AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #41 Del Skrevet 17. februar 2023 Ramona1970 skrev (6 minutter siden): Ja, men det blir like forbanna en endetid. Mer som jordas syklus, på godt og vondt. Men vi vet allerede at dersom menneskeheten skal overleve, så må vi så fort som mulig få moden nok teknologi til å kunne kolonisere andre planeter. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har jorda kun en beboelig periode så lenge sola er "samarbeidsvillig", og skal man overleve på lang sikt må man "out there". I løpet av de neste tiårene/hundreårene, så velger mennesker selv hvordan det vil gå fremover - enten mot den ugjenkallelige utryddelsen av mennesker i fall man bare blir på jorda, eller at man forsøker å forlenge det ved å kunne innta andre planeter. Anonymkode: 3749e...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #42 Del Skrevet 17. februar 2023 It's the end of the world as we know it and I feel fine! Anonymkode: ebba7...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 17. februar 2023 #43 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): It's the end of the world as we know it and I feel fine! Anonymkode: ebba7...e2b Gammel REM 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 17. februar 2023 #44 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mer som jordas syklus, på godt og vondt. Men vi vet allerede at dersom menneskeheten skal overleve, så må vi så fort som mulig få moden nok teknologi til å kunne kolonisere andre planeter. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har jorda kun en beboelig periode så lenge sola er "samarbeidsvillig", og skal man overleve på lang sikt må man "out there". I løpet av de neste tiårene/hundreårene, så velger mennesker selv hvordan det vil gå fremover - enten mot den ugjenkallelige utryddelsen av mennesker i fall man bare blir på jorda, eller at man forsøker å forlenge det ved å kunne innta andre planeter. Anonymkode: 3749e...e6a Hvordan er det forskjell på jordas syklus og endetiden? Jeg skjønner ikke disse innvendingene, det blir jo like forbanna en slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #45 Del Skrevet 17. februar 2023 Spiralis skrev (1 time siden): Gammel REM Jepp! Anonymkode: ebba7...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #46 Del Skrevet 17. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (13 timer siden): Brukeren her ville ikke ant hva vitenskap er om den så kom og beit ham i baken. 😜 Men hen har tydeligvis lært seg et mantra om at Gud er vitenskapelig bevist og at ateister benekter vitenskap som hen gjentar helt uten begrunnelse. En gang i blant slenges det med lenker hen selv ikke aner hva sier, og mener at disse var bevis - noe de selvsagt ikke er. Lenkene viser det jeg sier, at ateistene benekter vitenskapen og fakta endrer ikke på det. Ikke brukerdebatten din heller. Anonymkode: 189fb...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 18. februar 2023 #47 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lenkene viser det jeg sier, at ateistene benekter vitenskapen og fakta endrer ikke på det. Ikke brukerdebatten din heller. Anonymkode: 189fb...4c7 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #48 Del Skrevet 18. februar 2023 Ramona1970 skrev (8 timer siden): Hvordan er det forskjell på jordas syklus og endetiden? Jeg skjønner ikke disse innvendingene, det blir jo like forbanna en slutt. Fordi en endetid fortsatt kan innebære at noen få mennesker overlever, og dermed at menneskeheten klarer seg litt videre. Eller i det minste en annen art. Det har jo vært endetid tidligere, f. eks. da dinosaurene døde ut, og senere "gjenoppstod" som fugler. Når jordas beboelige del av syklusen er over dog, så er det virkelig slutt. Ikke bare for mennesker men for alt liv på jorda. Anonymkode: 3749e...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. februar 2023 #49 Del Skrevet 18. februar 2023 Tror ikke på endetiden. Så nei. Vi befinner oss ikke der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. februar 2023 #50 Del Skrevet 18. februar 2023 Ramona1970 skrev (10 timer siden): Hvordan er det forskjell på jordas syklus og endetiden? Jeg skjønner ikke disse innvendingene, det blir jo like forbanna en slutt. Det har vært store naturkatastrofer og masseutryddelser opp igjennom, den som drepte dinosaurene er mest kjent. Men det har ikke vært SLUTTEN, livet har levd videre 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. februar 2023 #51 Del Skrevet 18. februar 2023 Spiralis skrev (11 timer siden): Gammel REM Alltid bra 