og morsomt at jeg er så hysterisk, selv om jeg prøver å skjerme dem, og spøke det bort. jeg vet ikke om jeg blir smittet eller ikke, går rundt og er kjempekvalm i dagesvis og får ikke i meg mat. Barna får ikke sitte på fanget, og pappaen får gi alle nattakoser den uken jeg vurderer at de kan ha blitt smittet av noen. Men det kan like gjerne være psykisk at jeg blir kvalm. Barna er heldigvis svært resistente, bare en av dem har en gang hatt omgangssyken. Anonymkode: 217e1...f53
Silfen Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker folk virkelig hansker når de håndterer egne barn? De er temmelig spesielt og distansert. Desseuten beskytter hansker kun mot væske og skitt, mens bakterier trenger igjennom. Anonymkode: 89453...095 Du får si det til sykehusene at latekshansker bare er tull mot bakterier. 4
Pinnis Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Ikke når jeg steller barna. Kun ved gulvvask og klesvask. Som sagt, mer som et plaster på en brukken arm, men det gjør det litt mindre ekkelt. Og det må da være superbakterier du mener, for hansker er en god barriere mot slikt. Vanlige nitrilhansker duger i massevis mot det vanligste. Håndhygiene er likevel viktig uansett. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker folk virkelig hansker når de håndterer egne barn? De er temmelig spesielt og distansert. Desseuten beskytter hansker kun mot væske og skitt, mens bakterier trenger igjennom. Anonymkode: 89453...095
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte blir du smittet når dine egne barn har den? Hver gang? tar du noen spesielle forhåndsregler? Feks kloring. Anonymkode: 84af4...b7b Er syk nå.. er kvalm og har diaré. Samboer spydde idag. Mini spydde lørdagen og hadde diare senest igår. Jeg styrer stortsett unna spy. Vasker hender normalt. Tror jeg er immun mot oppkast, sist gang spydde vesla i håret mitt og jeg kastet ikke opp. Klorer ingenting. Anonymkode: 53589...4f9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 17 minutter siden, Silfen skrev: Du får si det til sykehusene at latekshansker bare er tull mot bakterier. Ja, det er jo strengt tatt på jobb jeg har lært det Anonymkode: 89453...095
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 Ble kun syk de to første gangene ettåringen fikk omgangssyke. Nå blir jeg bare kvalm, regner med jeg tåler virusene bedre, og at det ikke har noe med mine eminente vaskeskills å gjøre. Forrige gang vi hadde omgangssyke i hus klarte jeg å få spy i munnen , men ble allikevel ikke syk. Anonymkode: b30b8...c32 2
Silfen Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo strengt tatt på jobb jeg har lært det Anonymkode: 89453...095 ¨Typ på jobb i lalaland da.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #15 Skrevet 15. november 2016 33 minutter siden, Silfen skrev: Du får si det til sykehusene at latekshansker bare er tull mot bakterier. Ikke for å avspore, men latexhansker er faktisk mer sykdomsfremkallende for både bruker og omgivelsene enn det dere her snakker om, omgangssyke. Omgamgssyke smitter (mest) ved dråpesmitte og mindre ved berøring. Latexhansker er allergifremkallende. Bruk vinyl om dere må bruke hansker. Anonymkode: 06650...b6b 1
Gjest Axl Rose Skrevet 15. november 2016 #16 Skrevet 15. november 2016 Har alt hatt omgangssyke en gang i år pga den forbaskede barnehagen til barna jeg er onkel til. Kjerringer kan jo ikke ha barna sine hjemme fra barnehagen når de er syke for det er så moro å smitte hele barnehagen.
Sh999 Skrevet 15. november 2016 #17 Skrevet 15. november 2016 12 minutter siden, Silfen skrev: ¨Typ på jobb i lalaland da. Ja det må det være, selvfølgelig beskytter latex hansker mot bakterier og virus!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #18 Skrevet 15. november 2016 43 minutter siden, Silfen skrev: ¨Typ på jobb i lalaland da. Eller så er du bare fullstendig utdatert. I lalaland har de vel ikke hansker enda... Anonymkode: 89453...095
GammelKaktus Skrevet 15. november 2016 #19 Skrevet 15. november 2016 Her har vi bare hatt omgangssyke en gang på 5 år, da begynte jeg å kaste opp 2.5 døgn etter at sønnen min kastet opp. Tok ingen forholdsregler, klemte og koste selvfølgelig som vanlig. Han var heldigvis på bedringens vei, for når jeg får omgangssyke så så kommer det i begge veier og da var det godt at han kunne komme å prate med meg mens jeg satt på do med trynet i bøtta. 😄
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Skrevet 15. november 2016 Har hatt det tre ganger i år. Jobber redusert og merker fraværet godt på jobb. Første gang var vi tre som lå her hjemme. For en uke siden var vi to. Jeg jobber i barnehage og der går det no. Var en som kastet opp og løs mage da jeg skulle gå hjem i dag. Heldigvis hadde jeg bare inne noen få barn og den syke ble på avdeling med en voksen, og de andre fikk gå inn til en annen avdeling,. resten var ute med en voksen. Måtte jobbe litt lenger i dag, og ønsker ikke å få det flere ganger. Har heldigvis fri nå. Anonymkode: e7bca...dc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå