Gå til innhold

Markerer dere farsdag i voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Markerer dere farsdag for egen far når dere selv er voksne? Hva gjør dere i så fall ut av dagen? Har dere egne barn og er det i så fall dagen med egne barn eller med foreldre som har fokus?

Jeg syns personlig at sjarmen med fars/morsdag ligger i at (små) barn lager en tegning eller en kake eller noe. Som voksen syns jeg bare det er enda et pliktløp med gave og styr fordi godt voksne mennesker blir som trasse surmulende fireåringer om ikke dagen markeres, for ikke snakke om hvor høye forventningene er til hva dagen skal inneholde. I tillegg til hvor håpløst det er å finne gave til 60-åringer som har alt, 6 uker før jul og samme utfordring igjen. Skulle gjerne droppet hele greia, men det forslaget har hittil blitt dårlig mottatt.

Anonymkode: 63430...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv ikke noe fan av markeringsdager, bursdager osv. Men jeg forstår at for noen mennesker betyr det mye med en oppmerksomhet de dagene. Så om det føles viktig for far å bli sett på en slik dag, så kjøper jeg noe lite. Jeg skal ikke være smålig fordi jeg kanskje ikke syns slike dager er så viktige. Jeg kjøper mat, godteri, blomster eller alkohol. Kanskje et gavekort på en restaurant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen oppmerksomhet av min mann på morsdag og han får ingen av meg :) Jeg sa bare : God farsdag.
Barn - dere må lage farsdagskort. 
Jaaaaaaaaaah sier barna.

Men pappaen bare ser på tegninga og sier - å ja takk.

Anonymkode: d4d31...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vokst opp uten å markere mors- eller farsdag, så jeg gjør aldri noe. Har ikke barn selv:)

Anonymkode: 79869...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en melding eller ringer.  Enkelt og greit 😊 her i huset lager barna kort og frokost på senga til far.  Jeg/vi kjøper ingenting.  

Anonymkode: d976c...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut hilsen på facebook. Men jeg bor da 170-180 mil unna... 
Hadde jeg bodd nærmere, så ville jeg invitert på middag og litt "far/datter"-tid. 
vi har aldri hatt tradisjon for gaver på sånne dager, men pleide lage kort når jeg og bror var små, og elelrs var det en god familiemiddag.
Har ikke egne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser gjerne på besøk, og  tar da med en liten gave. I år er foreldrene mine på ferie, så da ble det med en tekstmelding. Han vet at han er viktig for oss selv om han ikke får gave :)

Anonymkode: f724a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det kake som han får når vi treffes i morgen. Andre ganger er det kanskje et kort, en morsom kopp eller en annen liten ting. Han forventer ingenting, jeg lager ikke mye styr ut av det. Men vi har et utrolig nært forhold, og han fortjener alt i hele verden. Jeg er snart 30, og har ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre gjør så utrolig mye for meg, så skulle bare mangle at jeg gir de en oppmerksomhet på sånne dager. 

Jeg drar somregel på søndagsmiddag og tar med en pol-øl. På morsdag tar jeg med en bukett tulipaner. I går rakk jeg ikke å dra på besøk da jeg var midt i flytting, så da fikk han en SMS. 

Så jeg bruker ikke mye penger, men passer på å få frem at jeg er glad i de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

Jeg kjøper blomster til mine foreldre og svigerforeldre når det er morsdag eller farsdag, synes det er hyggelig å vise at jeg setter pris på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det noen år, men i år var jeg ikke hjemme hos foreldrene mine på middag på farsdag så da har jeg heller ikke gitt noen gave. Kunne vel kanskje ringt, men er enig i det du sier om at farsdagen heller tilhører tiden når barna er små, og at det i voksen alder bare blir pliktkjøp. Tror ikke pappa har tenkt noe over at han ikke har fått noen gaver. Kan vel også garantere at om det var en dag som het "datterdagen" så hadde han ikke så mye som ringt meg heller, så jeg har ikke noe dårlig samvittighet sånn sett. 

Anonymkode: 7f16c...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å dra hjem til dem på kake og kaffe. Koselig det. Har egentlig lyst til å fortelle ham at jeg er kjempe kjempe kjempeglad i ham, men vi har liksom aldri hatt for vane å si slike ting, så det blir liksom ikke. Det kommer jeg helt sikkert til å angre på en dag...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er min far død, men bryr meg ikke om den dagen uansett! Bryr meg heller ikke om morsdagen enda jeg er mot selv. Her i huset kjøper vi ingenting til farsdag, ungene tegnet en tegning hver. En liten oppmerksomhet, så dritt lei av at alle slike markeringer skal handle om å handle gaver. ( har ikke dårlig råd selv om noen Teor det et derfor)

Anonymkode: fb5c1...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er min far død, men bryr meg ikke om den dagen uansett! Bryr meg heller ikke om morsdagen enda jeg er mot selv. Her i huset kjøper vi ingenting til farsdag, ungene tegnet en tegning hver. En liten oppmerksomhet, så dritt lei av at alle slike markeringer skal handle om å handle gaver. ( har ikke dårlig råd selv om noen Teor det et derfor)

Anonymkode: fb5c1...1c8

Det er jo bare å velge at den ikke skal handle om det. Jeg har aldri følt på noe gavepress, men bruker heller litt av tiden min til å vise at jeg setter pris på ham. Vet at jeg er litt for dårlig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...