Gå til innhold

"Skal du ikke få deg kjæreste snart?"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Regner med at det er flere enn meg som har hørt denne? Venner og slektninger spør stadig vekk, og jeg er litt lei. Skulle ønske jeg fant et svar som fikk dem til å slutte å mase! Noen forslag? (Jada, jeg vet de mener det godt, men likevel, det blir fort irriterende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det hjelper samme hva du sier jeg, min krets er iallefall helt uhelbredelige der. Men det verste er de som bare sier "ellers????".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hjelper samme hva du sier jeg' date=' min krets er iallefall helt uhelbredelige der. Men det verste er de som bare sier "ellers????".[/quote']

å ellers??? eller ...

Er det noe nytt eller????

-- tror vel de fleste av oss har hørt dem.. (vet ikke om spørsmålsstiller tror de er mer diskrete når de ikke spør direkte :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cyberbabe

Jeg har ikke støtt på problemet selv om jeg har vært singel av og til. Heller motsatt, hvilken type kommer du drassende hjem med til søndagsmiddagen i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

,, selvfølgelig gjør vi ikke det :klø: .. :klaske: singel=litt enkel :ler:.. og hvis vi i tillegg er litt blonde .. så er det jo ikke så greit.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gitt opp å spørre meg. Dvs. nå har jeg jo hatt kjæreste en stund, men akkurat blitt singel igjen, så da vanker det vel noen bebreidelser på hvor kresen jeg er. (Det er jo gutta som er kresne, jeg tar nesten hva som helst jeg ...)

Venninnen min pleide å svare at hun ikke hadde funnet noen som var rik nok og pen nok ennå, men da så slektningene trist på henne og mente at hun ikke måtte være så kravstor. Ironi treffer dårlig hos eldre slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, æsj, det er irriterende med den masinga! Mange gir meg følelsen av at jeg er mislykka og sær som ikke har kjæreste, at man MÅ ha en mann for å ha det bra.

Og for å være helt ærlig, så er det er litt sårt punkt også. Trives ikke sååå godt som singel etter å ha vært det en god stund, så jeg har jo lyst på kjæreste. Og når folk da maser, så blir det bare verre. Syns jeg!

En annen ting som er litt irriterende, er når noen (veldig ofte eldre damer...) spør om jeg har kjæreste og jeg da svarer nei, så sier de "Jaja, det er like greit. Menn er bare til heft likevel." Så skal de liksom trøste. Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kusine som er like gammel som meg. Hun giftet seg da hun var 19, og da var hun gravid. Jeg fikk konstant spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde kjæreste, og hvorfor jeg ikke hadde slått meg til ro ennå. Jeg ble jo gal til slutt. Det var det eneste hun snakket om, for nå hadde hun fått alt det hun ville ha i livet, og det var mann, og en skokk med unger.

Etter 4 år gikk de fra hverandre... The sweet, sweet irony...

Men det er jo uansett snakk om forskjellige prioriteringr. Noen mener at det viktgste er mann og barn, jeg er bare ikke en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner ikke hva folk maser etter?! har ikke hatt mer problemer enn de periodene jeg har hatt kjæreste, jeg...faen heller!! JEG ER NOK! vil være single jeg. jeg er ledig og lykkelig!! savner ikke sex en gang!!

HA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig gjør vi ikke det :klø: .. :klaske: singel=litt enkel :ler:.. og hvis vi i tillegg er litt blonde .. så er det jo ikke så greit.. :tunge1:

:ler: Vi er bare single, ikke dumme som brød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Skulle ønske jeg fant et svar som fikk dem til å slutte å mase! Noen forslag?

Modern ymtet frampå her forleden faktisk. (Jeg rundet akkurat 30, og har vært singel i et par år). Jeg fikk lyst til å si : "Vel, i motsetning til dattera di, som hoppet på den første og beste, som viste seg å være en dust, tar jeg den tiden jeg trenger". (De er gift, har 3 barn, og alle i familien har lite til overs for han. Sånn går det når man er desperat).

Det gøyale er jo at jeg nå har truffet ei engelsk dame. Gøyalt med tanke på at mine foreldre kan ca. 7 ord engelsk. Tror ikke de var helt fornøyd med den :-)

Mulig det er godt ment, men når det blir gjentatt støtt og stadig, vitner det vel mer om mangel på sosiale antenner spør du meg. (Mangel hos de som maser altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Avhengig av hvem som spør, kan du jo prøve denne vrien neste gang: jeg var singel i 3-4 år ( fast forhold nå) og opplevde til stadighet mas om akkurat dette. Så ble det sånn;at jeg traff på en som jeg var mye med før i yngre dager ( jeg er 30). hun droppet studier tidlig, fikk barn nr 1, 2 og 3, gift og rekkehus. Jeg har høyere utdannelse og lederstilling i en int. firma.Litt ut i samtalen, sier hun "er det ikke på tide å finne seg en mann og få barn snart? du blir jo ikke yngre vet du". min impulsive kommentar til dette var "vel, skal ikke du få deg en utdannelse og få deg en skikkelig jobb snart?du blir jo ikke yngre du heller vet du". Hun ble skikkelig snurt, for å si det sånn, for jeg VET at hun alltid har hatt lyst til å studere/jobbe; reise utenlands osv.

Sikkert frekt sagt - men er det liksom "lov" å pirke i andres liv så lenge det gjelder barn/forhold. Da har man "lov" til å be om status - tenk om vi skulle gjøre det med alle andre forhold som betyr noe i livet da?? Konstans mase om "hvordan går det med jobbsøkingen? du burde vel kanskje legge listen litt lavere og ta til takke med kassajobben på rema?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde flere som stadig maste om dette "skal du ikke snart finne deg en kjæreste og "slå deg til ro", aline?"

da nevnte jeg ganske kort at jeg nylig (på den tiden) hadde klart å komme meg vekk fra ett samboerforhold der jeg lå i senga med kniv den siste måneden med litt ekstra snadder, så nei, jeg er ikke spesielt interessert i å jakte på en ny nei!!

etter det har det jaggu blitt stille gitt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er flere enn meg som har hørt denne? Venner og slektninger spør stadig vekk' date=' og jeg er litt lei. Skulle ønske jeg fant et svar som fikk dem til å slutte å mase! Noen forslag? (Jada, jeg vet de mener det godt, men likevel, det blir fort irriterende.)[/quote']

Æ e nok en av mange som kjenne mæ igjen i det her. Æ e ikke av de som forteller det meste til mamma, i motsetning til søstra mi. Og da kan du jo skjønne at ho e ekstra nyskjerrig. Vel vel. Dæm hjemme må bare godta at man har et privatliv, og at når tida kommer så får dæm vite og og hilse på.

Det æ i grunn synes e mest irriteranes e at folk spørr spørsmålet me medlidenhet i stemmen. Kæm har sakt at det e så ille å være singel? Kæm vet nu om du ikke har valgt å være singel?

Du får svare: "æ trives aleina og har ikke tid til kjæreste akkurat nu, æ tar ting som dem kommer og når tida e der så skal nok dokker få vite.."

Det e det æ som regel svare, og da gidd dæm ikke mase mer på ei stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...