Gå til innhold

Mamma poengterer titt og ofte at jeg bruker for lite sminke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes mange bruker for mye sminke,mye finere med et naturlig utseende etter min mening, særlig når man er så ung som TS.

Anonymkode: 21f11...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å skifte antrekk kan man absolutt gjøre, men ansiktet kan man jo ikke endre. Menn kan fint møte opp i festligheter uten sminke og stylet hår, da burde vel kvinner også få lov til å gjøre det samme dersom de føler seg vel. 

Anonymkode: e1202...aad

Både jeg og moren til TS må få lov til synes at det er fint om folk styler seg litt ekstra til fest. Men vi må ikke kreve det av andre. Menn kan også style seg på håret, barbere seg / trimme skjegget og pynte seg på den måten på hodet.

Hva mener du med at en ikke kan endre ansiktet? Det er jo nettopp det sminke gjør. Det er pent, men må jo selvsagt være opp til hver enkelt så lenge man har stelt seg.

Anonymkode: bf3b2...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Ignorer det. Sminke er ikke nødvendig. Naturlig utseende bør alle tilstrebe, synes jeg. Du er myndig, hun har ikke noe med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig å klage på at du bruker for lite sminke. Mitt inntrykk er at de fleste mødre som kritiserer sine døtre og sminke mener det motsatte, at de bruker for mye sminke. Jeg synes nå det er helt feil fokus, og konkluderer med at da har hun veldig lite å klage på!

Jeg brukte en del sminke i tenårene  og 20-årene. Nå sminker jeg meg nesten aldri lenger, og det er så befriende! Jeg har blitt veldig bevisst på hvor mye det fokuseres på kvinner og deres utseende. Både du og moren din kjenner sikkert til den svenske skuespilleren Tuva Novotny. Hun har tatt et bevisst valg om å aldri stille til intervju med sminke eller bli stylet til fotoshoot.

Fortsett å være naturlig, og si klart i fra til moren din at det er ditt valg og at du ikke vil høre noe mer om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 20.00, AnonymBruker skrev:

... og jeg blir matt.

Helt siden jeg fylte 20, 26 år i dag, så kommenterer hun hvor lite sminke jeg bruker. Når jeg skal i bursdager, selskap og lignende mener hun at jeg må bruke mer sminke enn til vanlig. "Jenter ser mye finere ut med sminke." sier hun. Hun blir faktisk oppgitt når jeg sier at jeg ikke vil bruke noe mer.

Jeg har ikke hverdagssminke og festsminke for å si det sånn. Jeg bruker mascara, litt pudder og solpudder/blush. Hun tenker da at jeg bør bruke øyeskygge og eyeliner. Men det er virkelig ikke meg!

Har jeg grunn til å bli lei maset hennes?

Anonymkode: e6f72...f23

Wow. Hadde mor di vært mor mi, hadde hun fått blodkjeft for lenge siden. Jeg bruker ikke sminke. I det hele tatt.

Hun har ingenting med det å gjøre, ignorer det, eller gro en vagina og slå tilbake med en real skyllebøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min mor også. Jeg brukte veldig lite sminke og hun mente jeg så blek og trett ut. Da jeg bikket 30 fikk jeg mye mer interesse for sminke og nå er det omvendt, hun hinter til at i den og den anledningen sømmer det seg med så og så mye/lite sminke. Noen blir aldri fornøyde:P

Anonymkode: 52362...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...