🫶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 18. februar 2023 #52 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi en endetid fortsatt kan innebære at noen få mennesker overlever, og dermed at menneskeheten klarer seg litt videre. Eller i det minste en annen art. Det har jo vært endetid tidligere, f. eks. da dinosaurene døde ut, og senere "gjenoppstod" som fugler. Når jordas beboelige del av syklusen er over dog, så er det virkelig slutt. Ikke bare for mennesker men for alt liv på jorda. Anonymkode: 3749e...e6a Entern skrev (1 time siden): Det har vært store naturkatastrofer og masseutryddelser opp igjennom, den som drepte dinosaurene er mest kjent. Men det har ikke vært SLUTTEN, livet har levd videre 🙂 Men hvordan er dette forskjellig fra den endetiden som det står om i Bibelen? Det er liksom en helt annen greie og har ingenting med hverandre å gjøre eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. februar 2023 #53 Del Skrevet 18. februar 2023 Ramona1970 skrev (1 minutt siden): Men hvordan er dette forskjellig fra den endetiden som det står om i Bibelen? Det er liksom en helt annen greie og har ingenting med hverandre å gjøre eller? Det blir jo et tolkningsspørsmål 🤗 Jeg hører til dem som mener at Johannes’ Åpenbaring først og fremst er politisk, og et angrep på Romerriket forkledd som profeti. Dyret er den romerske keiseren, Babylons skjøge er Roma. Gog og Magog er barbarhordene i øst. Døden på den hvite hesten med sin bue er partherne/perserne. Osv. Men dette er og bare ett syn. Jeg hevder ikke å inneha fasit, det er det vel bare En som har 😇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 18. februar 2023 #54 Del Skrevet 18. februar 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Det blir jo et tolkningsspørsmål 🤗 Jeg hører til dem som mener at Johannes’ Åpenbaring først og fremst er politisk, og et angrep på Romerriket forkledd som profeti. Dyret er den romerske keiseren, Babylons skjøge er Roma. Gog og Magog er barbarhordene i øst. Døden på den hvite hesten med sin bue er partherne/perserne. Osv. Men dette er og bare ett syn. Jeg hevder ikke å inneha fasit, det er det vel bare En som har 😇 Så du mener det har skjedd allerede? Men hvordan passer Jesu gjenkomst inn i det? Jeg syns det virker litt for dramatisk det som står i Bibelen, til å være bare politisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 18. februar 2023 #55 Del Skrevet 18. februar 2023 LuxLucet skrev (På 16.11.2016 den 9.56): Ifølge bibelen er vi godt inn i endetiden, og de profetiene som gjenstår er dyrets merke og Herrens gjenkomst. At "sjernene fra himmelen skal falle" og "solen bli formørket, og månen bli rød som blod" har allerede skjedd. Det ene dyret er ikke en personskikkelse, men identifiserer USA, så du hadde jo for så vidt rett. Heldigvis ikke her jeg bor. Phew! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. februar 2023 #56 Del Skrevet 18. februar 2023 Ramona1970 skrev (1 minutt siden): Så du mener det har skjedd allerede? Men hvordan passer Jesu gjenkomst inn i det? Jeg syns det virker litt for dramatisk det som står i Bibelen, til å være bare politisk. Det kan du si, og det er et godt poeng. Jesus skulle jo komme tilbake og dømme levende og døde… Noen mener «dommedag» har skjedd, det var de jødiske opprørene mot Romerriket der de jødiske kristne og de enokianske jødene (de av jødene som sto nærmest de kristne) begge ble utslettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 18. februar 2023 #57 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Mer som jordas syklus, på godt og vondt. Men vi vet allerede at dersom menneskeheten skal overleve, så må vi så fort som mulig få moden nok teknologi til å kunne kolonisere andre planeter. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har jorda kun en beboelig periode så lenge sola er "samarbeidsvillig", og skal man overleve på lang sikt må man "out there". I løpet av de neste tiårene/hundreårene, så velger mennesker selv hvordan det vil gå fremover - enten mot den ugjenkallelige utryddelsen av mennesker i fall man bare blir på jorda, eller at man forsøker å forlenge det ved å kunne innta andre planeter. Anonymkode: 3749e...e6a Hvorfor er det så viktig at menneskearten skal overleve? Det har jeg aldri skjønt. Solens eksistens har vart i underkant av 5 milliarder år og har ca 5milliarder år igjen. Tellus er 4,5 milliarder år og på den tiden planeten vår har eksistert har det skjedd ekstremt mye. Alt fra at liv utviklet seg til at dinosaurene døde ut til at mennesket sitter her i dag. Når solen dør så kan vi mennesker ha dødd ut av et