Gjest utflyttet Skrevet 25. november 2004 #1 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg skal sende til min familie hjemme i Norge denne julen. Begynner jo og haste. har ikke mye penger så gavene kan ikke koste mye eller veie mye. Noen ideer? Sitter fast og føler tidspresset nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 25. november 2004 #2 Del Skrevet 25. november 2004 Kanskje noe som er typisk for det landet du bor i? Duker som er brodert, votter, luer eller andre tekstiler som har sitt eget preg fra landet?? (Ikke så tungt å sende heller) Eller hva med matvarer? (Ost fra Nederland, vin fra Frankrike, lønnesirup fra Kanada, te fra Sri Lanka...) Jeg har bodd i Asia, og da ble det mye silkeprodukter. Men jeg ville styrt unna vanlige suvernirer, da, ikke så kult med plastfigur av eifeltårnet, hvertfall hvis man ikke har vært i Paris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utflyttet Skrevet 25. november 2004 #3 Del Skrevet 25. november 2004 Haha skal unngå typiske turistsuvenirer Bor i Spania. Kommer bare på mat og drikker jeg. Kan jo ikke sende det Pakken kommer seg sikkert ikke herfra engang uansett.. Spanskpostvesen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 25. november 2004 #4 Del Skrevet 25. november 2004 Ja, i Spania går ikke ting fort... Mat veier som regel en del, så det kan bli dyrt! Parfyme, kroppspleieprodukter o.l er greie gaver. Litt morsomt å ha fra andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #5 Del Skrevet 25. november 2004 kan du ikke ordne med et gavekort her i Norge? - vin på polet - blomstersjekker Hvis du finner noe i Spania du vil gi som er for stort til å sende i posten, kan du jo lage et gavekort med bilde av tingen f.eks, og så får de selve gaven senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #6 Del Skrevet 25. november 2004 mener de har mye fine skinnprodukter i Spania? Og mye fine klesbutikker, men det spørs jo hvor du er...Og jeg tror faktisk det er lov å sende mat - har selv jobba i Posten, og før jul gikk det utrolig mye røkelaks og geitost ut av landet... Spansk spekeskinke? Ellers ikke dumt å gi gavekort for norske butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utflyttet Skrevet 26. november 2004 #7 Del Skrevet 26. november 2004 skinken tror jeg blir litt dyr å sende i posten, men de er jo kjent for skinken her så får se. hmmmm... Takk for svar Setter pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 26. november 2004 #8 Del Skrevet 26. november 2004 De har et kniv-merke som er veldig bra, Arcos (?). Svoger studerte i Spania et år, og sendte det hjem til hele familien, superpopulært! Jeg bruker mine hele tiden! Mulig at han sendte dem hjem med en kamerat, og ikke med post... men det burde jo gå an å sende, og de små veier vel ikke vanvittig mye... Husk forresten å dele opp/ikke sende alt i en pakke/skrive lavere verdi, slik at mottaker slipper å betale toll for å få gavene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2004 #9 Del Skrevet 26. november 2004 Pakken kommer seg sikkert ikke herfra engang uansett.. Spanskpostvesen.... Jeg sendte en pakke hjemover ifjor fra Spania i November faktisk, den kom frem etter 14 dager. (Det var en ganske stor pakke) Husk forresten å dele opp/ikke sende alt i en pakke/skrive lavere verdi' date=' slik at mottaker slipper å betale toll for å få gavene [/quote'] Og skriv at det er en gave på pakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #10 Del Skrevet 28. november 2004 Hallo! Jeg bor også i Spania. Jeg syns ikke posten er så treg som dere skal ha det til. Jeg får posten min på bare noen få dager. Og samme når jeg sender den, da kommer den frem innen 1 uke! Anyway, jeg ville kjøpt spansk ost og skinke. Osten, manchego er inmari god. Og skinken serrano er også god. Ellers ville jeg gått på markeder jeg, og handlet der. Der får du kjøpt fine fat osv. Det har jeg gjort. Faktisk var jeg på marked i dag og handlet de siste gavene.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utflyttet Skrevet 29. november 2004 #11 Del Skrevet 29. november 2004 Vi bor vel ikke helt på samme plass da Her er det veldig ymse på hvilken post som kommer når. Om den kommer i det hele tatt eller bare blir liggende på hovedpostkontoret Tenkte det kanskje hadde vært best med noen maler,bilder uten glassramme. Ikke så tungt og lett å pakke ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå