Gå til innhold

Yrker etter medievitenskap

Gjest Sukkerert

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerert

Jeg holder på med en bachelorgrad i medievitenskap. Siden det er mange retninger å gå etter endt studie lurer jeg på om det er noen her som har studert medievitenskap og i så fall hvilket yrke dere har i dag. Er det noen som kjenner noen som har studert medievitenskap?Lurer i tillegg på hvilken utdanning dere/de har ved siden av medievitenskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har grunnfag i medievitenskap og har i tillegg nordisk grunnfag, engelsk mellomfag og filmhistorie mellomfag - og jobber som informasjonsmedarbeider.

Har jobbet som journalist i flere år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt så fronter jeg endel informasjonssaker utad (praktisk informasjon) samtidig som jeg bistår lederen min i å fronte saker der det er naturlig for ham å stå frem.

Jeg gir råd og planlegger utspill mot media, lager trykksaker og annonsematriell og oppdaterer internettsidene våre. I tillegg tenker jeg ut kampanjer for å få oppmerksomhet rundt enkelttema som er viktige for oss...

Sånn ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok. :sjenert: Ikke så lett å vite.

Absolutt ikke - jeg jobber jo mye mot avisene for å få dem til å skrive om oss, så det var ikke så rart du lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grunnfag i medievitenskap. I tillegg har jeg toårig journalistutdanning og toårig økonomisk/administrativ utdanning. Jeg jobber som journalist i ei større lokalavis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Gjest: Kan du fortelle mer inngående hva disse selskapene gjør?

Ja, jeg jobber i et av dem selv.

De har forskjellige tjenester i forhold til overvåkning av mediebildet - det være seg kontinuerlig overvåkning eller analyser av mediebildet for dem selv/konkurrenter/bransje etc over lengre tid.

Det er en veldig interessant bransje - du vil sannsynligvis innta en rolle som konsulent/analytiker med kontakt ut mot de kundene som kjøper tjenestene.

Ut fra deres behov skreddersyr og til dels drifter/utarbeider materialet de har behov for.

Det kan også til dels gli over i en rådgiver-rolle hvor de gir kundene råd i forhold til strategier/tiltak etc for kundenes pr-opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...