utall andre årsaker før vi dør av solens undergang. Det er hvertfall sikkert at vi ikke er mennesker lenger, vi er noe annet fordi evolusjonen har skjedd. Det er lov å håpe at vi forhåpentligvis har utviklet oss til å være mer empatiske og leve i pakt med naturen. Slik det er nå så hadde det bare vært fint om vår art forsvant slik at harmonien igjen kan gjenoppstå på jordens overflate. At vi forbruker og forsøpler slik vi gjør er helt utilgivelig. Tenk på alt som måtte klaffe for at livet på jorda kunne oppstå og så er det dette vi bruker livet til? Rasere vår egen planet som er det eneste stedet med liv som vi vet om i hele universet. Det er jo helt sinnsykt. Det at vi lever er et mirakel. Universet er såpass stort at jeg tror det er liv andre steder, men det er likevel et mirakel at vi finnes. Edit; Men så kan man argumentere for at det ikke er noe vits at det finnes liv i universet fordi at det at det finnes liv ikke har verdi i seg selv, så hvorfor ta vare på det livet vi har her på jorden... Handler ikke livet om å gjøre det beste ut av det mens du har det? Selvrealisering? Da blir det jo fort flyreiser, god mat, opplevelser og slike ting = forbruk og forsøpling. Man blir gal av å tenke på det. Men for meg virker liv å ha en verdi større enn livet. Jeg mener vi setter livets verdi høyere enn at det finnes liv i universet og jeg mener det er feil. Men det virker som 8milliarder mennesker er uenige i det og at vi skal drepe det eneste livet som finnes i vårt kjente univers fordi vi skal leve livet. Endret 18. februar 2023 av Blåttvann 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. februar 2023 #58 Del Skrevet 18. februar 2023 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så viktig at menneskearten skal overleve? Det har jeg aldri skjønt. Solens eksistens har vart i underkant av 5 milliarder år og har ca 5milliarder år igjen. Tellus er 4,5 milliarder år og på den tiden planeten vår har eksistert har det skjedd ekstremt mye. Alt fra at liv utviklet seg til at dinosaurene døde ut til at mennesket sitter her i dag. Når solen dør så kan vi mennesker ha dødd ut av et utall andre årsaker før vi dør av solens undergang. Det er hvertfall sikkert at vi ikke er mennesker lenger, vi er noe annet fordi evolusjonen har skjedd. Det er lov å håpe at vi forhåpentligvis har utviklet oss til å være mer empatiske og leve i pakt med naturen. Slik det er nå så hadde det bare vært fint om vår art forsvant slik at harmonien igjen kan gjenoppstå på jordens overflate. At vi forbruker og forsøpler slik vi gjør er helt utilgivelig. Tenk på alt som måtte klaffe for at livet på jorda kunne oppstå og så er det dette vi bruker livet til? Rasere vår egen planet som er det eneste stedet med liv som vi vet om i hele universet. Det er jo helt sinnsykt. Det at vi lever er et mirakel. Universet er såpass stort at jeg tror det er liv andre steder, men det er likevel et mirakel at vi finnes. Godt sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #59 Del Skrevet 19. februar 2023 Personlig tror jeg vi er i endetiden dersom bibelen er sann! Jeg er kristen, men tror ikke på alt som står der. Endetiden er nok her, men at Jesus kommer tilbake nå skjer nok neppe. Vi snakker om mange år, kanskje 10-50 år. Anonymkode: f3d38...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 20. februar 2023 #60 Del Skrevet 20. februar 2023 Ifølge Human Design så slutter en global syklus i 2027, og en annen begynner. Det jeg har plukket opp om det, er at de gamle strukturene skal falle, og vår sivilisasjon vil gå inn i en krise, og endres totalt eller opphøre å eksistere, og noe annet tar over. Det skjer ikke på datoen, og det har begynt allerede. Det vil bare fortsette å rase sammen rundt oss, men sakte. Det endrer seg ikke over natten, men vi kan ikke gå tilbake til silk det var. Og dette er ikke noe nytt fra Human Design, det er noe grunnleggeren har sagt i flere tiår. Så de som tror at samfunnet og økonomien bare får et lite slag og så reiser seg igjen, tar feil i følge han. Det kommer bare til å fortsette å rase, og vi kan ikke lene oss på de strukturene som eksisterer nå, i fremtiden. "Everything we take for granted—from governmental structures to the support mechanisms of our communities—is going to continue disintegrating over the next hundred years. Without the bargains being upheld and renewed, cities will not be able to sustain themselves the way they have in the past." https://www.humandesignlifecoaching.com/blog/2016/8/3/current-global-cycles-the-human-design-system Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå