Gå til innhold

"Mamma bloggere".


Mme Blavatsky

Anbefalte innlegg

Finn frem popkorn og stikk innom Stort og smått om sosiale medier på Facebook. Veldig bra at du har delt der, @FruJohansen! Fascinerende at Anne Brith ber deg stå for det du sier, men at hun ikke vil gjøre det selv. Jeg tolket IKKE kommentaren om 30-40 menn som spøk, så da kan jeg ikke tenke meg at ungene som går på skolen til barna hennes vil gjøre det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er i hvert fall barnas rett til privatliv nådd nye høyder på Instagram. Når man trodde at vi hadde fått med oss det meste så blir til og med røntgenbilder lagt ut til offentlig skue!! Jeg fir meg ende over og forstår at denne kampen vil vi ikke kunne vinne

Endret av Dollyådi
Skrivefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere som såkalte vloggere? Altså familier som legger ut ofte daglige videosnutter av familiens liv på youtube. Så vidt jeg vet er det ikke ingen eller få som gjør dette i Norge, men det er ganske mange som faktisk har dette som en fulltidsjobb i usa. For eksempel Shaytards: https://www.youtube.com/watch?v=qqHD4pA4wk4, har blitt mangemillionærer på dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sofie_22 skrev:

Hva synes dere som såkalte vloggere? Altså familier som legger ut ofte daglige videosnutter av familiens liv på youtube. Så vidt jeg vet er det ikke ingen eller få som gjør dette i Norge, men det er ganske mange som faktisk har dette som en fulltidsjobb i usa. For eksempel Shaytards: https://www.youtube.com/watch?v=qqHD4pA4wk4, har blitt mangemillionærer på dette. 

Jeg syns det er forkastelig. På samme måte som når det legges ut videoer på youtube av sinte eller livredde unger mens foreldrene står og ler. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vipser skrev:

Finn frem popkorn og stikk innom Stort og smått om sosiale medier på Facebook. Veldig bra at du har delt der, @FruJohansen! Fascinerende at Anne Brith ber deg stå for det du sier, men at hun ikke vil gjøre det selv. Jeg tolket IKKE kommentaren om 30-40 menn som spøk, så da kan jeg ikke tenke meg at ungene som går på skolen til barna hennes vil gjøre det. 

Nei, jeg tolket det heller ikke som en spøk. Det tydeliggjør dessuten noe av poenget mitt, at det ikke spiller noen rolle hva man selv mener man formidler, det som betyr noe er faktisk hvordan mottakeren oppfatter det. Det er det som skaper imaget ditt, ikke hva du selv mener om/ med det du skriver.  

Edit: Syns det var spesielt at hun slettet kommentarene sine nesten samme sekund som jeg la ut skjermdump av uttalelsen fra henne. 

Endret av FruJohansen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruJohansen skrev:

Anbefaler kommentarfeltet til Mamma som 16 under innlegget "Et bilde sier mer enn 1000 ord". Jessica tør i alle fall stå for holdningen sin, det har jeg respekt for - selv om vi er grunnleggende uenige og det er et lite stykke mellom liv og lære. 

Og det ser ut til at hun har slettet alle bildene jeg nevner i blogginnlegget mitt nå, det var fint at hun gjorde, syns jeg. 

Generelt; det er litt symptomatisk for bloggere, svarer bare på det de vil og siler kommentarene gjennom godkjenning. Når det blir vanskelig å forsvare seg, sletter de unna, slik en annen blogger nettopp gjorde når jeg kunne slenge en skjermdump på bordet inne på SoMe - gruppa på Facebook. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi kjenner jo lusa på gangen etterhvert. Mesterdirigentene av eget kommentarfelt har jo har for vane å skrive at når folk blir motsagt med fakta (av dem) slutter de å kommentere. Sannheten er at de ikke publiserer. Lett å "vinne" diskusjoner, da. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FruJohansen skrev:

Anbefaler kommentarfeltet til Mamma som 16 under innlegget "Et bilde sier mer enn 1000 ord". Jessica tør i alle fall stå for holdningen sin, det har jeg respekt for - selv om vi er grunnleggende uenige og det er et lite stykke mellom liv og lære. 

Pinadø, hun sletter innlegg hvis det blir for mye kritikk hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎12‎.‎2016 den 18.58, Vipser skrev:

Finn frem popkorn og stikk innom Stort og smått om sosiale medier på Facebook. Veldig bra at du har delt der, @FruJohansen! Fascinerende at Anne Brith ber deg stå for det du sier, men at hun ikke vil gjøre det selv. Jeg tolket IKKE kommentaren om 30-40 menn som spøk, så da kan jeg ikke tenke meg at ungene som går på skolen til barna hennes vil gjøre det. 

Det var ingenting som tilsa at det var en spøk heller. Hun prøver bare å redde skinnet sitt. Hun ønsket nok å fremstå som populær hos det motsatte kjønn, og tenkte neppe over at hun fremsto som mannfolkgæren og desperat i stedet.

 

På ‎05‎.‎12‎.‎2016 den 20.51, FruJohansen skrev:

Nei, jeg tolket det heller ikke som en spøk. Det tydeliggjør dessuten noe av poenget mitt, at det ikke spiller noen rolle hva man selv mener man formidler, det som betyr noe er faktisk hvordan mottakeren oppfatter det. Det er det som skaper imaget ditt, ikke hva du selv mener om/ med det du skriver.  

Ja dette er jo symptomatisk for de fleste mammabloggerne. De er bare så snille, søte og misforståtte de. Selv om det er de selv som har full regi og kontroll på absolutt alt de legger ut av bilder og tekst i år etter år. Når de får ros og heder så besvarer de med "takk søte du <3" og om noen stiller spørsmål eller kommer med kritikk så får de beskjed om at "du kjenner meg ikke!!" Dersom de kritiske kommentarene i det hele tatt slipper gjennom sensuren, altså. Da er det godt å kunne slippe fansen løs på kritikerne, og at man har skjult alle muligheter for å se om bloggadministrator selv pøser på med noen falske kommentarer for å vinne debattene.

Endret av Ultiva
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...