AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Jeg ble bedt ut på date av en mann jeg syntes virket veldig hyggelig. Vi hadde pratet på Tinder i noen dager og samtalen fløt lett. Vi avtalte en date 5-6 dager frem i tid. Han spurte om han kunne legge meg til på SnapChat, noe jeg sa ja til. Jeg heter noe ala "KariNordmann" der. Vi sender litt snapchats frem og tilbake, hvor jeg ser han ser en del annerledes ut enn på bildene på profilen sin, relativt negativ retning, men tenker la gå ettersom samtalen fortsatt var god. Kort tid etterpå legger han meg til på Facebook, antok han fikk navnet mitt på Snap-brukernavnet. Kort tid etter får jeg følger-forespørsel på Instagram. Heter ikke mitt navn der. Følte I dagene som leder opp til daten sender han mye meldinger. Mer enn jeg er komfortabel med. Forsøker å svare kort, for å indikere at jeg er opptatt/ikke interessert i å prate hele tiden, men det virker ikke som han tar hintet. Ville følt det frekt å si "du prater for mye" så bare lot gå. Der samtalen vile naturlig dødd ut bare fortsetter han: Liker du skjegg? Sjokolade? Freia? Hva slags type freia? Liker du vin? Hva slags vin? Hva er favoritten din? Syntes du Flaxlodd er gøy? Hva slags flaxlodd er favoritten? Liker du å lage mat? Hva slags mat? Hva er favorittretten din? Oooosv osv. Jeg syntes det blir veldig intenst, og begynner å grue meg til daten, men drar likevel da det var en avtale. Daten er hyggelig, og han viser seg å være en veldig jovial og trivelig kar, og ser bedre ut enn forventet. Vi drar og spiser, og sitter i mange timer og har det hyggelig, og drikker et par glass vin. Da vi går ut av restauranten tenker jeg å snu nesa hjemover, ettersom det begynner å bli sent og jeg har jobb dagen etterpå. Han insisterer på å gå en kort tur opp på en utkikkspost i området, noe jeg blir litt skeptisk til, men sier etter om-og-men greit. Han insisterer på å holde rundt meg, holde hender osv, som om vi skulle vært et gammelt ektepar. Da vi står oppå dette utkikkspunktet og ser utover byen og prater sammen drar han meg brått til seg og skal begynne å kysse. Det var forsåvidt ingenting galt med kysseferdighetene hans, men han spør raskt om vi ikke skal ta en tur hjem til meg..... Noe jeg sier er uaktuelt. Da presterer han å si, "nei, det er litt spennende å vente ;)".... Da jeg skal dra hjem (avsluttet daten fort etter dette) spør han om det er lenge til vi ses igjen.. Jeg blir litt ubekvem og sier det har jeg ikke tenkt noe på enda, men at jeg er litt opptatt om dagen og må prioritere disse tingene. Jeg drar hjem, og han sender SMS med takk for daten og håper at vi snart ses igjen. Dagen etter tekster han meg masse - igjen. På jobb, under forelesning osv. Tilbyr seg hele tiden og komme hjem til meg for å hjelpe meg med å øve til eksamen, at han kan undervise meg osv. Prøver diskret å si at jeg har ingen problemer med å forstå pensum - jeg må bare ha ro og konsentrasjon til å memorere alt. Han sender hele tiden meldinger slik som "husk å send nattasnap da :-)" osv, noe som gjør meg litt ubekvem. Da han for litt siden spurte hva jeg gjorde så fortalte jeg at jeg hadde lagt meg for kvelden, og satt og så på serie i sengen. Får da til svar at "han skulle gjerne vært der med meg, holdt rundt meg og spist godteri".. Jeg syntes bare det blir pinlig når han sier slike ting.... Og sånn går regla. Er det noen som har vært borti noen av samme kaliber og at det har gått bra? Jeg hadde som sagt et veldig positivt inntrykk av han fra daten vår, og det var absolutt en god kjemi, men hans intense fremtoning gjør at jeg blir en smule skeptisk til hele greia. Jeg er ikke en veldig romantisk person som fort hopper inn i ting og blir grepet av følelser, så lurer på om det er derfor jeg reagerer så "avvisende" til hans åpenbart romantiske fremtoning. Anonymkode: b4e2b...61b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Jeg har ikke vært bort dette (heldigvis). Ville også vært veldig skeptisk og funnet det ukomfortabelt om noen var så intens. Du kan prøve å si til han at han er litt for intens og se hvordan han reagerer på dette? Anonymkode: 71f6a...237 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Hjelp, jeg hadde freaket. Hvor gammel er denne fyren?? Blir nesten redd på dine vegner. Anonymkode: 77fb4...593 2
aiba Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Han ødelegger for seg selv, folk vil jo ha det de tror de ikke kan få 2
Ananas. Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Hvis du bare fortsetter å svare på alt sammen så er det mulig han tror du liker det, så jeg ville rett og slett sagt i fra om at det blir for mye meldinger, selv om du vil treffes igjen. Reagerer han negativt på det så hadde jeg ikke truffet ham igjen, for å si det sånn.. 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Kan legge til at de som er veldig intense i starten ofte er sprø.. min eks var sånn som det der, han viste seg å være helt psykopatisk. Anonymkode: 77fb4...593 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Vet du om han har datet noe tidligere? Kan det være usikkerhet og manglende erfaring? Anonymkode: 38a58...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, Ananas. skrev: Hvis du bare fortsetter å svare på alt sammen så er det mulig han tror du liker det, så jeg ville rett og slett sagt i fra om at det blir for mye meldinger, selv om du vil treffes igjen. Reagerer han negativt på det så hadde jeg ikke truffet ham igjen, for å si det sånn.. Jeg svarer ikke på alle meldingene... Det kan f.eks være slik: Han: Liker du menn med eller uten skjegg? *stillhet* Han: Sovna du nå eller? Hva gjør du? Da svarer jeg bare at jeg er kort at jeg er opptatt og tar kontakt når jeg har tid litt senere.... Syntes det blir så pinlig, vil ikke komme ovenfor som frekk heller. Syntes det er vanskelig å legge frem at han er for intens på en pen nok måte til at han ikke skal bli fornærmet. TS Anonymkode: b4e2b...61b 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp, jeg hadde freaket. Hvor gammel er denne fyren?? Blir nesten redd på dine vegner. Anonymkode: 77fb4...593 Han er 29, jeg er 23. Føler at hvis en av oss tross alt skulle være "intens" så burde det vel i teorien vært meg.. TS Anonymkode: b4e2b...61b 1
Ananas. Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer ikke på alle meldingene... Det kan f.eks være slik: Han: Liker du menn med eller uten skjegg? *stillhet* Han: Sovna du nå eller? Hva gjør du? Da svarer jeg bare at jeg er kort at jeg er opptatt og tar kontakt når jeg har tid litt senere.... Syntes det blir så pinlig, vil ikke komme ovenfor som frekk heller. Syntes det er vanskelig å legge frem at han er for intens på en pen nok måte til at han ikke skal bli fornærmet. TS Anonymkode: b4e2b...61b Prøv å finne en måte å si det på der du ikke tillegger ham personlige egenskaper (som å være for intens). Fokuser på at du ikke har tid til å svare på alle meldingene/foretrekker å snakkes en "ordentlig" gang om dagen fremfor mange småting/liker å ha noe å snakke om når dere treffes e.l. 1
Monky6 Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Enkelt; Er du alltid så intens? Så får han ta det til seg. De fleste som er slik, er klar over det, da de stadig får høre det, og klarer å rilpasse seg, bare man sier ifra. ellers ville jeg vært mer bekymret over at han foreslo sex på første date, hvis du gav inntrykk til han, at du var så avmålt som du skriver her. Mulig du heller ikke er veldig tydelig i hverken ord eller kroppsspråk.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Gud, han der hadde jeg aldri taklet 😅 Anonymkode: 9d886...e51 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er 29, jeg er 23. Føler at hvis en av oss tross alt skulle være "intens" så burde det vel i teorien vært meg.. TS Anonymkode: b4e2b...61b Jeg har et eller annet ved meg at jeg tiltrekker meg slike typer. Eksen min var intens, men på en litt merkelig sjarmerende måte. Traff en på tinder som var veldig hyggelig, helt til han ringte meg ned om jeg ikke svarte på facebook, sendte hundre mld på rad om jeg ikke svarte. Rare spørsmål, også reagerte han da eksen min var på samvær hos barnet vårt hjemme hos meg. Ble kontrollerende og creepy. Møtte han heldigvis aldri og jeg bare fikk så noia at jeg blokkerte han uten forvarsel på sosiale medier. Da klikket han, ringte og ringte, til og med, med skjult nr så jeg skulle ta den. Måtte blokkere nr hans. Slike intense typer er det best å styre unna. De har noe som skurrer ved seg - de har ikke sperre eller sosiale antenner. Anonymkode: 77fb4...593 6
Sh999 Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble bedt ut på date av en mann jeg syntes virket veldig hyggelig. Vi hadde pratet på Tinder i noen dager og samtalen fløt lett. Vi avtalte en date 5-6 dager frem i tid. Han spurte om han kunne legge meg til på SnapChat, noe jeg sa ja til. Jeg heter noe ala "KariNordmann" der. Vi sender litt snapchats frem og tilbake, hvor jeg ser han ser en del annerledes ut enn på bildene på profilen sin, relativt negativ retning, men tenker la gå ettersom samtalen fortsatt var god. Kort tid etterpå legger han meg til på Facebook, antok han fikk navnet mitt på Snap-brukernavnet. Kort tid etter får jeg følger-forespørsel på Instagram. Heter ikke mitt navn der. Følte I dagene som leder opp til daten sender han mye meldinger. Mer enn jeg er komfortabel med. Forsøker å svare kort, for å indikere at jeg er opptatt/ikke interessert i å prate hele tiden, men det virker ikke som han tar hintet. Ville følt det frekt å si "du prater for mye" så bare lot gå. Der samtalen vile naturlig dødd ut bare fortsetter han: Liker du skjegg? Sjokolade? Freia? Hva slags type freia? Liker du vin? Hva slags vin? Hva er favoritten din? Syntes du Flaxlodd er gøy? Hva slags flaxlodd er favoritten? Liker du å lage mat? Hva slags mat? Hva er favorittretten din? Oooosv osv. Jeg syntes det blir veldig intenst, og begynner å grue meg til daten, men drar likevel da det var en avtale. Daten er hyggelig, og han viser seg å være en veldig jovial og trivelig kar, og ser bedre ut enn forventet. Vi drar og spiser, og sitter i mange timer og har det hyggelig, og drikker et par glass vin. Da vi går ut av restauranten tenker jeg å snu nesa hjemover, ettersom det begynner å bli sent og jeg har jobb dagen etterpå. Han insisterer på å gå en kort tur opp på en utkikkspost i området, noe jeg blir litt skeptisk til, men sier etter om-og-men greit. Han insisterer på å holde rundt meg, holde hender osv, som om vi skulle vært et gammelt ektepar. Da vi står oppå dette utkikkspunktet og ser utover byen og prater sammen drar han meg brått til seg og skal begynne å kysse. Det var forsåvidt ingenting galt med kysseferdighetene hans, men han spør raskt om vi ikke skal ta en tur hjem til meg..... Noe jeg sier er uaktuelt. Da presterer han å si, "nei, det er litt spennende å vente ;)".... Da jeg skal dra hjem (avsluttet daten fort etter dette) spør han om det er lenge til vi ses igjen.. Jeg blir litt ubekvem og sier det har jeg ikke tenkt noe på enda, men at jeg er litt opptatt om dagen og må prioritere disse tingene. Jeg drar hjem, og han sender SMS med takk for daten og håper at vi snart ses igjen. Dagen etter tekster han meg masse - igjen. På jobb, under forelesning osv. Tilbyr seg hele tiden og komme hjem til meg for å hjelpe meg med å øve til eksamen, at han kan undervise meg osv. Prøver diskret å si at jeg har ingen problemer med å forstå pensum - jeg må bare ha ro og konsentrasjon til å memorere alt. Han sender hele tiden meldinger slik som "husk å send nattasnap da :-)" osv, noe som gjør meg litt ubekvem. Da han for litt siden spurte hva jeg gjorde så fortalte jeg at jeg hadde lagt meg for kvelden, og satt og så på serie i sengen. Får da til svar at "han skulle gjerne vært der med meg, holdt rundt meg og spist godteri".. Jeg syntes bare det blir pinlig når han sier slike ting.... Og sånn går regla. Er det noen som har vært borti noen av samme kaliber og at det har gått bra? Jeg hadde som sagt et veldig positivt inntrykk av han fra daten vår, og det var absolutt en god kjemi, men hans intense fremtoning gjør at jeg blir en smule skeptisk til hele greia. Jeg er ikke en veldig romantisk person som fort hopper inn i ting og blir grepet av følelser, så lurer på om det er derfor jeg reagerer så "avvisende" til hans åpenbart romantiske fremtoning. Anonymkode: b4e2b...61b Hjelpes! Jeg hadde blitt skremt her. Det er overhodet ingenting tiltrekkende med desperate mennesker! Her må du gi klar melding og drite i om han blir skuffet tror jeg. Han der vil ikke forstå noe indirekte avvisning tror jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 Han høres akkurat ut som en jeg møtte på Tinder!! Passer med alderen også Hvilken bokstav starter fornavnet hans på? Jeg avviste han fordi jeg syns han maste for mye, og da ble han helt spinnvill og sendte en hel haug med aggressive meldinger, om at jeg kom il å få et hardt liv, var et dårlig menneske osv. Ble nesten skremt... Blokkerte han på tinder men han klarte å finne meg på flere andre kanaler som insta, facebook osv. og fortsatte gnålingen der Anonymkode: 0eb75...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han høres akkurat ut som en jeg møtte på Tinder!! Passer med alderen også Hvilken bokstav starter fornavnet hans på? Jeg avviste han fordi jeg syns han maste for mye, og da ble han helt spinnvill og sendte en hel haug med aggressive meldinger, om at jeg kom il å få et hardt liv, var et dårlig menneske osv. Ble nesten skremt... Blokkerte han på tinder men han klarte å finne meg på flere andre kanaler som insta, facebook osv. og fortsatte gnålingen der Anonymkode: 0eb75...7dc Begynte navnet hans på C? Anonymkode: 77fb4...593
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Begynte navnet hans på C? Anonymkode: 77fb4...593 Hehe nei. Er visst flere gale der ute Anonymkode: 0eb75...7dc 1
pmbella Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 Ok så er han litt (eller veldig) intens, men alt det andre virker veldig positivt da? Jeg syns du bør gi han en sjangs, selv om akkurat det som skjedde med kysset og slik virket litt voldsomt. Jeg har en veninne som er en TURBOKÅRE av rang. Hun prater som en foss, og sender snapper i hytt og gevær og har fire armer og bein, det må skje noe ca hele tiden, noen ganger tar det bare heeeelt av. Da jeg ble kjent med henne fikk jeg litt små-noia, for jegselv er en ganske chill så jeg ble stressa. Men hun ER så GOD, hun har ett hjerte av GULL. Hun klager ikke og er veldig positiv person. Hun har selvironi også. Jeg tenkte med megselv at OK, hun har bare ett høyere energi nivå en meg, that's it. Så kanskje du kan si det på en fin måte, at dere er litt forkskjellige der, han har mye på hjertet, men du har ikke alltid det og er en person som liker best å prate når dere treffes, og liker egentlig ikke så godt å kommunisere på meldinger og slikt, fordi du ikke føler deg helt komfortabel med det f.eks. At det ikke er noe negativt med han, men at akkurat der er dere litt forkjellige bare. Og at dette er litt viktig for deg. Hvis han respekterer det, så er det ett veldig godt tegn. Gjør han det ikke, så må må du kanskje bare minne han på det noen ganger, men gir han fullstendig faen i det, blir irritert e.l så er han kanskje ikke rette personen for deg, eller omvendt da.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe nei. Er visst flere gale der ute Anonymkode: 0eb75...7dc Skremmende Vurderer å droppe nettdating av hele greia her nå ass. Anonymkode: 77fb4...593 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #20 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skremmende Vurderer å droppe nettdating av hele greia her nå ass. Anonymkode: 77fb4...593 Er du TS? (er ulike AB-koder). Jeg er nysgjerrig på om min gærning er TS` gærning. Jeg ga opp hele nettdatingen, og bestemte meg for å være singel en stund, men da dukka drømmemannen opp Vi har vært sammen i snart 3 år, så det er håp selvom man føler seg litt hjelpeløs i datingjungelen i blant. Anonymkode: 0eb75...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå